Bosch значно збільшує обсяг продажів та прибутків

Успішний бізнес-рік 2017

1.  Обсяг продажів сягнув близько 78 мільярдів євро

2.  Прибуток від основної діяльності збільшився до 5,3 мільярда євро

3.  Бізнес-сектор «Рішення для Мобільності» зростає швидше, ніж автомобільне виробництво

4.  У новому підрозділі «Промисловість 4.0» задіяно 500 співробітників

5.  Розроблено багато рішень для «розумного» сільського господарства та «розумних» міст

Штутгарт і Людвігсбург, Німеччина – У 2017 році компанія Bosch досягла значного збільшення продажів – на 6,7 відсотка. За попередніми даними, минулого року обсяг продажів постачальника технологій та послуг склав 78 мільярдів євро. З урахуванням курсових різниць це збільшення дорівнює 8,3 відсотка. Зміни обмінного курсу негативно вплинули на результати продажів, що зменшило їх на суму близько 1,2 мільярда євро.  «Ми перевищили наші прогнози зростання та ще більше підвищили свою прибутковість. У 2017 році наші продажі були більшими, ніж будь-коли», – заявив д-р Фолькмар Деннер, Голова правління компанії Robert Bosch GmbH, оголошуючи попередні досягнення на брифінгу у Людвігсбургу, Німеччина. В результаті своєї інноваційної сили та стратегії, спрямованої на «підключеність», компанія залишається на шляху розвитку. Як пояснив пан Деннер: «Ми усвідомили потенціал «підключення» на ранніх етапах, і зараз принцип «підключеності» перетворюється на наш комерційний успіх».  У 2017 році прибуток від основної діяльності компанії до сплати відсотків і податків (EBIT) збільшився до приблизно 5,3 мільярда євро. Це відповідає 6,8 відсотка маржинальності з урахуванням EBIT від операційної діяльності. Як пояснив фінансовий директор та заступник Голови правління д-р Штефан Азенкершбаумер, «Успіх компанії Bosch в основній діяльності фінансує її прагнення стати провідним постачальником технологій і мобільних рішень».  Заглядаючи на рік вперед, компанія бачить численні можливості для привнесення «підключеності» в інші сфери, такі як фабрики, будівлі та міста, а також для зміни мобільності. Пан Деннер також наголосив на важливості трансформацію корпоративної культури з огляду на перехід до цифрових технологій.

Нові досягнення: діючий підрозділ «Промисловість 4.0»

Пан Деннер зазначив, що «підключеність» і оцифровування стали частиною повсякденного бізнесу Bosch та глибоко увійшли в її діяльність. «Ці перетворення дають нам додаткову можливість показати, що досконалість існує в компанії Bosch не тільки на папері, але й діє на практиці як у технологічному, так і в комерційному сенсі».  Компанія Bosch бачить величезний потенціал «підключеної» промисловості або Промисловості 4.0.  На початку січня 2018 року розпочав роботу новий виробничий підрозділ Bosch «Підключена Промисловість» (Connected Industry), нараховуючи у своєму складі 500 співробітників. Саме в ньому Bosch об’єднає всю свою діяльність та досвід за напрямком Промисловість 4.0, особливо в сфері програмного забезпечення та послуг. У майбутньому Bosch також використовуватиме свій досвід при запровадженні напрямку Промисловість 4.0 і надаватиме консультаційні послуги третім сторонам. В період до 2020 року компанія має на меті використати Промисловість 4.0 для збільшення продажів більш ніж на мільярд євро. Після придбання частки  участі в компанії HERE, провайдера картографічних послуг, Bosch зможе розкрити свій додатковий потенціал для реалізації проектів в сфері Промисловість 4.0.

«Підключеність» вирішує найважливіші проблеми

Пан Деннер підкреслив важливість «підключеності» за допомогою Інтернету речей: «Наша планета зможе забезпечити більш-менш комфортне житло мільярдам людей, якщо ми знайдемо інноваційні рішення для нагальних проблем».  В даний час Bosch реалізовує близько 170 проектів з питань Інтернету речей (IoT), які вирішують такі фундаментальні проблеми, як зростання населення, урбанізація, забруднення повітря та зміна клімату. «Ми використовуємо Інтернет речей, щоб запровадити «підключення» у реальному світі у прагненні підвищити якість життя», – заявив пан Деннер. Наприклад, у 2017 році компанія представила нові рішення для «розумного» землеробства або «підключеного» сільського господарства, яке, як ми сподіваємося, допоможе нагодувати 8 мільярдів людей в період до 2025 року. Наразі, при вирощуванні спаржі, полуниці, помідорів та винограду застосовуються сенсорні рішення та штучний інтелект. Технологія Bosch також допомагає досягти більшої ефективності та стійкого розвитку устричного бізнесу та скотарства. Очікується, що до 2020 року ринок цифрового сільського господарства зросте більш ніж на 70%.

