Як автомобілі та інфраструктура працюють разом у автоматизованому міському русі

Як автомобілі та інфраструктура працюють разом у автоматизованому міському русі

Проєкт MEC-view представив результати своїх досліджень

  • Bosch є лідером проєкту MEC-View у співпраці з партнерами Mercedes-Benz, Nokia, Osram, TomTom, IT Designers, а також університетами Дуйсбург-Ессена й Ульма;
  • Взаємопов’язані датчики інфраструктури роблять автоматизоване водіння безпечнішим і ефективнішим;
  • Датчики вуличного освітлення дозволяють завчасно виявити об’єкти, навіть якщо вони знаходяться в тіні;
  • Підвищений рівень дорожньої безпеки та поліпшена однорідність транспортного потоку;
  • Нову технологію випробували в реальних умовах в університеті Ульма.

Штутгарт, Німеччина – Пішоходи, яких не видно за автомобілями, велосипедисти, які проїжджають перед самим капотом, автобуси, що раптово наближаються: зовсім скоро тема вуличного руху може стати складною для обговорення. Вагомим чинником, який робить міський рух безпечнішим і допомагає автоматизованим транспортним засобам краще стежити за навколишньою обстановкою, є міське освітлення. Саме воно стало предметом дослідження проєкту MEC-View.

У рамках проєкту вуличні ліхтарі оснастили відеодатчиками та лідарами, які за допомогою передових технологій стільникового зв’язку надавали автомобілям важливу інформацію в режимі реального часу. Це дозволило їм швидко та ефективно виявляти перешкоди – інші автомобілі, велосипедистів або пішоходів. Після трьох років досліджень учасники проєкту готові представити результати. Лідер об’єднання Bosch, а також Mercedes-Benz, Nokia, Osram, TomTom, IT Designers і університети Дуйсбург-Ессена та Ульма стали партнерами в рамках досліджень, отримавши фінансування від Федерального міністерства економіки та енергетики Німеччини (BMWi) у розмірі 5,5 мільйонів євро. Місто Ульм стало асоційованим партнером проєкту та протягом останніх трьох років є майданчиком для випробувань датчиків вуличних ліхтарів і технологій зв’язку. Отримані в ході проєкту дані будуть використані для подальшого розвитку технологій автоматизованого водіння і стільникового зв’язку. Крім того, інфраструктура, створена в рамках проєкту, буде доступна для використання і в подальших дослідженнях.

З висоти пташиного польоту

Вуличні ліхтарі, які зазвичай мають висоту 6 метрів і спостерігають за вуличним рухом з висоти пташиного польоту, дозволяють отримати найповніше уявлення про ситуацію на жвавих перехрестях. Саме такі знання знадобляться автоматизованим транспортним засобам у майбутньому. Хоча системи датчиків автомобілів – камери, радари та лідари – дають водієві круговий огляд на 360 градусів з поверхні землі, цього не завжди достатньо, щоб помітити пішохода за вантажівкою, автомобіль, що виїжджає з-за рогу, або велосипедиста, що наближається ззаду й швидко змінює смугу руху.

«Оскільки для автомобіля не доступний огляд за кутами або крізь стіни, ми використовуємо датчики на ліхтарях вуличного освітлення, щоб розширити покриття датчиків автомобіля», – зазначає доктор Рюдігер Вальтер Хенн, який очолює проєкт MEC-View з боку лідера об’єднання Bosch.

Для цього партнери проєкту розробили відповідне апаратне та програмне забезпечення. Система обробляє зображення та сигнали, отримані датчиками інфраструктури, об’єднує їх з цифровими картами з високою роздільною здатністю та передає дані в ефір за допомогою бездротового зв’язку. Далі вони об’єднуються з інформацією від власних датчиків автомобіля, щоб відтворити повну картину обстановки, що включає всіх учасників дорожнього руху.

