Історія почалася з того, що
у грудні 2020 року до Buro.MT звернулася організація Alliance for Public Health, аби привернути увагу до тестування від іншої пандемії. Пандемії про яку наразі забувають говорити — про ВІЛ/СНІД.
Сьогодні рівень захворюваності на ВІЛ у країнах Східної Європи та Центральної Азії вище, ніж будь-де у світі.
Самостійно визначити симптоми вірусу неможливо. Вірус може довгий час жити в організмі та жодним чином не проявляти себе. Щоб дізнатися про нього, необхідно зробити аналіз.
«Зараз особливо складно говорити про інші хвороби, аніж коронавірус. Хоча ці хвороби не зникали, а лише випали з нашого поля зору. Завданням цього проєкту було звернути увагу на пандемію ВІЛ/СНІД та залучити людей до тестування. Світ змінився й медицина також. Експрес-тестування доступне, анонімне та швидке — його не слід боятися. Ми хочемо, щоб про це дізналися якомога більше людей»,— Client Director Buro.MT Мартиненко Анастасія.
Чого ми мали досягти?
- Покращити обізнаність цільової аудиторії про наявність та переваги експрес-тестування
- Створити зацікавленість суспільства та інтерес ключових груп до ВІЛ-тестування
- Через створення запиту стимулювати пропозицію та доступність експрес-тестів в аптеках
Як вирішували проблему?
До більшості аналізів люди ставляться, як до звичайної процедури. Але тестування на ВІЛ оточене упередженнями про складність, відсутність конфіденційності, небезпеки та тривалість процедури.
Сьогодні це вже у минулому.
Зараз тест на ВІЛ можна пройти не лише у закладі з тривожною назвою «Центр СНІДу». Тестування активно проводяться у приватних клініках, мобільних амбулаторіях, та, що маловідомо — навіть у себе вдома. Такий тест дуже важливий, адже люди, у яких виявлено вірус на ранній стадії, живуть довгим та повним життям.
Наша комунікаційна кампанія працює не лише на інформування проблеми, а з фундаментальними тригерами — стереотипами та страхами, що є головними перешкодами для тестування на ВІЛ. Цю соціальну ініціативу ми поєднали однією місією, ідеєю та хештегом — #тест_не_квест. Назва підкреслює суть кампанії: щоб пройти тест, не треба великих зусиль.
Тестування не кусається, воно потрібне та доступне — береш і робиш.
Тож ми…
- Розробили комунікаційну кампанію, що об’єднана однією місією та ідеєю
- Зробили стопмоушен-відео про легкість процедури експрес-тестування
- Розмістили нативні публікації про можливість експрес-тестування та посилили інформаційну кампанію за допомогою медіарозміщень
- Створили можливість ознайомитися з процедурою за межами соціальних мереж
Спрацювало? ТАК!
За короткий проміжок часу нам вдалося привернути увагу достатньо великої кількості людей:
973500+ людей побачили публікації про тестування в Instagram
3525+ зберегли ці публікації у своїх Instagram-акаунтах
12 ЗМІ написали про соціальну ініціативу
Проєкт отримав величезну підтримку від багатьох користувачів, а також відомої української ведучої Поліни Нені та топ-моделі Елли Кандиби. Люди активно ділилися та розповідали про свій досвід та страхи, які були зруйновані.
Для тих, хто зацікавився, експрес-тест можна замовити тут
Buro.MT:
Алі Назар – Creative Director
Алі Ніна – Strategist
Ковтун Влад – Copywriter
Коломієць Анастасія – Account Manager
Кузьменко Поліна – Junior Designer
Мартиненко Анастасія – Client Director
Поп Сабіна – Junior Designer
Терещенко Олена – Public Relations Manager
Alliance for Public Health:
Гаврилова Інна – PR&Communications Manager