17 жовтня відбулася безкоштовна онлайн-конференція, присвячена відмові українського бізнесу від російських CRM-систем. В заході взяли участь 9 нішових експертів, а переглянули його понад 900 учасників. В цій статті ми зібрали корисну інформацію з конференції. Вона допоможе представникам бізнесу краще підготуватися до міграції на безпечну систему — вітчизняну чи закордонну.

Чому ця проблема все ще актуальна на третьому році війни

Дослідження платформи Ringostat (входить до Netpeak Group) показало, що:

  • 17% українських компаній все ще використовують CRM, розроблені в країні-агресорі;
  • 14% — прагнуть установити їх «з нуля»;
  • російські системи входять в трійку найпопулярніших CRM в Україні.

Така ситуація є вкрай небезпечною, тому у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт про заборону використання російських програм. Аби його спростити бізнесу «переїзд» з однієї CRM на іншу, Ringostat 17 жовтня провели конференцію, запросивши спікерами нішових експертів. Корисними порадами поділилися розробники CRM Odoo, KeyCRM, Nethunt, Uspacy, KeepinCRM, Creatio, а також інтегратори з CRMiUM, CRM Solutions, Weba. Запис конференції можна подивитися за посиланням.

1. Не використовуйте російські CRM, навіть якщо до них звикли. І ось чому

Будь-які російські організації тісно співпрацюють з владою. Тому усі дані, які ви зберігаєте в CRM-системі, можуть бути передані російським держструктурам. Використання подібних рішень загрожує витоком даних, складнощами платежів на рахунок та репутаційними ризиками. Крім того, російське ПО не містить оновлень для українських користувачів, локалізації для них та відповідності вітчизняному законодавству.

2. Як покроково підготуватися до міграції на іншу систему

Спочатку дайте собі відповідь на кілька питань:

  • Які процеси ви хочете автоматизувати: продажі, обслуговування клієнтів тощо?
  • Які дані ви хочете відстежувати та аналізувати?
  • Які функції є критично важливими для вашого бізнесу?

Чекліст: на які критерії орієнтуватися при виборі системи:

  • швидкість підключення (у деяких систем вона може становити до 15 хвилин) та роботи системи;
  • готові інтеграції — тобто можливість підключення до інших, зокрема українських систем, які використовує компанія (наприклад, бухгалтерія, email-маркетинг);
  • гнучкість налаштувань та масштабованість: система повинна рости разом з вашим бізнесом;
  • можливості мобільного додатку, якщо він є;
  • наявність якісної технічної підтримки — вкрай важливо для компаній, які вперше впроваджують CRM.

Після цього проаналізуйте наявні процеси. Як відбувається взаємодія з клієнтами, та за допомогою яких інструментів. Які є недоліки в системі, яку ви зараз використовуєте, та що ви хотіли б покращити. Потім проведіть дослідження ринку та складіть перелік наявних рішень. Коли визначилися, запишіться на демонстрацію можливостей CRM та створіть тестове середовище, аби оцінити функціонал. Важливо, щоб до тесту була залучена команда, яка буде працювати з CRM щодня.

Якщо кандидатів кілька, складіть таблицю для порівняння та оцініть відповідність вашим критеріям. Коли ж ви остаточно зробили вибір — створіть план впровадження та адаптації команди. Нерідко члени команди чинять супротив впровадженню нової системи. Аби вирішити цю проблему, спробуйте призначити «очільників» супротиву відповідальними за напрямок впровадження. За досвідом експертів, такий неочевидний спосіб є дієвим.

3. На які українські CRM варто перейти, залежно від ніші бізнесу

4. Якими українськими та іноземними системами замінити конкретні CRM, розроблені в країні-агресорі:

  • amoCRM — NetHunt, Pipedrive, HubSpot;
  • Битрикс 24 — Uspacy, Perfectum, LBS Cloud;
  • Yclients — Wlaunch, Integrica, EasyWeek;
  • retailCRM — Keepin CRM, KeyCRM, SITNIKS;
  • Мой Склад — QUINCEFIN, Bimp.

Нерідко системи, розроблені в країні-агресорі, «мімікрують» під міжнародні рішення. Наприклад, йдеться про Kommo, Altegio, Simla.com. Тому українцям варто бути пильними та вивчати походження ніби то «іноземних» рішень.

Як зазначили спікери: непобудовані процеси + автоматизація = автоматизований хаос. Тому для правильної міграції та покращення існуючих процесів варто звернутися до інтеграторів — спеціалістів, які впроваджують подібні системи. Організатори конференції мають широку партнерську мережу серед українських спеціалістів та можуть поділитися їхніми контактами.

You may also like

Вебінари

Запрошуємо на практичний вебінар «Microsoft Dynamics 365 Business Central – стратегічний інструмент CFO при інтеграції українських компаній в міжнародне бізнес-середовище»

Вебінар відбудеться під час наймасштабнішої події у сфері фінансів – 22 Щорічного Форуму Фінансових Директорів ...

Comments are closed.