Це майже в 4 рази більше, ніж показник 2014 року

У 2015 році територіальні органи Держеокадастру на конкурентних засадах передали інвесторам у користування земельні ділянки загальною площею 27 919,6 гектарів. Це у 3,8 рази перевищує показник 2014 року (7 305,02 га). Сумарно на торгах було продано 1 135 прав оренди на землі сільськогосподарського призначення державної власності. Вартість річної оренди земель склала 38,52 млн гривень. Для порівняння, у 2014 році за результатами торгів орендна плата склала 6,54 млн гривень.

Найбільші земельні площі через аукціони в 2015 році були передані інвесторам в Одеській (4931,1 га), Волинській (3433,3 га) та Львівській  (3035,4 га) областях. У цих регіонах площа земель, переданих у користування на конкурентних засадах в 4-6 разів перевищує земельних масивів, наданих суб’єктам господарювання  рішенням чиновників.

Для абсолютної більшості земельних масивів стартова ставка оренди була визначена на рівні 4 % від нормативної грошової оцінки (НГО) землі (при встановленому законодавством мінімумі у 3 %). На торгах річну орендну плату у середньому по країні вдалось підвищити до 7 % від НГО.

У окремих регіонах плата за користування землею у порівнянні із початковою ціною зросла у 2,5-3 рази. Максимально підвищилась вартість оренди землі у Хмельницькій (зростання у 3,13 разів або 12,9 % від НГО), Львівській (зростання у 2,54 разів або 10,1 % від НГО) та Дніпропетровській (зростання у 2,34 разів або 9,4 % від НГО) областях.

«Аукціони забезпечують відкритість та прозорість у процесі розпорядження державними землями. За допомогою інструменту торгів ми мінімізуємо корупційні ризики та забезпечуємо ринкові ставки на користування землею. У підсумку вигоду отримують як інвестор, який може в конкурентній боротьбі  визначити умови користування землею, так і держава, оскільки збільшуються бюджетні надходження», – зазначає голова Держгеокадастру Максим Мартинюк.

Кошти, отримані від оренди земель спрямовуються до місцевих бюджетів. Додатковий фінансовий ресурс, який отримують органи місцевого самоврядування, може використовуватись на реалізацію важливих соціально-економічних заходів, інфраструктурні проекти, а також інші потреби територіальних громад.

zemlja1
zemlja2
zemlja3

You may also like

Аналітика

Механізми та статистика працевлаштування випускників вищих учбових закладів України та країн Вишеградської групи (або куди діваються випускники українських вишів)

На, здавалось би, просте питання: куди працевлаштовуються випускники вузів України, не так легко знайти відповідь, ...

Leave a reply