У середині жовтня відбулась ANUGA 2023 – одна з найбільших у світі виставок в галузі харчової промисловості та напоїв. Цей івент, що має сторічну історію, традиційно відбувся в місті Кельн (Німеччина). Його відвідали понад 1500 експонентів з 50 країн світу та близько 150 тисяч гостей.

ANUGA – це майданчик, на якому виробники представляють усі останні інновації щодо інгредієнтів, технологій обробки, фасування, пакування, й безпеки харчової продукції. І цього року серед основних тенденцій можна виділити: натуральні енергетики на трав’яній основі, відмову від цукру й молока, безалкогольні коктейлі та екологічне пакування.

Категорійна менеджерка напряму безалкогольних напоїв ГК «Нові Продукти» Олена Окара відвідала виставку й готова поділитися аналітикою у сфері харчових технологій.

Відмова від цукру й природні підсолоджувачі

Світові виробники поголовно відмовляються від цукру. Замість нього використовують замінники, підсолоджувачі, здебільшого на натуральній основі. Навіть компанії з мас-маркету паралельно створюють нішеві напої. На «Анузі» вони були представлені у секції інновацій. «Коли запитуєш виробників, який відсоток цукру в напоях, вони запевняють, що його взагалі немає, тільки замінники. Навіть у мас-маркеті напої без цукру, тренд на “gluten free”, “sugar free”. Але якщо ми говоримо про соки, то вони солодкі завдяки фруктозі та іншим натуральним компонентам. Серед інновацій була Green Cola, що нагадує класичну колу лише за кольором, смак – зовсім інший, адже у складі натуральні підсолоджувачі. Або напій зі смаком конопель, натуральний, але при цьому яскраво блакитного кольору», – розповідає Олена Окара.

Серед таких напоїв можна виділити й різні варіації Bubble tea. Якщо раніше його робили переважно з тапіоки, то тепер її замінюють желе зі смаком апельсина, полуниці й інших фруктів. Ці напої активно представляли компанії з Тайваню. Проте можна прогнозувати, що незабаром вони стануть більш популярними й у Європі.

Загалом на «Анузі» було багато представників Азії (з країн як-то Китай, Тайвань, В’єтнам, Індія) і всі вони воліють потрапити на європейський ринок. Вони також представляли натуральні напої, різноманітні води зі шматочками алое, або зернами базиліка.

Енергетики на травах

Не лише цукор, а й енергію тепер виробляють з природних компонентів. В енергетики не додають цукор, кофеїн і таурин. Замість них – екстракти трав і рослин. Це може бути «кава» на основі пробіотиків, адаптогенів і навіть грибів. Ці напої по-справжньому надають бадьорості та сил, але без ефекту «кофеїнового спаду».

Продукти для жіночого здоров’я та краси

На виставці була представлена окрема категорія функціональних напоїв, що вирішують конкретні проблеми. «Наприклад, бренд “Beauty care”. У них такі різнокольорові пляшечки з готовими напоями у тій чи іншій концентрації. Наприклад, для поліпшення зовнішнього вигляду обличчя, шкіри, волосся, суглобів, для здоров’я очей. Тобто, не потрібно йти в аптеку або vitamin shop, купувати різні вітаміни, пам’ятати про те, що їх потрібно прийняти. Натомість є пляшечки на кожен день, під конкретні завдання», – зазначає категорійна менеджерка ГК «Нові Продукти».   

Рослинне молоко і м’ясо

На «Анузі» є окремий сектор “Anuga Meat”, і там було багато м’яса з сої. Молоко також було рослинне. Навіть кавові напої у бляшанках були переважно на рослинному молоці.

Zero alcohol

Також на виставці не було міцного алкоголю. Лише його “alcohol free” варіації, які використовують для коктейлів. Безалкогольний віскі, безалкогольна горілка. Було багато вже готових virgin-міксів. До речі, у ГК «Нові Продукти» також розвивають цей напрямок. Зокрема, бренд SHAKE Zero. Це соковмісні коктейлі, які можна вживати самостійно, або готувати на їхній основі всесвітньо відомі алкогольні й безалкогольні мікси. «Значне зростання продажів SHAKE Zero останніми місяцями свідчить, що в Україні також є запит на таку продукцію», – каже Олена Окара.

Водночас на «Анузі» були широко представлені безалкогольні вина, слабоалкогольні коктейлі й напої на винній основі.

Корисні снеки

Ще один тренд у сфері харчів – запечені снеки (“baked”). Мінімум олії, мінімум солі. У розділі інновацій представили чипси зі смаком борщу та зі смаком конопель. Їх створив латвійський виробник, який до того ж випускає широку лінійку стандартних смаків, як-от: сир, бекон.

Особливу увагу присутніх привернули чипси 18+ (під назвою “D*ick flavour”, “Pu*sy flavour”. Свого часу щось подібне робили “Lays”, але ці чипси називались: «Для неї» та «Для нього».

Біопакування

Велика увага приділяється тому, наскільки виробництво впливає на екологію. Пакування має бути з матеріалів, що максимально розкладаються. А також важливо, щоб вона була функціональною.

Оскільки в харчовій промисловості не бажано використовувати повторно перероблений пластик, виробники віддають перевагу картону. З нього вже навіть роблять банки (такі ж за формою, як алюмінієві бляшанки, до яких ми звикли). Наприклад, австрійський виробник подавав коктейлі у картонних банках.

Зазвичай «Ануга» – це майданчик, який представляє усе, що важливе для міжнародної торгової аудиторії. А представлені там тренди із часом набувають популярності по всьому світі, навіть попри те, що зараз здаються надто оригінальними чи нішевими. Отже, цілком можливо, що вже наступні роки, енергетики на травах, кава з грибів та вітамінні напої будуть продаватись в кожному супермаркеті.

You may also like

Comments are closed.