У географічній структурі галузевого експорту Канада займає 0,16%. Україна відкрила для себе новий потенційний ринок з підписанням у 2016 р. Угоди про зону вільної торгівлі (№ 1917-VIII від 14.03.2017).
Минулоріч зовнішньоторговельний оборот продукцією легкої промисловості між Україною та Канадою зріс на 48,2% (з 2,03 до 2,98 млн.$).
Сальдо галузевої торгівлі товарами має позитивне значення – 0,42 млн.$.
Частка товарів легкої промисловості у двосторонній торгівлі України з Канадою поки незначна – близько 1,1% у 2020 (0,8% у 2019), але стала зросла минулого року, як по експорту (з 1,7% до 2,1%), так і по імпорту (з 0,33% до 0,65%).
Канадський інвестиційний проєкт CUTIS з підтримки і розвитку українського експорту також сприяв позитивній динаміці.
Залучили канадських, українських та міжнародних експертів з різних напрямків для поширення інформації про Канаду:
- деталі про ринок і уподобань споживачів,
- Організація візитів на спеціалізовані виставки та торгових місій,
- Фахові рекоменлації з брендування і внесення змін до асортиментного переліку продукції,
- пошук та зустрічі з потенційними канадськими баєрами, замовниками.
Галузеві підприємства та Асоціація «Укрлегпром» також вплинули на вибір пріоритетних напрямків CUTIS – одяг і взуття. Десять українських підприємств отримали професійний супровід з детальної підготовки до експорту в Канаду та розпочали процес його реалізації.
Експорт української продукції до Канади у 2020 зріс на 19,7% і склав 1,7 млн.$. У І півріччі українським компаніям вдалося відновити обсяги експорту у ІІ півріччі 2020 та досягти зростання відповідно до 2019 року.
Готові товари є головними у структурі українського експорту легкої промисловості. Одяг трикотажний займає – 27,5%, одяг текстильний – 23,4%, килими – 20%, домашній текстиль – 10,7%, взуття – 10,1%, вироби зі шкіри – 1,5%.
Обсяги експорту трикотажного одягу скоротилися на 27,3% порівняно з 2019 р. та становили 467,4 тис.$.
До Канади експортували, передусім: костюми спортивні (6115 УКТ ЗЕД) – на 398,1 тис.$. (94,5% до 2019), одяг дитячий (6111) – на 18,2 тис.$ (у 2,1 раза більше), а також – костюми жіночі, сукні (6104) – на 4,8 тис.$ та жіночу білизну (6108 УКТ ЗЕД) – на 3,7 тис. тис.$ (у 2019 – ці позиції не експортувалися).
Експорт одягу текстильного досяг 0,4 млн.$, що на 16,2% більше, ніж у 2019. Зокрема, костюми, сукні жіночі (6204 УКТ ЗЕД) – 231 тис.$. (93,9% до 2019), костюми чоловічі (6203) – на 135,1 тис.$ (в 1,1 р.б.), білизна жіноча (6212) – 12,3 тис.$. (у 2,6 р.б.), пальта жіночі (6202) – 9,1 тис.$. (117% порівняно з 2019 роком).
Втричі зріс експорт килимів до Канади і досяг 341,2 тис.$., та у півтори рази більше на 182,3 тис.$. експортовано інших готових текстильних виробів 63 гр. УКТ ЗЕД, зокрема: найбільше – фіранок, гардин (6303 УКТ ЗЕД) – на 65,5 тис.$, інших готових виробів, вкл. викрійки (6307) – на 46,3 тис.$, ковдр, пледів – на 23,9 тис.$, брезентів, наметів (6306) – на 14,1 тис.$, білизни постільної (6302 УКТ ЗЕД) – на 4,8 тис.$.
У 1,5 рази більше експортовано взуття – загалом на 172 тис.$, зокрема: взуття з текстильним верхом – на 70 тис.$, водонепроникного з гуми – на 55 тис.$ і шкіряного взуття – на 46,3 тис.$.
Ще одна ефективна стаття українського експорту – головні убори, яка зросла з 4 тис.$ у 2019 – до 90,4 тис.$. у 2020 році.
Імпорт з Канади зріс в 1,1 раза до 1,28 млн.$. Піки обсягів ввезення зафіксовано у І кварталі 2020, а згодом – через Covid-19 – практично нульові показники, і лише в грудні – відновлено доставки окремих товарів.
Імпорт галузевий з Канади у 2020 р. був таким: одяг текстильний – 0,75 млн.$, (+6,5 разів до 2019), зокрема, костюми спортивні (686,2 тис.$), пальта чоловічі (15,6 тис.$); інші готові текстильні вироби – 269,4 тис.$ (+53,6%), зокрема: брезенти, намети (179 тис.$,) та інші готові вироби, також викрійки одягу (90 тис.$); одяг трикотажний – 63,1 тис.$ (+24,5%), переважно – костюми спортивні, костюми і сукні жіночі, футболки, пальта чоловічі; головні убори – 13,3 тис.$ ( у 2019 – 1,2 тис.$).
За матеріалами Українська асоціація підприємств легкої промисловості