Споживач отримав право на обслуговування державною мовою «за замовчуванням» у закладах торгівлі, онлайн-крамницях, розважальних закладах, закладах харчування.

Але, на прохання споживача, його персональне обслуговування може здійснюватися також іншою мовою, прийнятною для сторін.

Українською мовою має надаватися інформація про вироби (товари), роботи чи послуги: на цінниках, в інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню. Інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою.

Уповноважений із захисту державної мови здійснює державний контроль за застосуванням державної мови у випадку надходження скарги і за власною ініціативою.

За порушення суб’єктами господарювання вимог, встановлених ст. 30 Закону щодо застосування державної мови у сфері обслуговування споживачів, передбачені штрафні санкції, порядок накладення яких встановлено ст. 57 Закону.

Порушників штрафуватимуть не одразу.

Якщо споживача не обслуговують державною мовою в певному закладі чи на веб-сайті, Уповноважений із захисту державної мови чи його представник має скласти акт про результати здійснення контролю за застосуванням державної мови та попередити про вимогу – усунути порушення протягом 30 днів від дати складання акту.

У разі повторного порушення (протягом року) – складається протокол за результатами здійснення заходу державного контролю за застосуванням державної мови, розглядається справа про правопорушення та може накладатися штраф ‒ від трьохсот (5 100 грн) до чотирьохсот (6 800 грн) н.м.д.г. Справа про накладення штрафу розглядається за участю представника суб’єкта господарювання.

За матеріалами LexInform

You may also like

Законодавство

Неточна назва товару в розрахунковому документі, що не спотворює інформації про розрахункову операцію, не робить такий документ нерозрахунковим

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від ...

Leave a reply