Українські підприємства здатні забезпечити модернізацію залізничного рухомого складу. Для цього потрібна лише розумна державна промислова політика. Про це заявив заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський під час відвідування виставки Rail Expo в Києві.

“Законопроект про локалізацію № 3739, одним з авторів якого я є, передбачає обов’язкову вимогу української складової при державних закупівлях залізничної техніки. Кошти, які держава буде здатна витратити на модернізацію рухомого складу, не тільки забезпечать залізницю новими вагонами і локомотивами, але й надасть роботу українським машинобудівникам. Як приватним заводам, так і тим, що входять до складу Укрзалізниці”, – відзначає Дмитро Кисилевський.

За розрахунками нардепа, вантажний вагон – майже на 100% український виріб.

З української руди і металобрухту виготовляють метал, з якого створюють запчастини і складові вагону, а українські підприємства та проектувальники роблять зборку і технічну документацію. Трохи менша, але так само значна доля української складової в пасажирському вагоні. За оцінками Кисилевського вона коливається  в районі 60-75%.

Депутат акцентує, що Україна має і всі необхідні можливості для високого ступеню локалізації локомотивів. “Навіть вантажні локомотиви, які Україна з початку 2000-х років самостійно не виробляла, зараз можуть бути локалізовані на 50% і вище, адже в Україні є виробники значної частини комплектуючих і є підприємства, які здатні швидко розгорнути виробництво чи збирання електровозів і тепловозів”.

“Можливо хтось думає, що українські підприємства – це застигле минуле? Аж ніяк. Лише тільки один КВБЗ лише в розробку пасажирських потягів інвестував 350 млн доларів. Інші заводи – і Дніпровагонмаш, і Аурум Груп, і ДМЗ Карпати, чи, скажімо Миколаївський тепловозоремонтний завод, постійно інвестують в модернізацію і нове обладнання. Це і є ті реальні інвестиції, яких потребує Україна”.

Парламентар назвав абсурдом представлення купівлі готових американських локомотивів, як «великої перемоги». На думку депутата “Це плювати в обличчя тисячам українських робітників і інженерів, які працюють на українських підприємствах. Це економічна недолугість, якої ми маємо позбутися. Залізничну техніку маємо замовляти на українських підприємствах”.

Створення робочих місць для українців у своїй країні та розвиток власної промисловості, а не промисловості інших країн, має стати реальним пріоритетом української держави. Заступник голови Комітету з питань економічного розвитку вважає законопроект про локалізацію в цьому сенсі – повернення здорового глузду в економічну і промислову політику.

Нагадаємо, що 21 липня Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект про локалізацію. Його авторами стали 38 народних депутатів, в т.ч. лідери фракцій: Слуга Народу (Давид Арахамія і Олександр Корнієнко), Батьківщина (Юлія Тимошенко), ОПЗЖ (Юрій Бойко), ЄС (Ірина Геращенко), Довіра (Олег Кулініч).

You may also like

Думка експерта

Як розрахувати частку сільгосптоваровиробництва та не втратити статус платника єдиного податку IV групи?

Хто має подавати Розрахунок частки сільгосптоваровиробництва? Сільгосптоваровиробники (юридичні особи) для переходу на спрощену систему оподаткування ...

Leave a reply