Зима – складний час для гальмівної системи автомобіля. Бруд, сіль, хімічні речовини, якими посипають дороги, змішуються та осідають на її деталях. Щоб зменшити навантаження на гальма взимку, необхідно завчасно подбати про їх гігієну – оглянути, очистити та змастити.
- Гігієна гальмівної системи та підготовка до зимового сезону;
- Вибір відповідного типу мастила.
Взимку гальмівній системі автомобіля доводиться працювати в непростих умовах. Дорожній бруд, пісок, сіль, хімічні речовини, що застосовуються для обробки асфальту, змішуючись з вологою, перетворюються на гримучу суміш, яка осідає в тому числі й на елементах гальм. Це порушує їх нормальну роботу й може призвести до передчасного зношування колодок, дисків і супортів. Щоб зменшити навантаження на гальмівну систему взимку та звести до мінімуму можливість різних проблем, одночасно з обов’язковою зміною автомобільної гуми з літньої на зимову рекомендується оглядати стан гальмівних дисків і колодок. І навіть якщо заміна їм не потрібна, подбати про гігієну гальмівної системи зайвим не буде.
Гігієна гальмівної системи
- Очищення гальмівної системи починається зі зняття супортів і очищення напрямних та поверхонь, що примикають, від бруду та іржі. Для видалення залишків старого мастила, жирових відкладень та інших забруднень можна використовувати знежирювальний спрей-очисник, а у випадку, якщо на деталях з’явилася іржа, знадобиться обробка металевою щіткою або напилком з дрібним насіканням. Потрібно лише уважно стежити, щоб у процесі не пошкодити пильовики та гумові ущільнювачі, а за потребою замінити їх на нові.
- Переконайтеся, що гальмівні колодки вільно переміщаються, а в гальмівному механізмі немає заклинювання чи закисання внаслідок корозії чи сильного забруднення.
- Можна приступати до збирання. Проте спочатку необхідно нанести новий шар мастила на місця, рекомендовані багатьма автовиробниками: напрямну поверхню скоби супорта, його «пальці», штифти та болти. Наносити мастило потрібно також на колодки в точках контакту в гальмівному супорті.
Вибір мастила
Для елементів гальмівної системи важливо використовувати відповідний тип мастила. Популярне в народі графітове мастило в умовах підвищених температур (а в гальмівній системі розігрів деталей часто сягає вище 200°С) швидко пересихає та приносить більше шкоди, ніж користі. Металовмісні мастила не підходять для застосування в автомобілях з системами ABS і ESP. Адже струмопровідні властивості цих мастил можуть призводити до спотворення інформації, що отримується з датчиків, та впливати на точність роботи систем безпеки. І це не єдиний їхній недолік. Крім того, алюмінієві деталі супортів при обробці мастилами на базі міді вступають з останньою в електролітичну реакцію, і замість захисту лише ще більше ушкоджуються.
Оптимальним вибором є сучасні мастила без металів та кислот у складі, наприклад, Bosch Superfit. Вони дозволяють не тільки надійно захистити деталі гальмівної системи від утворення корозії, а й знизити рівень шуму та скрипу при гальмуванні, не створюють перешкод для роботи систем ABS і ESP.
До примх непередбачуваної зимової погоди ще є час, тому не зволікайте й приділіть увагу підготовці гальмівної системи до холодного сезону за всіма правилами.
Bosch Group є провідним постачальником технологій та послуг у світі. У компанії працює близько 394 500 працівників (станом на 31 грудня 2020 року). Продажі компанії у 2020 році за попередніми оцінками склали 71,6 млрд. євро. За видами діяльності, компанія поділяється на чотири бізнес-сектори: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари та Енергетика та Будівельні технології. Як провідний постачальник IoT, Bosch пропонує інноваційні рішення для «розумних будинків», промисловості 4.0 та автомобілів з Інтернет-підключенням. Компанія використовує свій досвід і знання у сфері сенсорних технологій, програмного забезпечення та послуг, а також власний хмарний сервіс, щоб стати єдиним постачальником мережевих і багатопрофільних рішень для клієнтів. Стратегічною метою групи компаній Bosch є забезпечення життя людей підключеними до Інтернету продуктами та рішеннями, які або містять штучний інтелект (AI), або були розроблені та виготовлені з його допомогою. Bosch покращує якість життя в усьому світі за допомогою інноваційних продуктів та послуг, що надихають. Компанія Bosch створює технології, які «винайдені для життя». До складу Bosch Group входить компанія Robert Bosch GmbH та близько 440 дочірніх і регіональних компаній у 60 країнах. Світова мережа виробничих, інженерних та торгових мереж Bosch охоплює майже всі країни світу. Основою для майбутнього зростання компанії є її інноваційний потенціал. У 126 підрозділах компанії Bosch по всьому світу працюють 72 600 співробітників у галузі досліджень та розробок, а також близько 30 000 розробників програмного забезпечення.
Компанію заснував Роберт Бош (1861-1942) у 1886 році у Штутгарті як «Майстерню точної механіки та електротехніки». Особлива структура власності Robert Bosch GmbH гарантує Групі компаній Bosch підприємницьку свободу, що дозволяє здійснювати довгострокове планування і використовувати значну частку коштів для інвестування, забезпечуючи їй надійне майбутнє. 94% акціонерного капіталу Robert Bosch GmbH належить благодійному фонду Robert Bosch Stiftung GmbH. Контрольним пакетом акцій володіє Robert Bosch Industrietreuhand KG і виконує функції власника на підставі довірчого управління. Інша частина акцій належить родині Бош і Robert Bosch GmbH.
Додаткова інформація доступна онлайн на сайтах: www.bosch.ua, www.bosch.com.