«Розумні» будинки та «розумні міста»: життєвий простір для мільярдів людей

У відповідь на зростаючу кількість мобільних пристроїв та додатків IоT для напівпровідників, компанія Bosch будує в Дрездені завод з виробництва напівпровідникових пластин і має намір до 2021 року інвестувати у новий об’єкт більше мільярду євро.  В сферу застосування цих пластин входять «розумні» будинки. Для «розумної» кухні Bosch може запропонувати не тільки «підключені» побутові електроприлади, але й також зростаючу кількість цифрових послуг. Екосистема Home Connect (Home Connect ecosystem) включає в себе додаток, представлений дванадцятьма мовами на кулінарному сайті Kitchen Stories. Додаток, який вже було завантажено більше 15 мільйонів разів, містить понад 1 000 рецептів та використовує відео і фотографії, щоб продемонструвати, як готувати ці страви. На виставці CES, що проводилася у Лас-Вегасі на початку року, компанія Bosch представила повний комплекс заходів для «підключення» цілих міст. Серед її пропозицій мала місце мобільна повітряна лабораторія Climo, яка в режимі реального часу надає дані про якість повітря в місті. До 2025 року 80 міст світу стануть «розумними» містами, і навіть зараз Bosch вже запроваджує 14 пілотних проектів у цій галузі.  До 2020 року ринок смарт-міст зросте до 700 мільярдів євро.

Міська мобільність: без шкідливих викидів, стресів та нещасних випадків

Урбанізація йде пліч-о-пліч з безліччю проблем. До 2050 року міський транспорт збільшиться на 30 відсотків. «Ми хочемо досягти міської мобільності без шкідливих викидів, стресів і нещасних випадків.  З цією метою ми повинні автоматизувати, електрифікувати та «підключити» дорожній рух», – зазначив пан Деннер. Починаючи з цього літа, завдяки платформі для обміну Coup, на вулицях Мадрида з’явилися електричні скутери. Автоматизація також допоможе зменшити навантаження на міський рух – до початку найближчого десятиліття Bosch і Daimler зроблять повністю автоматизовані та автономні транспортні засоби реальністю на міських вулицях. Перші тестові автомобілі з’являться на дорогах вже у 2018 році. У 2017 році Bosch і Daimler також підійшли на крок ближче до автоматизованого керування: компанії втілили в життя перше у світі рішення для повністю автоматизованої послуги паркування автомобілів на стоянці музею Mercedes-Benz у Штутгарті.

Силова установка майбутнього: Bosch разом з партнерами просуває паливні елементи на ринок

Що стосується електрифікації, то у 2017 році компанія Bosch зробила суттєві кроки вперед. Для гібридних транспортних засобів було розпочато виробництво нещодавно розробленої 48-вольтової батареї, яку легко інтегрувати в нові моделі автомобілів. Таким чином, добре відомі авторитетні виробники і нові компанії можуть обійтися без довгих і дорогих процесів розробки.  До 2019 року електричний привід Axle (e-axle ) від Bosch розширить модельний ряд електричних автомобілів. «Bosch прискорює темпи розвитку електромобільності. У 2017 році ми отримали численні замовлення, деякі з яких варті мільярдів євро», – зазначив пан Деннер.  Bosch працює з новою компанію США Nikola Motors в сфері розробки вантажних автомобілів, що працюють на водневому паливі та оснащені осьовим електричним приводом e-axle.  «Не пізніше 2030 року паливні елементи відіграватимуть ключову роль у гібридних силових установках.  Ми активізуємо наші заходи з розвитку та поступово розширюємо асортимент нашої продукції», – сказав пан Деннер. У Китаї, найбільшому ринку електромобільності, в цілях розробки паливних елементів для вантажних автомобілів, Bosch співпрацює з виробником вантажних двигунів Weichai в рамках державного пілотного проекту. Як пояснив пан Деннер: «Від велосипедів до вантажних автомобілів – в електромобільному бізнесі жоден постачальник автомобільної техніки і комплектуючих не є настільки багатопрофільним як Bosch».

Технологічно життєздатне бачення: вуглецево-нейтральний двигун внутрішнього згоряння

Пан Деннер підкреслив важливість та потенціал двигуна внутрішнього згоряння: «Навряд чи ми зможемо досягти поставлених цілей щодо використання CO2 у Європі без дизельного двигуна».  Посилаючись на тривалу дискусію щодо заборони на дизельні транспортні засоби, пан Деннер зазначив, що ефективні та ресурсозберігаючі дизельні технології вже існують. І це не все. «Наші експериментальні автомобілі вже сьогодні відповідають рівню 2020 року. Ми вже розробляємо та випробовуємо системи, які на даний момент уже відповідають цим вимогам», – заявив пан Деннер, який відповідає за наукові дослідження та попереднє проектування.  Інженери Bosch мають амбітну мету – розробити двигун внутрішнього згоряння, який “видихає” лише те, що він “вдихає”.  За винятком CO2, його викиди не повинні відрізнятися від складу навколишнього повітря. Якщо в двигунах буде використовуватися синтетичне паливо, вони займуть місце на одному рівні з вуглецево-нейтральними двигунами.

