В Україні нараховується близько 400 тисяч осіб, які повинні подавати електронні декларації щороку. Серед них: державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування, депутати різних рівнів, працівники поліції, кандидати на державну службу та інші категорії осіб, які підпадають під електронне декларування.

Щороку декларанти зіштовхуються з труднощами у заповненні декларацій. Тому Антикорупційний штаб зібрав 5 найпопулярніших запитань та відповідей щодо декларування:

1. Як декларувати банківські рахунки?

Починаючи з цього року у форму е-декларації було введено новий розділ. У ньому є всі банківські рахунки декларанта та членів його родини.

Якщо у Вас або членів Вашої родини є активна картка якогось банку, то це означає, що Ваш рахунок відкрито.

Усі рахунки вказуються у міжнародному стандарті IBAN. Детальніше про нього тут: https://bank.gov.ua/iban

Тому якщо у Вас відкриті рахунки в банках або фінансових установах не в Україні, то ви легко зможете задекларувати й цей рахунок.

2. Як зробити електронний підпис?

Перш ніж заповнювати декларацію пригадайте, чи не закінчилася дія ЕЦП – Електронного цифрового підпису. Не дивуйтеся, якщо зустрінете абревіатуру КЕП. У чинному законодавстві так називається ЕЦП.

Якщо ж дія ЕЦП/КЕП закінчилася, то новий ключ можна зробити у «Приват 24», Міністерстві юстиції або в одному із сертифікованих центрів.

3. Розділ доходи: що вказувати, а що ні?

Якщо Ви є клієнтом “Ощадбанку” або “ПриватБанку”, то можна спростити заповнення е-декларації, взявши в онлайн-банкінгу довідку для декларації.

У цій довідці буде інформація щодо всіх Ваших рахунків у банку де ви берете цю довідку. Також важливо, що в довідці вказується інформація про залишок коштів на рахунках станом на останній день звітного періоду.

Інформація з довідки буде необхідна для заповнення розділу про доходи. У розділі грошові активи з довідки необхідно вказати залишки на рахунках на останній день звітного періоду. А в розділі щодо банківських рахунків ця довідка допоможе внести рахунки банку у форматі IBAN.

Будьте уважні: якщо ви брали кредит, то у розділі про доходи його вказувати не потрібно. Він вказується у розділі про фінансові зобов’язання за умови, що його сума перевищує  96 050 грн. Не вказуються депозити, але нараховані відсотки за депозитами вказати необхідно. Суму депозиту слід вказати у розділі грошових активів.

Не забудьте вказати у розділі доходів “кешбек” або “бонуси”, що виплачуються банком.

4. Де можна знайти унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі?

Ще одне нововведення цьогорічної форми декларації – при заповненні інформації про декларанта необхідно вказати унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі.

Якщо ви отримали паспорт громадянина України у вигляді ID-картки або біометричний закордонний паспорт, то у ньому вже є інформація про цей номер запису.

Відсутність ж цих документів означає, що у вас відсутній номер запису в ЄДДР. У такому разі необхідно обрати “Не застосовується” у відповідному полі.

5. Що робити якщо декларацію вже подав, але зрозумів, що зробив помилку?

У такому випадку у Вас є 7 днів на виправлення з моменту оприлюднення декларації в реєстрі. Але будьте обачні – подавати виправлену форму декларації можна не більше 3-ох разів.

Також цю пораду можна використати якщо Ви згадали про щорічне декларування в останній день. Можна подати не повністю заповнену декларацію і тоді вже протягом тижня подати повну і виправлену.

Якщо ж залишилися ще запитання щодо декларування, Ви можете звернутися до чат-бота “Держслужбовець Тарас” за посиланнями:

Довідково: У жовтні 2017 року громадська організація “Антикорупційний штаб” запустила електронний сервіс – чат-бот «Держслужбовець Тарас». Держслужбовець Тарас – це чат-бот, який допомагає держслужбовцям безпомилково та швидко заповнити електронні декларації. Його ціль – допомогти суб’єктам декларування заповнювати електронні декларації безпомилково.

You may also like

Leave a reply