Лучіо Франческо, менеджер з розвитку бізнесу італійського гіганта Datalogic розповів Власній справі про перспективи українських виробників на європейському ринку, затягнуту дружбу з російською економікою і захист товарів від підробок. 

Datalogic –  світовий лідер  в сфері автоматичного збору даних та промислової автоматизації для виробництва. 12 науково-дослідних центрів по всьому світу, 350 інженерів і більше 1000 патентів дозволяють їй присвоювати собі таке звання. Інноваційні рішення Datalogic працюють на більш, ніж третину супермаркетів і торгових точок по всьому світу. А ще – забезпечують роботу  третини світових аеропортів і якість  поштових послуг.  У 2014 році доходи Datalogic сягнули  464.5 млн. євро, левова частка яких отримана у Старому світі та Північній Америці. Тепер Datalogic хоче підкорити і український ринок. 

Рішення Datalogic представлені у 30 країнах світу. Які були проблеми з доступом на ці ринки? І як власне ви долали ці виклики?

Datalogic доволі прямо заходить на ринки. Ми продаємо наші продукти через кваліфікованих місцевих партнерів, так, щоб бути “г-локальними” (англ. Glocal – ред.). Тобто бути глобальною компанією, що добре розуміє локальні виклики. Ключовий фактор успіху, безперечно, – вибрати правильного партнера та виплекати плідні ділові відносини. Втім культурні та економічні бар’єри можуть бути всюди  на заваді.

Деякі загальні проблеми, з якими ми стикалися, відбувалися через культурні відмінності і відмінності у підходах в різних країнах. Особливо ми можемо це сказати про країни східної Європи, зокрема про Польщу. Це загальна тенденція в східній Європі. Безумовно, далі на схід бізнес стає більш дорогим, і ми повинні прийняти на себе більш високі витрати для відкриття ринків.

Тепер Datalogic відкриває для себе український ринок. Чому ви вирішили рухатися в цьому напрямку? Адже інвестиційний клімат в Україні наразі не дуже привабливий.

Ми вважаємо, що Україна має великий потенціал. Побудова ефективної мережі B2B займає багато часу. Але зараз вдалий момент, щоб почати її напрацьовувати. Як кажуть хороші інвестори – “Коли всі бояться – це час для того, щоб бути хоробрим”.

За останні роки, з нашими лазерними технологіями, ми успішно зайшли на ринки Польщі, Чехії, Словаччини та Словенії. Наш підхід полягає у використанні місцевих партнерів та прийнятті моделі бізнес-культури і місцевого бізнес-мислення. Наш виклик – це те, що ми вчимося довіряти людям з інших культур.

Крім того, зараз ми бачимо, що ризик входу на український ринок нижчий, ніж в інших країнах, Україна наразі більш сприйнятлива до впровадження нових технологій.

З якимись викликами в Україні ви вже стикалися? Що заважає відкривати цей ринок?

Українська економіка, як і раніше, сильно пов’язана з російськими ринками. І це аж ніяк не допомагає встановлювати стабільні ділові відносини з економікою єврозони.

Ми бачимо великий потенціал на українському ринку, і ми також вважаємо, що це вдалий час, щоб увійти і розвивати тут B2B мережі. Ми повинні багато працювати, проводити базову роботу на підприємствах перш, ніж зможемо отримати результати на ринку. Ми готові це зробити в Україні. Ми хочемо розпочати цей процес раніше за інших.

Зокрема ми розглядаємо можливість створення в Україні мережі сервісних центрів для нашого обладнання, завдяки яким відновити роботу, наприклад, лазера прямого маркування можливо було б впродовж 48 годин.

Також хочу зазначити, що у червні у трьох містах України – у Львові, Дніпропетровську та Києві будуть проведені заходи, присвячені презентації новітніх технологій автоматизації. 30 червня я планую виступити з презентацією у Києві. Ми також запрошуємо до участі у цих презентаціях керівників українського уряду та членів представництва ЄС.

Україна та ЄС відкриють вільну економічну зону з 1 січня 2016 року, тобто всього-на-всього за півроку. Які перспективи для українських виробників за кордоном?

Західноєвропейські компанії інвестують значні суми, щоб задовольнити своїх вимогливих клієнтів і досягти необхідних стандартів якості.  Приміром, автомобільна промисловість. Колесні диски – як майже і всі інші комплектуючі авто перевіряють так само, як електроніку, ліки, харчі. До них застосовуються конкретні норми і правила. Тому якщо український виробник хоче вийти на ці ринки, він повинен відповідати стандартам. У цьому йому можуть допомогти лазери прямого маркування, які активно використовує промисловість Європи. Завдяки використанню цього обладнання можливо значно підвищити якість української продукції, відслідковуючи приховані дефекти у кожній партії товарів. Також пряме маркування дозволяє виробникам заощаджувати кошти, адже по європейським законам, у разі виявленного браку, підприємець має відкликати з продажу партію товару з дефектом. Якщо ж уся партія має маркування, то можливо відслідкувати ту частину товара, яка дійсно має брак і відкликати з продажу тільки її. Це значна економія. Крім того, маркування дозволить захистити своїх споживачів та свій бренд від підробок.