Бездротова передача даних

Передові технології стільникового зв’язку роблять можливою передачу інформації з датчиків практично без затримки. У той час як у проєкті MEC-View використовувалася технологія мобільного зв’язку LTE з оптимізованою конфігурацією, у новому стандарті зв’язку передача даних у реальному часі за допомогою технології 5G є основною функцією. Головним завданням мобільного зв’язку є не тільки практично миттєва бездротова передача даних, але й обробка цих даних якомога ближче до джерела. Це завдання виконується спеціальними комп’ютерами, відомими як мобільні граничні обчислювальні сервери (або скорочено MEC-сервери), що інтегровані безпосередньо в стільникову мережу. Вони об’єднують дані датчиків з ліхтарів вуличного освітлення з даними датчиків руху автомобіля та високоточними цифровими картами. Використовуючи цю інформацію, вони генерують модель оточення, яка включає всю доступну інформацію про поточну дорожню ситуацію і роблять її доступною для транспортних засобів по повітрю. У майбутньому такі об’єкти, як міські центри управління рухом, можуть бути обладнані подібними серверами, щоб сприяти обміну даними між усіма транспортними засобами, незалежно від виробника та інших учасників дорожнього руху.

Повна інтеграція з вуличним рухом

З 2018 року партнери проєкту тестують в Ульмі взаємодію прототипів автоматизованих транспортних засобів і датчиків інфраструктури в реальних умовах руху. Одне з перехресть Ульма відоме відсутністю хорошої кругової видимості. В рамках проєкту вуличні ліхтарі оснастили датчиками, що допомагають автоматизованим транспортним засобам долати перехрестя. Транспортні засоби, що наближаються до складного перехрестя з дороги, що примикає, повинні виїхати на головну дорогу. Завдяки нещодавно розробленій технології, автоматизований прототип тепер відразу розпізнає учасників дорожнього руху і може відповідним чином адаптувати свою стратегію водіння. В результаті автомобіль орієнтується на прогалини в потоці автомобілів на головній дорозі та плавно вливається в нього, не зупиняючись. Такий підхід зробить міський рух не тільки безпечнішим, але й одноріднішим. Інфраструктура, створена в ході проєкту, залишиться в Ульмі, де вона буде доступна для використання в подальших дослідженнях.

Додаткова інформація:

Project website with the findings: www.mec-view.de

Партнери проекту: 

Robert Bosch GmbH (consortium leader)
IT Designers GmbH
Mercedes-Benz AG
Nokia Solutions and Networks GmbH & Co. KG
Osram GmbH
TomTom N.V.
University of Duisburg-Essen
Ulm University
City of Ulm (associated partner)

Mobility Solutions is the largest Bosch Group business sector. In 2019, its sales came to 46.8 billion euros, or 60 percent of total group sales. This makes the Bosch Group one of the leading automotive suppliers. The Mobility Solutions business sector pursues a vision of mobility that is safe, sustainable, and exciting, and combines the group’s expertise in the domains of personalization, automation, electrification, and connectivity. For its customers, the outcome is integrated mobility solutions. The business sector’s main areas of activity are injection technology and powertrain peripherals for internal-combustion engines, diverse solutions for powertrain electrification, vehicle safety systems, driver-assistance and automated functions, technology for user-friendly infotainment as well as vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communication, repair-shop concepts, and technology and services for the automotive aftermarket. Bosch is synonymous with important automotive innovations, such as electronic engine management, the ESP anti-skid system, and common-rail diesel technology.

The Bosch Group is a leading global supplier of technology and services. It employs roughly 400,000 associates worldwide (as of December 31, 2019). The company generated sales of 77.7 billion euros in 2019. Its  operations are divided into four business sectors: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, and Energy and Building Technology. As a leading IoT provider, Bosch offers innovative solutions for smart homes, Industry 4.0, and connected mobility. Bosch is pursuing a vision of mobility that is sustainable, safe, and exciting. It uses its expertise in sensor technology, software, and services, as well as its own IoT cloud, to offer its customers connected, cross-domain solutions from a single source. The Bosch Group’s strategic objective is to facilitate connected living with products and solutions that either contain artificial intelligence (AI) or have been developed or manufactured with its help. Bosch improves quality of life worldwide with products and services that are innovative and spark enthusiasm. In short, Bosch creates technology that is “Invented for life.” The Bosch Group comprises Robert Bosch GmbH and its roughly 440 subsidiary and regional companies in 60 countries. Including sales and service partners, Bosch’s global manufacturing, engineering, and sales network covers nearly every country in the world. The basis for the company’s future growth is its innovative strength. Bosch employs some 72,600 associates in research and development at 126 locations across the globe,  as well as roughly 30,000 software engineers.

Additional information is available online at www.bosch.com, iot.bosch.com, www.bosch-press.com, twitter.com/BoschPresse

Оставить комментарий