Інноваційна культура: розвиток «підключеності»

«Без культурних змін не може бути ніяких цифрових перетворень», – заявив пан Деннер. «Ми переосмислюємо принципи управління людьми та співпраці, що, у свою чергу, підвищує нашу інноваційну культуру». У багатьох сферах Bosch руйнує ієрархічну структуру та стирає межі між відомствами і функціональними відділами. Поетапно компанія вже на дві третини скоротила бюрократичну процедуру, типову для великих підприємств, і анулювала систему індивідуальних бонусів. Пан Деннер вважає, що інноваційна культура Bosch має чітку конкурентну перевагу: «Нам пощастило мати персонал, який звик постійно прагнути до вдосконалення». 

Розвиток бізнесу у 2017 році за бізнес-секторами

Всі бізнес-сектори відіграли певну роль у позитивному розвитку бізнесу компанії у 2017 році. За попередніми даними, обсяг продажів бізнес-сектору «Рішення для Мобільності» (Mobility Solutions) виріс на 7,8 відсотка – втричі більше, ніж світове автомобільне виробництво – і досяг 47,4 мільярда євро. З урахуванням курсових різниць зростання склало 9,2 відсотка. Цей успіх був зумовлений, перш за все, великим попитом на системи вприскування дизельного палива, особливо з боку сектора комерційних транспортних засобів, на системи вприскування бензину, а також на системи допомоги водіям та інформаційно-розважальні системи.  У бізнес-секторі «Споживчі Товари» (Consumer Goods) компанія BSH Hausgeräte та підрозділ Електроінструментів збільшили продаж на 4,5% до 18,5 мільярдів євро.  З урахуванням курсових різниць обсяг продажів зріс на 6,7%. Компанія «BSH Hausgeräte», зокрема, досягла хороших результатів у 2017 році, який був ювілейним роком її 50-річчя. Здобутки бізнес-сектору «Промислові Технології» (Industrial Technology) суттєво зросли – на 7,7%, а обсяг продажів склав 6,7 мільярда євро. Збільшення еквівалентно 8,5 відсотка з урахуванням курсових різниць.  Це зростання мало місце переважно завдяки підрозділу “Промислового Обладнання”. Бізнес-сектор “Будівельні Технології та Енергетика” (Energy and Building Technology) досягнув продажів 5,4 мільярда євро, що дорівнює збільшенню на 3,1 відсотка або на 4,8 відсотка з урахуванням курсових різниць.  Відділи «Термотехніка» (Thermotechnology) та «Системи Безпеки» (Security Systems) завоювали увагу споживачів своїми «підключеними» рішеннями для опалення та кондиціонування повітря, а також «розумними» технологіями для автоматизації будівель та систем безпеки.

Розвиток бізнесу у 2017 році за регіонами

В Європі бізнес Bosch розвивався дуже добре, при цьому обсяг продажів зріс на 5,5 відсотка (6,3 відсотка з курсових різниць) і досяг 40,7 мільярда євро.  Однією з причин цього став безперервний розвиток Західної та Центральної Європи. У Північній Америці темпи зростання компанії “Технології та послуги” з урахуванням впливу зміни обмінного валютного курсу, були на рівні попереднього року. Продажі всього нараховували 12,1 мільярда євро, а  номінальне зниження становило 2,3%. Зростання продажів у Південній Америці тривало і склало 15 відсотків, тобто досягло 1,6 мільярда євро, що з урахуванням курсових різниць означало збільшення на 12 відсотків. Компанія Bosch спостерігала сильне зростання в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні та Африці, при чому продажі зросли до 23,6 мільярда євро. Цей зріст, у порівнянні з попереднім роком, становив 14% або 17% з урахуванням курсових різниць.

Збільшення штату: чисельність персоналу нараховує більше 400 000 співробітників

У 2017 році штат співробітників Групи Bosch зріс приблизно на 11 200 співробітників у всьому світі. Станом на 31 грудня 2017 року в Групі Bosch працювало 400 500 працівників. Bosch надала роботу кільком тисячам фахівців в сфері програмного забезпечення та ІТ в різних країнах світу.  Компанія розширила штат персоналу в основному в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні та Центральній і Східній Європі. У Німеччині чисельність персоналу зросла на 3800 співробітників.

Прогноз на 2018 рік: покращення продажів і результатів, незважаючи на слабке економічне середовище

Bosch очікує на помірне глобальне економічне зростання на рівні близько 2,5 відсотків у 2018 році. Загалом, постачальник технологій та послуг передбачає ряд економічних ризиків через геополітичні обставини, такі як переговори щодо Брекзит (Brexit), непередбачувана зовнішня політика США та напруженість у ситуації з Північною Кореєю. Bosch припускає, що динаміка економічного розвитку сповільниться, особливо в Китаї. Незважаючи на ці складні умови, Bosch планує ще більше підвищити обсяг продажів і покращити результати у 2018 році, а також продовжити перетворення в провідну компанію з питань постачання технологій Інтернету Речей (IoT) та Мобільних рішень.

You may also like

Leave a reply