Ринок фітнес-послуг в Україні активно зростає. За дослідженнями маркетингової агенції Smart, близько 19,7 млрд. грн. українці витрачають протягом року на заняття своїм тілом. При цьому понад 6 млн. українців займаються у фітнес-клубах або в традиційних спортивних залах, але лише 45% ринку фітнес-послуг входить у великі мережі.
На сьогодні серед мереж фітнес-клубів представлені лише два основних гравця, що працюють у понад 4-х областях України – FitCurves та Sport Life. Саме тому Україна є пріоритетним ринком для міжнародних компаній, що надають фітнес-послуги. Зацікавленість Україною підтверджують і самі гравці ринку. Нещодавно, під час свого візиту до Києва, Джоанна Дейз, старший керуючий директор Curves International (міжнародний представник FitCurves) заявила про пріоритетність регіону для розвитку мережі: «Curves на глобальному рівні планує зробити великий прорив у розвитку мережі у Східній Європі та Азії. Європейський та американський офіс компанії тісно співпрацюють, щоб українська команда мала всі необхідні інструменти для розвитку мережі». Зараз FitCurves в Україні має найбільшу в країні мережу з понад 140 жіночих фітнес-клубів у 56 містах.
Плани по розбудові мережі клубів оприлюднив і Дмитро Єкимов, засновник групи компаній Sport Life: «Ми плануємо зростання мережі до 100 фітнес-клубів в найближчі три роки, що можна буде всерйоз вважати колосальним вкладом в розвиток спортивної інфраструктури держави». Наразі мережа Sport Life представлена 55 клубами в 14 найбільших містах країни.
Ще одним прогнозом ринку ділиться керівник іншого оператора фітнес-послуг. «На разі, потенціал ринку фітнес-послуг України складає понад 19 млрд. грн. В порівнянні з минулим роком показник «просів», проте клієнти не перестали тренуватись. Частина ринку перейшла в неорганізований сектор, або самостійне тренування, але не втратила свого потенціалу, – коментує Світлана Співакова, керівник міжнародної мережі жіночих фітнес-клубів FitCurves в 12 країнах Східної Європи. – Прогнозуючи розвиток ринку, ми припускаємо, що пік падіння на ринку вже пройшов, і до кінця 2018 року ми можемо прогнозувати зростання на рівні 3-5 % відвідуваності клубів в Україні». Таким чином, експерти прогнозують, що негативні тенденції ринку уже позаду, і готуються до значного пожвавлення.
Зростання популярності фітнес-послуг пов’язане зі зміною стилю життя в суспільстві та переорієнтацією державної політики у галузі охорони здоров’я з клінічної медицини на медицину превентивну. Така тенденція значно раніше була запроваджена в країнах ЄС. Зокрема, Джоанна Дейз зауважила, що розвитку європейської мережі Curves сприяє політика Євросоюзу: «Європейська комісія та Британська рада запровадили спеціальну політику навчання населення. В її основу покладено профілактику загроз ожиріння та тренування». В свою чергу Україна також зрушилась з місця у питаннях здоров’я, спорту та превентивної медицини. У рамках програм «Здоров’я 2020» та «Здорова нація — сильна Україна» по всій країні відбуваються спортивні та профілактичні заходи. Фітнес-тур «Живи Танцюючи», що проходить в рамках програми, охоплює 12 найбільших міст України для поширення ідей фітнес-культури та спорту серед населення. Отже інтерес до фітнес-послуг та бажання витрачати кошти на спорт, а не лікування лише зростатиме.