Компанія «Microsoft Україна» зголосилася провести навчання з поліпшення комп’ютерних компетенцій для всіх учителів 100 шкіл, що пілотуватимуть новий стандарт початкової школи в межах реформи середньої освіти в Україні. Про це йшлося під час зустрічі Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич та керівника по роботі з закладами освіти «Microsoft Україна» Наталії Дорош.
«Неможливо якісно впровадити сучасні технології в освітній процес, якщо ними на високому рівні не володіють учителі та директори шкіл – вони створюють інформаційну культуру закладу. Таким чином, якщо нова українська школа має на меті давати інформаційну компетентність учням, почати потрібно з вчителів. І Microsoft готовий допомогти, у нас є на це ресурси», – зазначила Наталія Дорош.
Наразі Міністерство освіти і науки України працює над трансформацією педагогічної освіти. Вона передбачатиме визначення компетентностей, якими має володіти сучасний учитель, та інструментарію для їхньої оцінки.
«Для нас важлива участь професійних та експертних спільнот у винайденні адекватних форм оцінки учительських компетентностей. Дуже важливо, щоб у динамічному світі, де все швидко змінюється, вчитель був у авангарді цих трансформацій і мав можливість навчати дітей тому, що знадобиться їм у майбутньому житті», – розповіла Лілія Гриневич.
Наталія Дорош повідомила, що разом із фінськими партнерами «Microsoft Україна» співпрацювала у проекті з написання комплексного документу, що описує сучасні учительські компетентності та механізми оцінки оволодіння ними.
«Ми можемо використати ці напрацювання та адаптувати разом із вами до Концепції Нової української школи. Там закладено ті передові розробки, які є сьогодні в світі, і, гадаю, їхнє використання буде для вас хорошою допомогою», – долала керівник по роботі з закладами освіти «Microsoft Україна».
У межах співпраці МОН з компанією щодо впровадження ІКТ в освітній процес також розроблено рекомендований план дій Microsoft Education Transformation Framework і концепція програми «Школа майбутнього» – карта впровадження інформаційних технологій.
Ці два документи пропонують МОН візію функціонального застосування ІКТ в освіті, а також механізми для успішного впровадження реформ середньої освіти в частині інформаційних технологій.
Так, план передбачає, що впровадження таких технологій має бути поетапним, інакше спроба їх запровадити може провалитися. Спершу – відпрацювання зв’язків з партнерами, що допомагають у впровадженні. Наступне – поліпшення якості освіти через підвищення інформаційної культури й професійної ІКТ компетентності вчителів і директорів шкіл. Потім – розробка ІКТ стратегії для загальноосвітніх шкіл (навчальні плани, цифровий контент, механізм оцінювання вчителів оволодіння ключовими компетенціями).
Лише після цього має йти матеріальна підтримка і розвиток шкіл, які вже будуть готові використовувати технології та знатимуть методики роботи з ними. Надалі – національна програма комп’ютерізації.
Активну участь у розробці карти розвитку освіти взяли запрошені експерти Microsoft зі Сполучених Штатів Америки та країн центральної та східної Європи, які підтримують Міністерство освіти та науки України у реалізації використання новітніх технологій в освітньому процесі.
Джерело: mon.gov.ua