MHP SE (LSE: MHPC) материнська компанія провідної міжнародної компанії з агро та харчових технологій, головний офіс якої знаходиться в Україні, представляє фінансові результати своєї діяльності за 6 місяців та ІІ  квартал, що закінчився 30 червня 2023 року. Надалі в цьому документі MHP SE, а також дочірні компанії – «МХП», «Компанія» або «Група».

МХП звітує про позитивні операційні та фінансові результати за перше півріччя 2023 року завдяки відновленню обсягів експорту, постійному попиту, стабільній міжнародній кон’юнктурі цін на м’ясо птиці, новим кулінарним продуктам, запущеним в Україні, і надзвичайним зусиллям команди МХП мінімізувати збої, спричинені війною. Слід зазначити, що початок війни серйозно вплинув на операційні та фінансові результати в першому півріччі 2022 року, що ускладнило порівняння з роками. На результати другого півріччя 2023 року знову можуть негативно вплинути виклики, пов’язані з війною, які не знаходяться під контролем МХП.

ВІЙНА В УКРАЇНІ

Війна в Україні триває, з інтенсивними бойовими діями на півдні та сході країни та нерегулярними, але частими ракетними та безпілотними обстрілами цивільної інфраструктури по всій Україні. Кампанія бомбардувань, спрямована на підрив економічної спроможності країни, не припиняється.

18 липня 2023 року Росія в односторонньому порядку вирішила не продовжувати Чорноморську зернову ініціативу, яку спочатку підписали Україна, ООН, Туреччина та Росія 22 липня 2022 року. Угода, відома як «Зернова угода», дозволяла експорт українського зерна і рослинної олії через «зерновий коридор» із визначених українських портів до Босфору. Це суттєво обмежило можливості морської торгівлі українською сільськогосподарською продукцією, що в поєднанні з підвищеними витратами на альтернативні канали експорту може суттєво вплинути на логістику рослинних олій та пов’язаних продуктів Компанії в наступному звітному періоді.

Коли термін дії зернової угоди закінчився, російські війська посилили ракетні обстріли українських морських портів, спеціально маючи на меті погіршити експортну інфраструктуру країни. Недавні атаки в Одеській області були спрямовані на портову інфраструктуру, зернові бази та інші складські об’єкти, що призвело до серйозних збитків у містах Рені, Чорноморськ і Південний, які є ключовими центрами експорту української сільськогосподарської продукції. Ситуація залишається дуже мінливою, перспективи мають високий рівень невизначеності. Будь-яка суттєва ескалація атак може збільшити ризики для діяльності МХП в Україні, що потенційно призведе до збою виробництва та дистрибуції.

Через війну МХП відчуває серйозну нестачу потужностей для зберігання рослинної олії, яка наразі покриває лише 50% виробництва. Відсутність сховищ змусила Компанію збільшити експорт. Це серйозна проблема, оскільки обмежує здатність Компанії керувати циклічністю ціноутворення, що безпосередньо впливає на прибутковість виробництва рослинної олії.

2 травня 2023 року Єврокомісія ухвалила виняткові та тимчасові запобіжні заходи щодо імпорту певної кількості товарів з України до п’яти держав-членів. Профілактичні заходи стосуються чотирьох сільськогосподарських продуктів – пшениці, кукурудзи, ріпаку та соняшнику – походженням з України. Згідно із заходами, які були введені Європейською Комісією, продукція могла перевозитися транзитом лише через ці п’ять держав-членів за допомогою спільної процедури митного транзиту або на шляху до території за межами ЄС. Єврокомісія зняла обмеження 15 вересня 2023 року через те, що Україна погодилася посилити контроль за експортом сільськогосподарської продукції. Незважаючи на це, Польща, Угорщина та Словаччина в односторонньому порядку ввели відповідні загальнонаціональні заборони на більш широкий спектр сільськогосподарської продукції, яка раніше була обмежена Європейською Комісією. Крім того, експорт МХП продовжує залежати від квот ЄС на птицю, і будь-які зміни поточного режиму можуть становити значний ризик для Компанії.

МХП бере до уваги нещодавні коментарі міністра енергетики України про очікування подальшого дефіциту електроенергії взимку через наявні проблеми з інфраструктурою. Незважаючи на те, що МХП передбачив альтернативні джерела енергії для своєї основної діяльності, значні перебої з енергопостачанням можуть призвести до збільшення бази витрат та/або зменшення виробництва основної продукції Компанії.

