8-9 тисяч євро, оригінальна концепція, логістика та прозорі фінанси — одні з головних бізнес-аспектів, які має врахувати фешн-бренд при масштабуванні за кордон. При цьому сьогодні не обов’язково виїжджати з офлайн-виставкою — баєри відкриті до онлайн-комунікації. Що варто врахувати бренду, щоб отримати замовлення з-за кордону та яких помилок не варто допускати в спілкуванні з баєрами, розповіла Анна Швець, засновниця Shvets Agency, під час вебінару від естонської урядової програми e-Residency.

Анна майже 10 років представляє фешн-бренди в Європі, її агентство комунікує як з невеликими магазинами, так і з масштабними ритейлерами в Лондоні чи Берліні. 2019 року Анна в співпраці з Марією Маслій організували перший у світі шоу-рум стійких брендів The Sustainables у межах Paris Fashion Week. Через пандемію шоу-рум працює в онлайн-форматі.

«Традиційні тижні моди — це 3-5 днів показів і опісля — тиждень продажів у шоу-румах. Усі бізнес-процеси й робота відбуваються після червоних доріжок і шоу. Найактуальніші тижні моди сьогодні: в Парижі, Лондоні, Мілані, Берліні, Копенгагені. Якщо раніше Париж був центром фешн-світу, то зараз на ринку відбувається перерозподіл. Ті ж азійські чи скандинавські тижні моди набувають усе більшої ваги. І на це брендам теж потрібно зважати», — пояснила під час лекції Анна Швець. 

Приміром, у Париж варто їхати бренду з вечірніми, весільними та іншими сукнями. У Мілан — везти трикотажні бренди. У Берлін чи країни Скандинавії — краще везти молодіжні та стрітвер-колекції.

Однак, перед будь-яким виїздом варто обов’язково спробувати знайти замовлення онлайн, а за потреби надіслати зразки. З пандемією баєри стали відкриті до такої комунікації, для брендів це — суттєва економія та нові можливості. Якщо ж кілька магазинів дали фідбек після отриманих зразків, що хочуть побачити всю колекцію офлайн, тільки тоді варто готуватися до trade show чи роботи в шоу-румі. Адже один такий виїзд у середньому обходиться брендам від 8-9 тисяч євро. Відповідно, має бути достатня кількість запланованих зустрічей, щоб витрати окупилися.

Якщо бренд таки їде в Париж, Мілан чи Копенгаген, то має обов’язково прорахувати:

  • Концепцію та дизайн
  • Цінову політику
  • Підготувати сайт та соцмережі
  • Прайс-лист і каталоги
  • Виробничі моменти
  • Логістику

«Концепція бренду та дизайн колекції мають бути сильними й продуманими, щоб моментально чіпляти баєрів. Вони мають розуміти, як це “продавати” далі. Один із довготривалих трендів у моді, звісно, sustainable. Але якщо бренд називає свою колекцію стійкою, то має це підтвердити за всіма стандартами: від виробничих процесів (“білих” зарплат, етичності, рівності тощо), тканин з усіма сертифікатами до прозорих фінансів і навіть стійкої логістики. Наприклад, будьте готові, що вас запитають, який вуглецевий слід лишає транспортування вашого одягу до Європи», — наголосила Анна Швець. 

Цінова політика, за словами sales-експертки, має бути приблизно однакова в усіх країнах. Не можна ставити в Україні ціну, умовно, 1000 гривень, а в Берліні 100 євро.

Також під час контакту безпосередньо з баєрами у представників бренду має бути прайс-лист, каталог (з усією відфотографованою колекцію на білому фоні) та сайт із соцмережами. Мало того, соцмережі мають бути дуже активними і з великою кількістю підписників. Інакше в баєра виникне питання, чи про бренд хтось знає, а якщо ні, то чому. Сайт також має відповідати концепції бренду. Умовно, на Tilda чи простенький WordPress не підійде.

«Дуже важливо продумати всі виробничі можливості: людський потенціал, форс-мажори, доставка. Якщо ви привезете замовлення з тижнів моди, то маєте тільки один шанс справити перше враження. Адже штраф чи знижка — це найкраще, що може статися з протермінованими дедлайнами, в гіршому випадку з брендом розривають контракт, він втрачає репутацію та значні кошти. Зазвичай бренд має 2-3 місяці, щоб відшити замовлення. Іноді просять надіслати раніше. Тому найкраще озвучувати реальні терміни виконання», — додала Анна Швець.

Логістика — ще один важливий аспект, який іноді випускають з поля зору. У чому важливо тут розібратися: час, вартість і особливості розмитнення. В Анни був кейс, коли німецький магазин замовив товару на 3,5 тис. євро, але на додачу крім одягу отримав ще 1800 євро податкових зборів. Звісно, що після цього магазин відмовився працювати з брендом. В усі ці тонкощі потрібно заглиблюватися, аби не втратити замовників і партнерів.

Анна Швець наголошує: фешн-бізнес — це не лише глянець і красиві фотосесії в журналах, це — такий же бізнес як і інші. Тому для того, аби вийти на міжнародний ринок, потрібно враховувати гору бізнесових аспектів, з яких лише 10-15% стосується дизайну й креативу.

You may also like

Думка експерта

Як розрахувати частку сільгосптоваровиробництва та не втратити статус платника єдиного податку IV групи?

Хто має подавати Розрахунок частки сільгосптоваровиробництва? Сільгосптоваровиробники (юридичні особи) для переходу на спрощену систему оподаткування ...

Leave a reply