Безоплатні професійні юридичні консультації за декілька хвилин — це реальна послуга, доступна всім українцям в Україні та світі за допомогою чатбота LawLink, який створила і розвиває Мережа правового розвитку. Цей чатбот вирізняється від створених на базі штучного інтелекту аналогів тим, що працює у форматі відкритих запитань-відповідей. Отже, користувачі, отримуючи вичерпні відповіді на свої правові запитання, можуть навіть не помітити, що спілкуються з ботом, а не живою людиною — досвідченим юристом. Окрім того, чатбот має низку інших переваг та можливостей. Розповідаємо про них далі.

LawLink — перший чатбот безоплатних юридичних консультацій із відкритими відповідями

Будь-хто, кому доводилося користуватися чатботом, знає, яка це часом марудна справа: маєш пройти гілку запитань за структурою «так-ні» або обираючи з переліку, аж поки система видасть (або не видасть) очікувану відповідь на запит. З чатботом LawLink усе простіше: ви пишете розгорнуте відкрите запитання та отримуєте на нього розгорнуту відповідь.

На фото: директорка правових сервісів Мережі правового розвитку Дарія Ковальчук

«З LawLink-ботом можна спілкуватися просто, як з людиною: без потреби обирати багато опцій, аби дійти до можливості задати запитання або отримати інформацію», — розповідає директорка правових сервісів Мережі правового розвитку Дарія Ковальчук.

На фото:  залучена експертка, юридична дизайнерка LawLink-бота, представниця ГО «Юридичні інновації» Регіна Бархан

Завдяки чому це вдається пояснює залучена експертка,головна юридична дизайнерка LawLink-бота, представниця ГО «Юридичні інновації» Регіна Бархан: «Ми ведемо єдину базу знань, по якій Large Language Model (тип машинного навчання для обробки природної мови) аналізує і надає відповіді. За рахунок цього користувач отримує повні відповіді, а адміністраторам легко вводити нові теми, розширювати знання і наповнювати базу чатбота».

Тобто бот зручний як у користуванні, так і в адмініструванні, що відкриває перед ним великі перспективи для подальшого вдосконалення, розширення можливостей, партнерств та платформ доступу.

LawLink_bot надає контекстну допомогу

На сьогодні LawLink_bot функціонує у Telegram та вже незабаром з’явиться у Facebook, Viber і на сайті Мережі https://ldn.org.ua. Нині бот містить повну законодавчу інформацію з чотирьох тем:

  • відшкодування за пошкоджене під час війни майно;
  • оренда землі;
  • спадкові питання;
  • аліменти.

«Одна тема охоплює 40-60 різноманітних консультацій, кожна з яких обсягом близько 150 сторінок формату А4 11 розміром шрифту. Це — інформація, яку опрацьовували наші юристи, які намагалися охопити всі, навіть найменші моменти, які можуть прямо або опосередковано бути пов’язаними з питанням наших потенційних користувачів», — пояснює Дарія Ковальчук.

Із кожної із зазначених тем бот надає контекстну допомогу.

«Бот враховує всі ті додаткові характеристики, які ви вкладаєте у запиті (сімейний стан, соціальна категорія громадян, які пільги отримуєте тощо), — зауважує Регіна Бархан. — Тож чим більше користувач дає деталей, тим краще чатбот формує відповідь, враховуючи всі нюанси. Тут як з юристом: чим більше ви відверті про справу, тим кращу допомогу юрист надасть».

Чатбот, якому можна довіряти, бо він містить перевірені й актуалізовані дані

В цілому LawLink — це як Сhat GPT, тільки краще. У той час, як Сhat GPT бере інформацію з усієї мережі Інтернет, LawLink_bot — тільки з визначених експертами джерел, доданих у його систему, та валідує дані за спеціальним протоколом.

Регіна Бархан жартома називає LawLink_bot чатом GPT, який став юристом.

«Багато статей, на які може посилатися чат GPT, можуть походити з російськомовного поля або з перекладених англомовних джерел. Він не розпізнає контекст і не відфільтровує те законодавство, якому треба надати пріоритет від колись створених кимось юридичних статей. Чат GPT використовує все, що є в Інтернеті, а ми розуміємо що ніхто не видаляє з мережі старі статті, не верифікує написані дані, невідомо, якого рівня експертності автори тих статей. Тоді як база LawLink_bot є виключно працею профільних юристів, які зібрали актуальну інформацію, перевірену законодавством та практикою», — каже головна юридична дизайнерка.

Також LawLink_bot надає актуальні дані з урахуванням законодавчих змін і судових практик і видає на запит користувачів готові до підписання документи: ставите підпис, за потреби друкуєте і надсилаєте, куди потрібно.

Зовнішні експерти можуть долучитися до супроводу роботи чатбота

Стратегічною метою Мережі правового розвитку на 2025 рік є наповнення бази даних LawLink та залучення до його роботи юристів, готових підхоплювати ті запити, на які бот поки що не має відповідей. Юристи членських організацій Мережі вже пройшли навчання щодо роботи з чатботом і підготовки текстових юридичних консультацій, мали змогу виконати тестові завдання та отримати зворотний зв’язок від юридичної дизайнерки. Разом із тим, LawLink_bot відкритий і для зовнішніх експертів.

«Будемо раді вітати у нашій команді правників приватного і громадського сектору, з різним досвідом і спеціалізацією. А в майбутньому розраховуємо знайти партнерів серед провайдерів правничої допомоги в Україні, які б підсилили наш бот своєю експертністю та поширили б його й на своїх комунікаційних майданчиках», — каже Дарія Ковальчук.

LawLink_bot є новацією у сфері надання безоплатної юридичної допомоги і готовий стати у пригоді будь-кому і в будь-який час. Звертайтеся — й оперативно вирішіть питання, що накопичувалися роками.

Авторка: Юлія Білик, комунікаційна менеджерка Мережі правового розвитку

You may also like

Comments are closed.