МХП продовжує зосереджуватися на добробуті своїх співробітників зважаючи на посилення викликів, пов’язаних з війною. Наразі понад 2300 працівників є мобілізованими. З початком війни надається допомога мобілізованим працівникам та їх сім’ям, а також тим, хто повернувся до цивільного життя. Зі скорботою повідомляємо, що 92 співробітників МХП загинули або зникли безвісти на службі своїй країні. Компанія висловлює свої співчуття та підтримку їхнім родинам, друзям та колегам.

На виробничих підприємствах Компанії триває кампанія з перекваліфікації, оскільки завдяки мобілізації середній вік наявних працівників збільшився, а також змінилося співвідношення жінок і чоловіків на користь жінок.

Компанія продовжує підтримувати різні українські благодійні проекти, надавати різного роду підтримку та допомогу, разом із 12 000 тонн продукції МХП, переданої та доставленої людям України з початку війни в Україні.

На додаток до конкретних проблем, описаних вище, Компанія стикається зі значною загальною невизначеністю, властивою війні, де суттєва ескалація атак може збільшити ризики для діяльності МХП в Україні, потенційно призводячи до подальших збоїв у виробництві.

Незважаючи на це, станом на сьогодні виробничі потужності МХП продовжують працювати майже на повну потужність, як і протягом першої половини 2023 року. Компанія продовжує експорт у понад 70 країн, постачаючи зерно, рослинні олії та м’ясо птиці на світові ринки.

ОПЕРАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

На сьогоднішній день Компанія динамічно адаптується до мінливого операційного середовища та має змогу продовжувати діяльність в Україні. Власні потужності МХП не зазнали істотних фізичних пошкоджень. У випадку будь-якого майбутнього несприятливого впливу на її діяльність, Компанія має детальні плани дій у непередбачених ситуаціях, які гарантують, що вона готова вжити всіх заходів, необхідних для відновлення та повторного запуску виробництва в найкоротші терміни. Компанія вважає свою готовність діяти на випадок непередбачених ситуацій ключовим стратегічним пріоритетом, включаючи доступ до ліквідності для надзвичайних заходів.

Глобальне ринкове середовище для продуктів, не пов’язаних з м’ясом птиці, залишається складним, оскільки низькі ціни на продукти з пшениці та ріпаку, включаючи рослинні олії, негативно впливаючи на прибутковість.

КЛЮЧОВІ ОПЕРАЦІЙНІ ПОКАЗНИКИ

2 квартал 2023 року

  • Обсяг виробництва м’яса птиці в Україні зріс на 7% та склав 181 690 тонн (2 кв. 2022 року: 170 395 тонн). Обсяги виробництва птиці в європейському операційному сегменті (PP) зросли на 7% та склали 33 306 тонн (2 кв. 2022 року: 31 259 тонн).
  • Середня ціна на куряче м’ясо МХП Україна майже не змінилася та склала 1,95 дол. США за кг (2 кв. 2022 р.: 2,03 дол. США за кг) без урахування ПДВ. Середня ціна на куряче м’ясо, вироблене PP, була стабільною на рівні 3,34 євро за кг (2 кв. 2022 року: 3,36 євро за кг).
  • Експорт курятини з України зріс на 46% до 100 234 тонн (2 кв. 2022 року: 68 552 тонн).

І півріччя 2023 року

  • Обсяг виробництва м’яса птиці в Україні зріс на 4% та склав 359 332 тонн (1 півріччя 2022: 346 039 тонн). Обсяги виробництва м’яса птиці ПП зросли на 9% та склав 65 087 тонн (1 півріччя 2022 року: 59 809 тонн).
  • Середня ціна на куряче м’ясо МХП Україна була стабільною на рівні 1,90 дол. США за кг (1 півріччя 2022 р.: 1,93 дол. США за кг) без ПДВ. Середня ціна м’яса птиці виробництва PP зросла на 12% до 3,48 євро за кг (1 півріччя 2022 року: 3,11 євро за кг).
  • Експорт курятини з України зріс на 34% до 212 165 тонн (1 півріччя 2022 року: 157 892 тонн).

КЛЮЧОВІ ФІНАНСОВІ ПОКАЗНИКИ

2 квартал 2023 року

  • Дохід склав 809 мільйонів доларів США, збільшившись на 36% порівняно з минулим роком (2 кв. 2022 року: 595 мільйонів доларів США).
  • Дохід від експорту склав 508 мільйонів доларів США, 63% від загального доходу (2 кв. 2022 року: 333 мільйони доларів США, 56% від загального доходу).
  • Операційний прибуток у розмірі 68 мільйонів доларів США був стабільним, тоді як операційна маржа знизилася до 8% (2 кв. 2022 року: 67 мільйонів доларів США та 11% відповідно).
  • Скоригована EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) зменшилася до 101 мільйона доларів США зі 111 мільйонів доларів США; скоригована рентабельність EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) знизилася до 12% з 19%.
  • Чистий прибуток знизився до 18 мільйонів доларів США порівняно з 20 мільйонами доларів США за 2 кв. 2022 року.

