Сервіс доставки продуктів Zakaz.ua проаналізував, як змінилися ціни на продукти харчування в українських супермаркетах протягом двох місяців війни в порівнянні з довоєнним періодом. Подорожчання спіткало майже всі споживчі товари повсякденного попиту з продуктового кошика українця. Найбільше зросла ціна на банани, помідори, цитрусові та цукор.

В Україні вже понад два місяці триває повномасштабна війна, яку розв’язала агресивна путінська росія. Активні бойові дії по всій країні супроводжуються масштабними руйнуваннями інфраструктури, дефіцитом пального, уповільненням бізнес-активності, міграцією працездатного населення у західні регіони та в сусідні дружні країни.

Ці негативні процеси посилюють сезонне коливання цін на продукти харчування через  зростання собівартості товарів на полицях в магазинах. За даними Zakaz.ua, на сьогодні ціни вже зросли в середньому на 13% в порівнянні з довоєнним періодом.

Соціально-значущі продукти

На період воєнного стану в Україні держава запровадила контроль за цінами на ряд товарів, що становлять першу необхідність для людей. Йдеться, зокрема, про борошно, макаронні вироби, хліб, мʼясо, молоко тощо. Тому бачимо, що на товари з цієї групи ціни змінилися несуттєво. Наприклад, батон та гречка коштують так само, як і в довоєнний період станом на 23 лютого.

Також позитивну динаміку цін спостерігаємо на яйця та м’ясо курятини, що всупереч кризі, подешевшали на 30% та 3% відповідно.

А от ціна на молочні продукти зросла. Молоко в середньому подорожчало на 22%, вершкове масло на 2%. Найбільше підскочили ціни на цукор, понад на 30%.

Овочі та фрукти

Зростання цін через воєнний стан дуже позначилося на овочах та фруктах. Зазначимо, що великий відсоток даних товарів на полички вітчизняних магазинів потрапляв саме від закордонних постачальників. В умовах закритого неба та заблокованих портів надходити імпорт може лише фурами з ЄС, а не морським транспортом з Туреччини чи Єгипту. Протягом двох місяців війни томати подорожчали майже вдвічі. Картопля зросла в ціні в середньому на 23%, ріпчаста цибуля та морква на 20%.

Однак, є овочі, що всупереч динамічний статистиці здорожчання, навпаки впали у ціні. Мова йде про буряк та огірки, які подешевшали на 14% та 22% відповідно.

Що стосується фруктів, тут подорожчання спіткало майже весь асортимент товарів. Яблука зросли в ціні на 13%, цитрусові на 33%. Найбільше підскочила ціна на банани – на 66%. Зазначимо, що за статистикою Zakaz.ua, банан – найпопулярніший фрукт серед онлайн-покупців, який зустрічається в кожній другій корзині онлайн-замовлень Клієнтів. Наразі ціна на екзотичний фрукт в столичних супермаркетах коливається від 45 до 60 грн, тоді як станом на 23 лютого вони коштували в середньому 30 грн.

Україна зараз переживає надзвичайно важкий період своєї історії. Проте, команда Zakaz.ua впевнена, що це все тимчасові речі, які викликані об’єктивними обставинами у зв’язку з тією бідою, яку принесли непрохані чужинці на нашу землю. Головне, не панікувати, а працювати на відродження та стабілізацію економіки держави. Тільки так ми зможемо підтримати державний бюджет, подолати інфляцію і допомогти країні здобути Перемогу.

Аналітики сервісу доставки Zakaz.ua будуть й надалі підводити підсумки і інформувати аудиторію про динаміку цін та пропозицій на продукти харчування в українських супермаркетах. Слава Україні!

Вам також може сподобатися

Новини компаній

16 тисяч бізнес-кредитів на 16 мільярдів гривень: ПриватБанк став абсолютним лідером за обсягами кредитування по державній програмі “Доступні кредити 5-7-9%”

Як повідомили в Міністерстві Фінансів України, ПриватБанк став абсолютним лідером по сумі кредитів, виданих по державній програмі ...

Comments are closed.