Очільники компаній, які належать до Європейської Бізнес Асоціації, на лютневій зустрічі «Глобальний огляд економіки України» прогнозували виклики та перспективи для ведення бізнесу в умовах нової реальності.
На думку Томаша Фіала, гендиректора Dragon Capital, прогнози ситуації на 2021 рік – оптимістичні, якщо за відсутності впроваджень нових жорстких обмежувальних заходів. В актуальному році можливе зростання реального ВВП на 5,3 відсотки, а номінального ВВП – до 171 мільярдів доларів. Інфляція в Україні збільшиться до 6,5 відсотків у річному вимірі. Рівень бюджетного дефіциту спаде до 5,2 відсотка. Курс буде стабільним на рівні близько 28 грн/долар станом на кінець року. Глобальний ВВП відновиться до передкарантинного рівня орієнтовно за півроку. Dragon Capital на стадії закриття 5 угод вартістю 200 мільйонів доларів. Водночас, компанія планує активніше залучати іноземні інвестиції до України.
Марек Томалак, гендиректор PepsiCo Україна, говорив про те, що в актуальному році PepsiCo надалі дбатимене про персонал, організовуватиме трансформацію до нової реальності, збільшуватиме сталий розвиток в аспекта с/г, перероблення упаковки, підвищення методів виробництва.
Ключовий пріоритет компанії – зменшення викидів парникових газів до 0 до 2040-го, пришвидшення переходу заводів на відновлювані джерела енергії.
Як зауважив Андрій Горохов, гендиректор UMG Investments, в 2020-му ціни на агропродукцію та метал трималися на високому рівні. Великий обсяг продукції експортувався до Китаю. Але влада починає вводити санкції проти китайських компаній, що може спровокувати втрату Україною торгівельного партнера, чого не варто робити, особливо в умовах невизначеності. Також є ризикованою велика частка NPL у структурі економіки країни, яка становить 42 відсотки, але планів щодо їхнього скорочення все ще не розроблено. Минулий рік став рекордним для UMG Investments у контексті розширення інвестиційного портфелю, на 2021-го цілі стоять ще більш амбітні.
Як вважає Ілля Кенігштейн, засновник та CEO мережі бізнес-просторів Creative States, набрали актуальності процеси деглобалізації, які прискорила пандемія. Масштабні компанії втрачають цінність, їх частка на ринку зменшується. Актуальні сьогодні локальні гравці. Криза мотивувала Creative States ставати гнучкішими і креативнішими. Модель «work from anywhere» користується попитом на ринку. Минулоріч компанія відкрила 2 нові локації, резидентами яких є не тільки IT-компанії, а й банки, представники реального сектору економіки. Пандемія «виховала» новий ринок. Майбутнє – за операторами гнучких офісних рішень, таких як Creative States.
Зі слів Вадима Сидорука, гендиректора DHL Express Україна, сфера поштових перевезень та доставок найменше постраждала від кризи. Навантаження несподівано зростало – поставки з України до близько 200 інших країн світу. Компанія на тестування персоналу витратила 500 тис. євро. В перші 6 місяців минулоріч спадали спрямування B2B, перевезення товарів медичного призначення. З липня розпочався ажіотаж замовлень B2C – орієнтовно тисяч відправлень. Компанія на нові цілі придбала літаки та переформовувала комерційні лайнери.
Тарас Кицмей, Cпівзасновник та член ради директорів IT-компанії SoftServe, коментував про актуальну галузь IT. Методи керування, комунікації між розподіленими командами, дистанційна праця вдосконалюються десятиріччя. Пандемія спряла інноваціям у цифровій трансформації багатьох сфер.
ІТ індустрія відновила всі свої попередні процеси зростання вже з третього кварталу. Кількість актуальних вакансій стає все більше і б’є рекорди.
Виклик – це збереження корпоративної культури, розвиток працівників в умовах роботи поза офісом. У компанії зараз орієнтовно 30 відсотків нових працівників, які ще не були в офісах компанії.
За матеріалами Європейської бізнес асоціації