Це майже в 4 рази більше, ніж показник 2014 року

У 2015 році територіальні органи Держеокадастру на конкурентних засадах передали інвесторам у користування земельні ділянки загальною площею 27 919,6 гектарів. Це у 3,8 рази перевищує показник 2014 року (7 305,02 га). Сумарно на торгах було продано 1 135 прав оренди на землі сільськогосподарського призначення державної власності. Вартість річної оренди земель склала 38,52 млн гривень. Для порівняння, у 2014 році за результатами торгів орендна плата склала 6,54 млн гривень.

Найбільші земельні площі через аукціони в 2015 році були передані інвесторам в Одеській (4931,1 га), Волинській (3433,3 га) та Львівській  (3035,4 га) областях. У цих регіонах площа земель, переданих у користування на конкурентних засадах в 4-6 разів перевищує земельних масивів, наданих суб’єктам господарювання  рішенням чиновників.

Для абсолютної більшості земельних масивів стартова ставка оренди була визначена на рівні 4 % від нормативної грошової оцінки (НГО) землі (при встановленому законодавством мінімумі у 3 %). На торгах річну орендну плату у середньому по країні вдалось підвищити до 7 % від НГО.

У окремих регіонах плата за користування землею у порівнянні із початковою ціною зросла у 2,5-3 рази. Максимально підвищилась вартість оренди землі у Хмельницькій (зростання у 3,13 разів або 12,9 % від НГО), Львівській (зростання у 2,54 разів або 10,1 % від НГО) та Дніпропетровській (зростання у 2,34 разів або 9,4 % від НГО) областях.

«Аукціони забезпечують відкритість та прозорість у процесі розпорядження державними землями. За допомогою інструменту торгів ми мінімізуємо корупційні ризики та забезпечуємо ринкові ставки на користування землею. У підсумку вигоду отримують як інвестор, який може в конкурентній боротьбі  визначити умови користування землею, так і держава, оскільки збільшуються бюджетні надходження», – зазначає голова Держгеокадастру Максим Мартинюк.

Кошти, отримані від оренди земель спрямовуються до місцевих бюджетів. Додатковий фінансовий ресурс, який отримують органи місцевого самоврядування, може використовуватись на реалізацію важливих соціально-економічних заходів, інфраструктурні проекти, а також інші потреби територіальних громад.

zemlja1
zemlja2
zemlja3

You may also like

Leave a reply