Оператор мобільного зв’язку lifecell підбиває фінансові та операційні підсумки діяльності за другий квартал 2017 року. Дохід компанії виріс на 1,8% на річній основі. Компанія продовжує демонструвати стале зростання доходу та продовжує розгортати 3G+ мережу з найбільшим географічним покриттям по всій території країни.
ДОХІД: У другому кварталі 2017 року операційний дохід lifecell збільшився на 1,8 % за рік, до 1 173,3 млн гривень (1 152,2 млн гривень у другому кварталі 2016 року). Таке збільшення доходу зумовлене зростанням прибутку від споживання мобільного Інтернету та 3G+ послуг.
EBITDA і МАРЖА EBITDA: Показник EBITDA за підсумками другого кварталу 2017 року знизився за рік на 0,2%, до 303,6 млн гривень (304,1 млн гривень у другому кварталі 2016 року), в результаті чого маржа EBITDA становила 25,9% в другому кварталі 2017 року (26,4% у другому кварталі 2016 року). Таке зниження відбулося через зростання операційних лізингових витрат.
АБОНЕНТСЬКА БАЗА: У другому кварталі 2017 року активна 3-місячна абонентська база оператора lifecell зменшилася на 13,4 % на річній основі, до 8,4 млн абонентів (9,7 млн у другому кварталі 2016 року), що пояснюється загальним трендом зниження кількості користувачів кількох SIM-карт. У другому кварталі 2017 року lifecell продовжував розгортати 3G+ мережу та посилювати лідерство за географією 3G+ покриття, забезпечуючи зростаючий попит абонентів на 3G+ сервіси. До того ж, у другому кварталі lifecell запустив музичний додаток fizy з переліком популярних радіостанцій, а також сховище даних lifebox, надав можливість здійснювати дзвінки з BiP на номери мобільної мережі, піклуючись про максимальний комфорт абонентів. У результаті, активна 3-місячна база користувачів швидкісного Інтернету на базі 3G+ зросла до 3,5 млн абонентів.
ARPU і MoU: Активний 3-місячний ARPU у другому кварталі 2017 року виріс на 19,1% на річній основі і становив 45,5 гривень порівняно з минулорічним показником в 38,2 гривень. Таке збільшення ARPU зумовлене ростом споживання швидкісного мобільного Інтернету та збільшенням кількості абонентів з високим рівнем ARPU. Водночас, показник 12-місячного активного MoU впав на 8.8% за рік, до 126,7 хвилини (138,9 хвилин у другому кварталі 2016 року).
Зведені дані lifecell | 2 кв.2016 | 2 кв.2017 | Річн. % змін |
Кількість абонентів, млн1 | |||
Всього | 12,9 | 12,3 | (4,7%) |
Активних (3 місяці)2 | 9,7 | 8,4 | (13,4%) |
Середній дохід на абонента (ARPU), грн | 29,3 | 31,7 | 8,2% |
Активних (3 місяці), грн | 38,2 | 45,5 | 19,1% |
MoU, хвилини | 138,9 | 126,7 | (8,8%) |
Дохід, млн грн | 1 152,2 | 1 173,3 | 1,8% |
EBITDA, млн грн3 | 304,1 | 303,6 | (0,2%) |
EBITDA маржа | 26,4% | 25,9% | (0,5pp) |
Чистий прибуток/(збиток), млн грн | 1 178,3 | (94,0) | (108,0%) |
Капітальні інвестиції, млн грн | 562,5 | 443,9 | (21,1%) |
1Ми можемо час від часу пропонувати акції і тарифні плани, в рамках яких тривалість існування активних абонентів у мережі відрізняється від зазначеної у наших звичайних тарифах.
2 Активні абоненти – ті, хто за останні три місяці здійснив операцію, яка принесла дохід компанії.
3 EBITDA не є стандартним фінансовим показником у бухгалтерському обліку.
***
lifecell – український оператор, що надає справжню свободу спілкування, в першу чергу через високошвидкісний мобільний інтернет. За допомогою доступного 3G+ інтернету lifecell відкриває сучасні можливості мобільної комунікації для всіх категорій користувачів, незалежно від віку чи знань технологій.
100% акцій оператора належать Turkcell – турецькому постачальнику конвергентних телекомунікаційних і технологічних послуг. Мережа оператора lifecell покриває 99% території України. Станом на кінець другого кварталу 2017 року, активна 3-місячна абонентська база lifecell становить 8,4 мільйона користувачів.
Як дата-оператор і лідер ринку з проникнення смартфонів і 3G-пристроїв, lifecell пропонує тарифи та послуги, найбільш зручні і вигідні для користувачів «розумних» пристроїв.
За результатами незалежного рейтингу speed-тестів у мобільному додатку Speedtest від компанії Ookla, 3G+ мережу lifecell було відзначено як найшвидшу серед українських мобільних операторів.