Нещодавно Україна зробила ще один крок до позитивних змін у вітчизняній освіті, прийнявши новий пакет реформ. Власне, потреба переформатування навчального процесу виникла вже давно і доцільність цього підтверджує вдалий старт низки інноваційних проектів у цій сфері.

Серед них Нова освітня модель (НОМ) – програма підготовки ІТ-спеціалістів, що поєднує лінійну шкільну, позашкільну та дуальну ВНЗ-освіту. Наприкінці літа успішно завершився перший етап пілотного запуску проекту – літній курс-інтенсив із програмування JavaGR8Summer Intensive.

Цього року цільовою аудиторією НОМ були переможці профільних олімпіад з різних областей України. Від початку організатори за півтора тижні отримали більш як 50 заявок від охочих взяти участь у першому етапі проекту. 40 з них розпочали навчання на літньому курсі-інтенсиві.

Програма курсу була надзвичайно насиченою: 6 тижнів майже щоденних занять – вебінарів, самостійного опрацювання та проміжних тестових іспитів. Звичайно, не кожен із вчорошніх школярів зміг поєднати літній відпочинок та інтенсивний темп навчання, тому дехто всеж віддав перевагу пляжу. Таким чином, 8 найсумлінніших студентів успішно склали фінальний тестовий іспит і4 з них вирішили й далі брати участь у проекті.

1 вересня в Державному університеті телекомунікацій розпочала навчання група студентів за програмою НОМ, яка передбачає, паралельно із навчанням фундаментальним дисциплінам у виші, стажування в ІТ-компаніях.

Якщо детальніше, то студент НОМ отримує в результаті гармонійне поєднання поглибленого шкільного навчання програмуванню шляхом онлайн-курсів, вебінарів і занять з ментором (що має ще й профорієнтаційний характер),  сильної теоретичної бази ВНЗ та практичної/ринкової складової у компанії на реальних проектах.

Серед ІТ-компаній, що підтримали освітню ініціативу, –  EPAM та Ciklum. Саме там студенти застосовуватимуть свої теоретичні знання на практиці під час роботи над реальними проектами.  Вартість навчання у ВНЗ, проживання у гуртожитку та виплату стипендій компенсуватиме ІТ-компанія, в якій учасник проекту проходитиме стажування.

Засновниками та ініціаторами проекту стали – вітчизняна освітня платформа SmartMe University, громадська організація «Фундація розвитку інновацій», фонд BrainBasket Foundation, Асоціація «ІТ України» та Державний Університет Телекомунікацій.

«Ми живемо в VUCA-світі, де нестабільність, невизначеність, складнощі і двозначність стали синонімами сучасності, – коментує Оксана Біла, директорка освітньої платформи SmartMe University. – Будь-які трансформаційні процеси починаються з освіти, з нових знань, підходів, здатності дивитися на завдання і ситуацію по-новому, діяти нестандартно, комунікувати ефективно. Саме тому в Новій освітньої моделі ми робимо ставку на індивідуалізацію навчання, використання сучасних ІТ-технологій, практичну складову і розвиток не тільки професійних, але й особистісних якостей. Цьогорічний старт показав, що проект цікавий і перспективний для кожної із сторін-учасниць, тому наступного року ми хотіли би залучити до співпраці більше ВНЗ та ІТ-компаній, а також, безперечно, більшу кількість активних та ініціативних студентів, які готові творити зміни і самі не бояться змінюватися.»

Організатори НОМ відпочатку ставили за мету – надати можливість талановитим мотивованим випускникам навчатися у ВНЗ за програмою, яка відповідає вимогам сучасного суспільства і ринкових відносин, і, водночас, отримувати актуальні практичні навички на реальних проектах в IT-компаніях, окрім того це спроба зменшити або принаймні відтермінувати відтік молодих талановитих кадрів за кордон та забезпечити ІТ-індустрію кваліфікованими спеціалістами.

У нас було три дуже показових прецеденти, коли учасники літнього інтенсиву НОМ, маючи бюдетні місця в українськиї ВНЗ  обирали між навчанням закордоном і участю в нашому проекті. – Зазначає один з ініціаторів проекту, голова громадської організація “Фундація розвитку інновацій” та Java-тренер компанії SmartMe Univetsity Сергій Іщеряков. –  Тобто, навіть оцей, здавалося б, незначний момент вагання – це вже маленька перемога для нас, адже ми змогли зачепити, зацікавити студента, створити привабливу вітчизняну альтернативу закордонній освіті.”  

Загалом, поява нових креативних освітніх проектів відповідно до актуальних потреб учнів і студентів, допомагає чіткіше визначити потрібний вектор розвитку освітніх послуг, а отже, як результат, сформувати свідомих і дієвих людей нового покоління.

You may also like

Leave a reply