І півріччя 2023 року

  • Дохід зріс до 1 555 мільйонів доларів США, збільшившись на 35% порівняно з попереднім роком (1 півріччя 2022 року: 1 149 мільйонів доларів США).
  • Дохід від експорту зріс до 973 мільйонів доларів США, що на 52% вище порівняно з попереднім роком, що становить 63% від загального доходу (1 півріччя 2022 року: 640 мільйонів доларів США, 56% від загального доходу).
  • Операційний прибуток зріс до 152 мільйонів доларів США, збільшившись на 100% порівняно з минулим роком (1 півріччя 2022 року: 76 мільйонів доларів США), а операційна маржа зросла з 7% до 10%.
  • Скоригована EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) зросла на 42% до 218 мільйонів доларів США (1 півріччя 2022 року: 154 мільйони доларів США); скоригована маржа EBITDA (за вирахуванням МСФЗ 16) зросла з 13% до 14%.
  • Чистий прибуток склав 67 мільйонів доларів США порівняно зі збитком у розмірі 89 мільйонів доларів США в першому півріччі 2022 року, в основному відображаючи 4 мільйони доларів США негрошового прибутку від обміну валюти в першому півріччі 2023 року порівняно зі збитком у розмірі 92 мільйонів доларів США в першому півріччі 2022 року. І півріччя 2022 року.

ФІНАНСОВИЙ ОГЛЯД

(в млн US$, якщо не вказано інше) 2 кв 2023 р. 2 кв. 2022 р. %* 1 півріччя  2023 р. 1 півріччя 2022 р. %*
Виручка  809 595

 (37)

 152

26%

(13)

 67

11%

 119

20%

111

19%

 17

3%

36% 1 555 1 149 35%
Стандарт IAS 41  (40)  (37) -8%  (76)  (93) 18%
Валовий прибуток  150  152 -1%  294  241 22%
Валова маржа 19% 26% -7 pps 19% 21% -2 pps
Витрати пов’язані із війною (7) (13) -46% (13) (38) -66%
Операційний прибуток  68  67 1%  152  76 100%
Операційна маржа 8% 11% -3 pps 10% 7% 3 pps
Приведена EBITDA  109  119 -8% 233 169 38%
Приведена EBITDA маржа 13% 20% -7 pps 15% 15% 0 pps
Приведена EBITDA (за виключенням ефекту IFRS 16) 101 111 -9% 218 154 42%
Приведена EBITDA маржа (за виключенням ефекту IFRS 16) 12% 19% -7 pps 14% 13% 1 pps
Чистий (збиток)/прибуток  18  20 -10%  (67)  (89) 175%
Маржа чистого (збитку) /прибутку 2% 3% -1 pps 4% -8% 12 pps

* pps – процентні пункти
Середній офіційний курс за 2 кв. 2023 р. UAH/US$ 36,57 та за 2 кв. 2022 р. UAH/US$ 29,25
Середній офіційний курс за 1-е  півріччя 2023 р. UAH/US$ 36,57 та за 1-е  півріччя 2022 р. UAH/US$ 28,91 

НОВІ УГОДИ З МІЖНАРОДНИМИ ФІНАНСОВИМИ ІНСТИТУТАМИ ТА ТРАНЗАКЦІЯ

Група досягла принципової домовленості з низкою міжнародних фінансових установ, щодо укладення угод про кредити на загальну суму до 400 мільйонів доларів США (разом «Международні фінансові установи, МФО»). Очікується, що після укладання угод, виплати за кредитними лініями МФО будуть здійснені одним або декількома траншами відповідно до запитів Компанії за умови виконання певних попередніх умов, включаючи відсутність суттєвих несприятливих змін у бізнесі Групи, її діяльності, майні, фінансовому стані або перспектив, а також підтримання певних фінансових показників, що відповідають зобов’язанням Групи за її єврооблігаціями. Група планує використати кошти, отримані відповідно до початкових запитів, для фінансування частини своєї тендерної пропозиції на будь-яку та всю загальну суму від 500 млн доларів США, єврооблігацій до погашення у 2024 році. Тендерну пропозицію було оголошено 25 вересня 2023 року. Компанія має намір надати всі облігації, придбані відповідно до тендерної пропозиції довірчому керуючому для негайного анулювання.

