Нагадаємо, що зараз йде активне обговорення Стратегії розвитку малого і середнього підприємництва  в Україні на період до 2020 року.

Вчора за ініціативи Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ), та за підтримки Проекту ПРООН “Зміцнення бізнес-об’єднань малих і середніх підприємств України” відбулась зустріч бізнес-асоціацій (БА) та представників Міністерства. Зустріч була плідною. Розробники Стратегії мали змогу зафіксувати конкретні пропозиції, питання та зауваження від представників БА.

Серед присутніх: Олександр Палазов (заступник директора департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики, начальник управління Міністерства економічного розвитку і торгівлі України), Наталія Коваленко (заступник начальника управління – начальник відділу розвитку підприємництва департаменту розвитку підприємництва та регуляторної політики Міністерства економічного розвитку і торгівлі України ), Андрій Заїка (керівник проекту “Зміцнення бізнес-об`єднань малих і середніх підприємств” ПРООН), Наталія Баландіна (радник НацПлатформи МСП, старший консультант з питань політики розвитку МСП проекту EU4Business/FORBIZ), Максим Ануфрієв (Віце-президент, директор Центру розвитку МСП, Донецька торгово-промислова палата у м. Краматорськ), Юлія Голованова (Проект ПРООН “Зміцнення бізнес-об’єднань малих і середніх підприємств України”, координатор проекту), Юлія Заїка (Ліга професійних і ділових жінок України, виконавчий директор), Олександр Печалін (Спілка підприємців «Стіна», голова правління), Олена Політік (Донецька торгово-промислова палата, віце-президент, в.о. керуючої відділенням Донецької ТПП у м. Маріуполі), Микола Савуляк (Клуб Ділових Людей, голова), Тетяна Турченкова (Асоціація культурнго підприємництва «ПіК – Арт», голова правління) та інші.

 

На зустрічі зазначили, що до 16 лютого 2017 року триватимуть консультації щодо Стратегії. Після її затвердження в КМУ,розробників чекають три місяці плідної роботи над підготовкою детального плану заходів з її реалізації.

На сьогодні є багато прихильників розробленої стратегії та чимало опонентів.

DSC_0128«Стратегія – це перший етап, рамковий документ. Зараз погоджуємо принципи та основні напрями вирішення проблем 2020. Приймаємо пропозиції та зауваження щодо викладеної проблематики від кругу визначених стейкхолдерів. Другим етапом буде розробка плану дій, робочі групи по кожній стратегічній цілі для узгодження заходів, відповідальних, строків, КРІ, фінансування, консультації з донорами. Це горизонтальна вправа. Мають бути узгоджені та враховані всі можливі цілі та стратегії різних напрямів, що мають вплив на сектор МСП», – заявляє Наталія Баландіна (член команди технічного супроводу розробки Стратегії, експерт проекту FORBIZ, радник Нацлатформи МСБ, старший консультант з питань політики МСП). Пані Наталя зазначила, що метою зустрічей з бізнес-асоціаціями є отримання зворотнього зв’язку щодо запропонованої бізнесу Стратегії.

 

«Треба зустрічатися з тими, хто дійсно щось робить, – говорить Микола Савуляк (Голова Клубу Ділових Людей). Пан Микола виступив з пропозицією створити такі групи за участю спільноти малого та середнього бізнесу, які разом із урядомвізьмуть на себе частину координації та відповідальністі за виконання прописаних цілей та завдань в  рамках Стратегії, – має бути ідейний та практичний розподіл. Хотілося б розподілити технічну роботу», – додав він.

«Стратегія – це не є документ уряду, це є документ країни. Діятимуть всі механізми та інструменти координації і впливу на реалізацію стратегії, якщо вони будуть зараз враховані.», – долучився до дискусії Андрій Заїка (керівник проекту «Зміцнення бізнес-об`єднань малих і середніх підприємств» ПРООН).

«Необхідно посилити в Стратегії розділ Публічно-Приватний діалог. Необхідним є залучення БАй до виконання та впливу на реалізацію Стратегії та посилити включення та спроможність до дій Рад підприємців як на національному, так і на регіональному рівнях. Необхідно забезпечити співфінансування певних сервісів Бізнес Асоціацій від держави, бізнесу, місцевих бюджетів та міжнародних фондів. Забезпечити в Стратегії врахування реалій децентралізації та забезпечення відповідальності за реалізацію на місцевому рівні. Проблема реалізації Стратегії в регіонах базується на застарілій методиці розробки регіональних програм, треба її переглянути», – додав до дискусії Максим Ануфрієв (Віце-президент, директор Центру розвитку МСП, Донецька торгово-промислова палата у м. Краматорськ)