Які проблеми чекають на українські компанії  на європейських ринках?

Українські компанії в першу чергу повинні інвестувати у перевірку якості. Ось чому ми вважаємо, що продукти та рішення Datalogic стануть для України перевагою. Ми – одна з небагатьох компаній в усьому світі, що забезпечуює як маркування, так і зчитування цього маркування. Все на своїх власних базових технологіях. Тому ми здатні забезпечити найвищі стандарти якості при мінімізації сукупної вартості для наших клієнтів.

salatereira-3

У ЄС стандарти якості дуже суворі. Якщо виробник мав проблеми якості зі своєю продукцією, в Європі він повинен взяти на себе повну відповідальність за заміну товарів або за їх повернення.

Таким чином, відстеження якості продукції є невід’ємною і важливою частиною економіки ЄС і стандартів якості. Це шлях до досягнення стійких і безперервних ділових відносин з клієнтами і зайняття стійкого положення на ринку. Українським виробникам дуже важливо це зрозуміти, особливо у світлі зони вільної торгівлі з ЄС, яка невдовзі запрацює.  У разі, якщо компанія має проблеми з якістю при вході на європейські ринки, вона може не отримати другу нагоду зайти на ринок Європи. Наші технології автоматизації зможуть допомогти українським виробникам зустріти виклики європейських стандартів якості.

Є багато прикладів випуску продуктів таких відомих брендів як Coca-Cola і Apple. Для них пріоритетом є перевірка всіх параметрів своєї продукції за допомогою електронних засобів та за допомогою візуального програмного забезпечення і апаратного забезпечення.

В дослідження і розробки в галузі лазерного маркування і вдосконалення автоматичного розпізнавання Datalogic інвестує близько 10% своїх доходів, що приблизно в 2 рази вище, ніж середній показник на ринку електроніки. У нас також є більше 1150 патентів для захисту наших інноваційних продуктів по всьому світу.

Власне, якщо вже говорити про лазерні технології Datalogic, які переваги лазерного маркування? І наскільки ці технології доступні для українських виробників? Тому що вони, як правило, не готові до довгострокових інвестицій в себе.

Найближчим часом ми запропонуємо українському виробнику конкретні технології, щоб забезпечити стабільність виробництва, а також можливість зчитування і відстеження кодів. Це, в першу чергу, задовольнить стандарти якості, що постійно зростають. Наприклад, DPM (Dirеct Part Marking)  – технологія прямого маркування деталей, може повністю замінити етикетки чи стікери у промислових масштабах. До того ж окупаються вона швидко, ця технологія покриває свою вартість вже протягом року. DPM є особливо важливим для компаній, які виробляють деталі обладнання та механізмів для відправки на ринок ЄС і, отже, адаптування лазерних технології в своїх виробничих лініях для них є обов’язковим. Це загальний тренд для інших країн і буде також важливою тенденцією для українського виробника. Зокрема, китайські компанії швидко адаптують лазерні технології в маркуванні своїх виробничих ліній.

Datalogic працює з виробниками автомобілів на регулярній основі, і реалізує стандарти відстеження якості продукції для забезпечення найкращого рівня безпеки. Напевно основним драйвером впровадження лазерних технологій маркування  є економічний, тому, що дозволяє відстежити браковані деталі або товари в їх найменшому сегменті. Звісно, відстеження якості є вимогою норм і правил безпеки, але підкреслю, що основною причиною є економічна – знайти і визначити найменшу можливу кількість від товарів, які вимагають заміни.

У нас є приклад застосування продукту Machine Vision, і ми вважаємо, що за допомогою автоматизації ми зможемо досягти 100% контроль якості. Автоматичні системи можуть дійсно перевірити 100% від того, що ви виробляєте. Якщо ж покладатись на людські ресурси при контролі якості, то це не буде на стільки продуктивно. Тому наші клієнти уникають втрат через проблеми з контролем якості продукції.

DataLogic є одним з європейських лідерів ринку в своїй галузі. Український бізнес сподівається, що й інші європейські компанії скористаються прикладом Datalogic і прийдуть на наш ринок з пропозиціями та інвестиціями. Наскільки це реально?

Кожна подорож починається з першого кроку. І я особисто вважаю, що Україна рухається в правильному напрямку, щоб залучити  інвесторів, і компанії, які прагнуть нових можливостей для бізнесу. Я, наприклад, радий зробити свій внесок в підтримку економічного розвитку вашої країни. Більше того, це буде взаємна вигода України і Datalogic.

Error: Contact form not found.

You may also like

Leave a reply