Створити робочі групи для розроблення навчальних програм та короткострокових курсів для пенсіонерів «Фінансова грамотність», «Комп’ютерна грамотність», «Іноземна мова», «Здорове довголіття» ухвалила Координаційна рада науково-навчального комплексу «Економосвіта».
Уже з наступного навчального року члени «Економосвіти» планують розпочати роботу «Університетів третього віку», долучаючи школи-партнери проекту «Фінансова грамотність». Найближчим часом будуть сформовані групи студентів-магістрів для проведення занять в «Університетах третього віку». Для них будуть проведені семінари-тренінги та розроблене навчально-методичне забезпечення навчального процесу.
Як розповіла директор Інститут магістерської та післядипломної освіти Університету банківської справи НБУ Тетяна Гірченко, за останнє десятиріччя відбувається глобальне старіння населення. На Всесвітній конференції з проблем старіння, з метою розробки міжнародної політики з проблем старіння був прийнятий Міжнародний план дій з проблем старіння. Один з його напрямів – підтримка ідей підвищення активності людей похилого віку шляхом підвищення їх освітнього рівня через навчання в так званих Університетах третього віку. Зараз у світі створено Міжнародну Асоціацію Університетів Третього віку, членами якої є вже більш як 2,5 тис. університетів з усього світу. Нині мільйони людей похилого віку різних країн та континентів беруть участь в низці інтелектуальних, культурних та оздоровчих заходах, які сприяють активному старінню.
Фінансування Університетів ІІІ віку відбувається за рахунок різних джерел: державних, муніципальних, спонсорських та комерційних.
В Україні пенсіонери – це третина населення. Їм не було надано належної підтримки для адаптації до нових умов. Питання пенсійної реформи, реформи системи медичного та соціального забезпечення натикаються на певний спротив та несприйняття з боку населення не в останню чергу через відсутність у цільової аудиторії відповідних знань та компетенцій для неупередженої оцінки тих процесів, що мають відбутися та природного остраху перед невідомим. Отже, підвищення рівня їх фінансової обізнаності є першочерговим завданням. Університети третього віку, як інноваційні проекти, уже є поширені у багатьох містах нашої країни.