Майже всі країни міжнародної спільноти узгодили мету – досягти 0 викидів СО2 у транспортній сфері до 2050 року в рамках Паризької угоди про захист навколишнього середовища.
Компанія Bosch, провідний світовий постачальник технологій і послуг, підтримує цілі захисту клімату, працює над технологіями для силових установок легкових автомобілів і комерційного транспорту, які найменше впливатмуть на довкілля та клімат.
Універсально виправданого технічного рішення, на думку Bosch, не існує. Регіональні законодавчі умови та індивідуальні запити кінцевих користувачів є дуже різними, а зниження викидів СО2 передбачає багатофакторний аналіз, зокрема, враховувати процеси виробництва автомобілів та енергоносіїв.
Як вважає компанія, центральним елементом авто майбутнього є електрифікований привід, що включає гібридні та електричні варіанти для легкових і вантажних автомобілів.
Для великогабаритних вантажних автомобілів підійдуть паливні комірки та ДВЗ, що працює на водні, – ще один напрям майбутнього, над яким працюють.
Сучасний ДВЗ – з елементами електрифікації та без – є частиною рішення. До 2030 року 2 із 3 нових авто будуть оснащені класичним ДВЗ.
Нові серійні моделі, а також автомобілі, що знаходяться в розробці, доводять, що викиди оксидів азоту та сажі можливо суттєво зменшити.
Мета проектування нових ДВЗ – авто мають відповідати не тільки актуальним граничним значенням викидів шкідливих речовин, але й – з відсутнім впливом на якість повітря у містах. Споживання пального і викиди СО2 повинні зменшуватися.
Можна досягти 0 викидів СО2, використовуючи провідні синтетичні види пального.
Дизельні двигуни багато років оснащуються фільтрами твердих частинок. Вплив на рівень забруднення сажею в містах складає 1-3%. Втім розробники добре спрацювали у питанні зниження викидів оксидів азоту. Завдяки ефективній роботі сучасних двигунів, а також новітнім системам рециркуляції та обробки відпрацьованих газів, рівень викидів залишається мінімальним не тільки під час випробувань на моторному стенді, але й у реальних дорожніх умовах. Тестування нових дизельних моделей, здійснене незалежними організаціями та спеціалізованими виданнями, підтверджує цей прогрес.
Демонстраційний автомобіль Bosch має мінімальний викид оксидів азоту в реальних випробувальних виїздах, зокрема, на відомому відрізку дороги біля виставки «Ам Некартор» у Штутгарті.
Бензинові двигуни, завдяки конструктивним особливостям, виробляють менше оксидів азоту. Далі – це зниження кількості частинок сажі, викиди якої з початком застосування фільтра твердих частинок можуть бути знижені до суттєво менших показників, аніж ті, що дозволені на законодавчому рівні.
Ключова мета – це системний підхід, що складає заходи з оптимізації процесу згоряння та ефективну обробку відпрацьованих газів. Системи впорскування високого тиску з поліпшеними функціями регулювання подачі пального, додаткові рішення з оптимізації охолодження двигунів при високому навантаженні та обігрів для каталізаторів також допоможуть значно знизити викиди в майбутньому.
Авто з поточного світового парку можуть зробити позитивний вплив у збереження клімату, якщо експлуатуватимуться на поновлюваних або синтетичних видах пального.
Сертифіковані види біопального розробляються на основі стабільних видів сировини та вже зараз дозволяють знизити викиди СО2 при їх додаванні до традиційних видів пального.
У майбутньому екологічне пальне eFuels вироблятимуть на основі процесів з використанням відновлюваної електроенергії.
Технологічно це можливо реалізувати на глобальній інфраструктурі. Але, для широкого впровадження на ринку, потрібні спільні зусилля великих гравців авто бізнесу.
За матеріалами: www.bosch.com, www.bosch.ua