Споживач отримав право на обслуговування державною мовою «за замовчуванням» у закладах торгівлі, онлайн-крамницях, розважальних закладах, закладах харчування.
Але, на прохання споживача, його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.
Українською мовою має надаватися інформація про вироби (товари), роботи чи послуги: на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню. Інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.
Уповноважений із захисту державної мови здійснює державний контроль за застосуванням державної мови у випадку надходження скарги і за власною ініціативою.
За порушення суб’єктами господарювання вимог, встановлених ст. 30 Закону щодо застосування державної мови у сфері обслуговування споживачів, передбачені штрафні санкції, порядок накладення яких встановлено ст. 57 Закону.
Порушників штрафуватимуть не одразу.
Якщо споживача не обслуговують державною мовою в певному закладі чи на веб-сайті, Уповноважений із захисту державної мови чи його представник має скласти акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови та попередити про вимогу – усунути порушення протягом 30 днів від дати складання акту.
У разі повторного порушення (протягом року) – складається протокол за результатами здійснення заходу державного контролю за застосуванням державної мови, розглядається справа про правопорушення та може накладатися штраф ‒ від трьохсот (5 100 грн) до чотирьохсот (6 800 грн) н.м.д.г. Справа про накладення штрафу розглядається за участю представника суб’єкта господарювання.
За матеріалами LexInform