ПОДІЇ ПІСЛЯ ЗВІТНОГО ПЕРІОДУ

Інвестиції в спільне підприємство в Саудівській Аравії

7 вересня 2023 року Компанія підписала акціонерну угоду з Desert Hills Veterinary Services Company Limited, дочірньою компанією Tanmiah Food Company, публічної компанії на фондовому ринку Саудівської Аравії, з наміром створити спільне підприємство з птахівництва в Королівстві Саудівська Аравія Аравія. Компанія матиме 45% акціонерного капіталу цієї організації після її реєстрації, а початкові інвестиції Компанії заплановані на суму близько 27 мільйонів саудійських ріалів  (або еквівалент приблизно 7 мільйонів доларів США).

ПРОГНОЗ

Перспективи сільськогосподарського сектору в Україні залишаються вкрай невизначеними через ризики, пов’язані з війною, включаючи часті ракетні атаки та атаки безпілотників на українську інфраструктуру та інші цілі. Окрім ризику фізичної шкоди, компанія стикається з постійними перебоями в логістиці та збільшенням витрат на логістику внаслідок конфлікту, що триває.

Очікується, що ціни на зерно в Україні та на світових ринках у другій половині року залишаться низькими. У поєднанні з логістичними труднощами в Україні та незважаючи на хорошу врожайність, Компанія очікує слабких фінансових показників у зерновому сегменті. Хоча ціни на м’ясо птиці в Україні в основному стабілізувалися, очікується, що міжнародні ціни продовжуватимуть коливатися навколо загальної негативної тенденції. Risks remain on the downside if international poultry prices correlate further with the downward trend in the grain markets. Ризики зниження прибутковості залишаються значними, якщо міжнародні ціни на м’ясо птиці будуть і далі корелювати з негативними трендами на ціні на світових ринках зерна.

Деталі дзвінка:

Час: 14:00 Лондон / 16:00 Київ / 9:00 Нью Йорк
Назва:

Великобританія:

Україна:

США:

Financial results for Q2 and H1 202

+44 203 984 9844

+380 89 324 0624

+1 718 866 4614

PIN-код учасника: 645982

Щоб стежити за презентацією разом з керівництвом компанії, будь ласка, зареєструйтеся за наступним посиланням:

https://mm.closir.com/slides?id=645982

ПРО МХП

МХП – материнська компанія провідної міжнародної компанії з агро та харчових технологій, головний офіс якої знаходиться в Україні та на Балканах (Група компаній Perutnina Ptuj).

Україна: займає найбільшу долю на ринку (близько 57% промислового виробництва ) і має високу впізнаваність бренду своїх продуктів. МХП володіє та контролює всі етапи виробництва курятини: від вирощування зернових і олійних культур, виробництва комбікормів до виробництва інкубаційних яєць та вирощування бройлерного поголів’я, переробки, збуту, дистрибуції та продажу м’яса птиці (зокрема через партнерські брендовані точки). Вертикальна інтеграція зменшує залежність МХП від постачальників і цін на сировину. Крім економічної ефективності, вертикальна інтеграція дозволяє МХП втілювати сувору політику біобезпеки, контролювати якість сировини і кінцеву якість, а також безпечність продукції до точок продажу. Для підтримки продажів МХП контролює дистрибуційну мережу, яка складається з 9 дистрибуційних центрів у великих містах України. МХП використовує власні вантажівки для доставки своєї продукції, що зменшує загальні транспортні витрати і час доставки.

МХП також займає провідну позицію в рослинництві: кукурудзу вирощує для виробництва комбікормів, а інші культури – пшеницю, ріпак тощо – продає третім особам. МХП орендує сільськогосподарські угіддя, які розташовані здебільшого в родючих чорноземних регіонах України.

Балкани: Perutnina Ptuj є провідним виробником курятини і м’ясопереробки на Балканах, має виробничі активи в чотирьох балканських країнах: Словенії, Хорватії, Сербії, Боснії і Герцеговині; володіє дистриб’юторськими компаніями в Австрії, Македонії та Румунії і поставляє продукцію в 15 країн Європи. Perutnina Ptuj є вертикально інтегрованою компанією на всіх етапах виробництва курятини – від виробництва кормів, інкубаційних яєць, розведення, забою до виробництва ковбасних виробів і подальшої переробки курятини.

З 15 травня 2008 року акції МХП котируються на Лондонській фондовій біржі під тікером MHPC.

You may also like

Новини компаній

Понад 300 000 українців вже відкрили картки «Кешбек «Зроблено в Україні» в ПриватБанку, щоб отримувати додатковий 10% кешбек за розрахунки

За перші дні від старту програм “Національний кешбек”  313 000 українців вже  відкрили в ПриватБанку спеціальні ...

Comments are closed.