Олена Політік (Донецька торгово-промислова палата, віце-президент, в.о. керуючої відділенням Донецької ТПП у м. Маріуполі) говорить, що до ухвалення Стратегії потрібно тісно взаємодіяти з БА: «Ми – помічники і працюємо в колі бізнесу, потрібна взаємодія з державою. Нас потрібно залучати до розгляду законодавчих актів до моменту їх розгляду в Кабміні, а не після. Щодо інтернаціоналізації підприємництва та експорту – не слід фокусуватись тільки на Європі. Українському підприємцю дуже складно конкурувати на цьому ринку, більш цікаві зараз стають ринки Азії та Африки, необхідно забезпечити доступ до глобальних баз даних. Дуже добре, що в Стратегії прописані реальні показники”.

DSC_0116Згодом мова йшла про створення представництва українського малого та середнього бізнесу за кордоном, про підтримкукультурного підприємництва, молодіжних стартапів та захисту стартапів зокрема, стимулювання запуску більшої кількості різних бізнес інкубаторів в різних галузях. Для більшої ефективності має проводитися  робота з університетами, обмін кращими практиками та досвідом комерціалізації наукових розробок. Так, питання культури молодіжного підприємництва, та необхідність її стимулювання на національному рівні підняв Тарас Комаренко (директор компанії Smart People).

Олександр Печалін (Спілка підприємців «Стіна», голова правління) підняв питання необхідності вдосконалення регуляторної політики, усунення прихованого регулювання, посилення механізмів консультацій з приватним сектором щодо саморегулювання місцевого рівня та необхідності вдосконалення практики проведення аналізу регуляторного впливу, який на сьогодні не вписується а економічну модель діяльності та сервісів БАй. Сервіс опрацювання та аналізу державних нормативних документів для Асоціацій на сьогодні не окупний. Частину витрат має відшкодовувати держ або місцевий бюджет). 

Підсумовуючи результати зустрічі, присутні зійшлися на наступному:

–  при доопрацюванні Стратегії потрібно виділити в ній в окрему категорію мікропідприємництво, бо потреби середнього і малого бізнесу дуже різняться;

–  не обмежуватися лише орієнтацією на європейський ринок;

–  передбачити реформу торгового представництва за кордоном з фокусом на МСП;

–  має бути співфінансування проектів БАй приватним і державним сектором;

–  розмежовувати мікробізнес з роздрібними мережами;

–  додати поняття культурного підприємництва;

–  забезпечити належне і повне інформування підприємців, ефективні One-stop-shops;

–  змістити акценти проблематики спрощеної системи в бік спрощення загального податкового;

–  адміністрування та реформи загальної діючої податкової системи.

Для бізнес асоціацій передбачити рейтинги, визначення критеріїв оцінки ефективності на принципах заохочення до підвищення якості надання послуг бізнесу, введення механізмів оцінювання, акредитації, визначення рівня репрезентативності при збереженні добровільного членства, дослідити практики саморегулювання, спеціалізації БАй та розмежування спеціалізацій БАй та ТПП.

16343544_1222691991152548_1899537573_nМЕРТ провів подібні консультативні зустрічі також  з НАБУ (Національною Асоціацією Банків України).  Учасники зустрічі зосередилися на доступі МСБ до фінансування. З громадянською платформою «Нова Країна».

9 лютого 2017 року МЕРТ  обговорював проект Стратегії з Громадської Радою при МЕРТ.

Наступною стала консультація  в Київській ТПП  з членами палати. Обговорювали середній  та малий бізнес міста Києва.

Щодо подальших консультацій, то вони заплановані на: 14 лютого 2017 року – зустріч з Інститутом підготовки кадрів Держслужби зайнятості за участю Міністерства Освіти та Науки, Міністерства Соціальної політики (фокус на культуру підприємництва, розвиток людського капіталу, навчання), 15 лютого 2017 року  – з Комітетом МСП Української ТПП, 15 лютого 2017 року  – в КНЭУ за участю асоціації молодих вчених, університетів, мереж підтримки інноваційного бізнесу. Увага  приділятиметься академічному підприємництву, підтримці  стартапів, мереж бізнес –  янголів, тощо.

Розгляд пропозицій щодо Стратегії продовжується. Зауваження та пропозиції до зазначеного проекту розпорядження приймаються впродовж одного місяця з дати його оприлюднення на адресу: 01008, Київ-8, вул. Грушевського, 12/2 або на адресу електронної пошти: [email protected] та [email protected].

Джерело: platforma-msb.org

You may also like

Leave a reply