18 травня український економіст, президент Kyiv School of Economics, засновник Києво-Могилянської бізнес-школи та колишній міністр економічного розвитку і торгівлі Павло Шеремета провів зустріч зі студентами Університету банківської справи НБУ.
Розмову зі студентами Павло Шеремета розпочав із трьох найважливіших кроків, що необхідні в Україні для виходу з кризи. На його думку, це – боротьба з корупцією, зменшення дефіциту бюджету та легкість ведення бізнесу.
«В Україні давно вже прийшов час замінити словосполучення «дозвільна система» на «реєстраційна система». Як це – дозвільна? Держава дозволяє людині вести бізнес? Навпаки, це бізнес дозволяє державі отримувати доходи у вигляді податків. – вважає Павло Шеремета. – Функція держави для бізнесу – допомогти на стартовому етапі та підтримувати надалі, а не створювати перешкоди».
Оскільки виступ відбувався в Університеті банківської справи НБУ, особливу увагу було присвячено викликам української банківської системи. За словами спікера, Україна мала зовнішні чинники для економічного зростання, але не використала їх. Сьогодні важливо не тільки збільшувати доходи, але й зменшувати витрати на рівні макроекономіки. У банківському бізнесі зростає роль менеджерів, які зможуть не формувати цінову конкуренцію, а натомість шукати «блакитні океани» – нові продукти та послуги, що будуть затребувані споживачами та виконувати соціальні функції.
У питанні експорту, за словами Павла Шеремети, українським виробникам варто конкретніше визначатись з цільовими групами: «В Україні існує міф про єдиний європейський ринок. Теоретично він єдиний, але фактично – це 28 різних аудиторій, мов, маркетингових політик. Експортерам треба так вивчити своїх споживачів, як вони знали споживачів з РФ».
У темі державного менеджменту та керування бізнесом Павло Шеремета проводить паралелі – управлінцю важливо пройти шлях клієнта. «Під час моєї роботи на посаді міністра я мав за правило один день з робочого тижня проводити за межами міністерства, серед людей, спілкуючись з громадянами. Міністри не мають сидіти в кабінетах – вони мають роз’яснювати людям реформи, – впевнений спікер. – А у будь-якому бізнесі, банківському чи готельному, керівник має подивитись на всі процеси очима клієнта. Інакше виникатимуть непорозуміння і як наслідок – low-trust society (суспільство з низьким рівнем довіри).