Вже у вересні Міністерство фінансів планує представити на розсуд Уряду та громадськості свій проект податкової реформи. Заступник міністра фінансів Олена Макеєва у своєму інтерв’ю виданню Новое Время розповіла про те, які моделі майбутньої податкової реформи обговорюються наразі, про “за” та “проти” ключових з них, а також про те, чому податкова реформа – це не лише питання ставок податків.
27 серпня Міністерство фінансів готується представити, нарешті, на суд громадськості концепцію нової податкової системи. Якщо восени за реформу оподаткування проголосує парламент, це стане головною діловою подією року.
Новий податковий кодекс розроблявся за прямої участі місії Міжнародного валютного фонду, бізнес-асоціацій та незалежних експертів. І МВФ, і бізнесмени з критикою ставляться до запропонованої раніше естонської податкової моделі, що вважається однією з найліберальніших у світі. Головний аргумент: потрібно враховувати національні особливості.
Зокрема, гостро критикується естонський варіант податку на прибуток – розподілений прибуток. Висока ймовірність того, що податок на прибуток міняти взагалі не будуть, залишивши ставку на рівні 18%.
ЄСВ МВФ рекомендує знизити з 42% до 28%. А якщо Мінфін знайде, чим закрити дірки в бюджеті і попередить подальше збільшення дефіциту Пенсійного фонду – то і нижче.
А от доходи фізосіб пропонується оподатковувати за тими ставками, залежно від доходу громадян – до діючих 15% і 20% МВФ запропонував ввести ще 25% -ву ставку для дуже забезпечених людей.
Якою ж буде українська система оподаткування, з якими податками належить жити українцям вже з 1 січня 2016 року, а також про те, чому українському бізнесу не варто розраховувати в найближчі рік-два на повне погашення державою заборгованості, що накопичилася з ПДВ, розповіла НВ заступник міністра фінансів з питань податкової, аудиторської та бухгалтерської діяльності Олена Макеєва.
– Кажуть, що в серпні-вересні вже буде представлена податкова реформа.
– Наприкінці серпня планується засідання Ради Нацреформ, присвячене податковій реформі. Ми плануємо подати податкову модель на цьому засіданні і очікуємо, що буде дискусія, в результаті якої буде прийнято рішення.
– Що передбачає той податковий кодекс, який ви будете презентувати наприкінці серпня?
– Ми окреслили основну проблематику. Бізнес турбує велике навантаження на фонд заробітної плати, нерівномірне податкове навантаження на бізнес, навіть у рамках однієї галузі, а також непрозоре адміністрування податків і зборів. Практично по кожному податку у нас є по дві моделі, які ми прораховуємо. Мінфін розуміє, які ризики для нашої країни несе можлива розбалансування державних фінансів, і ми не маємо зайвих ілюзій щодо швидкої детінізації.
– Тобто ви ще не визначилися з моделлю?
– Що таке податкова модель? Це, в першу чергу, бюджетоутворюючі податки і збори, такі як ЄСВ, ПДФО, ПДВ і податок на прибуток. Детінізація зарплат безпосередньо пов’язана також з майбутньою моделлю спрощеної системи оподаткування. Крім того, справедливість повинна бути досягнута і в частині оподаткування майна, рухомого і нерухомого. По суті, податкова модель вміститься на одній сторінці, далі всі ідеї треба відобразити в новому податковому кодексі. У нас було вже близько 20 різних варіантів податкової моделі.
Податкова реформа – це не тільки ставки, частіше навіть не вони, а простота та прозорість адміністрування.
– Новий податковий кодекс передбачає зміни за ставками податків?
– У частині оподаткування зарплат – так, звичайно. По податку на прибуток, приміром, важлива не стільки ставка, скільки концепція. Сьогодні ми розглядаємо дві моделі – існуючу і так звану естонську модель на розподілений прибуток.
Читати повний текст: http://msb.enarod.org