Планова кур’єрська доставка, самовивіз замовлень з магазинів або доставка Новою поштою — що обирають українці? Всеукраїнський сервіс доставки продуктів Zakaz.ua розповів, який спосіб доставки продуктів найбільше користується популярністю серед користувачів платформи і в яких регіонах попит набирає обертів.
Онлайн-замовлення, доставка готової їжі та продуктів із супермаркетів стали буденним явищем серед українців, звиклих до того, що бажаний смаколик можна замовити в два кліки через смартфон чи ноутбук, не виходячи з будинку. Неабияку роль у популяризації цієї опції в Україні зіграла компанія Zakaz.ua, яка вже понад 13 років успішно доставляє продукти з провідних торговельних мереж, таких як-от: METRO Cash&Carry, Аuchan, NOVUS, МегаМаркет, WINETIME, VARUS, Таврія В, Восторг, ULTRAMARKET, КОСМОС, ЕКО маркет та супермаркет «Харків». Адже кур’єри компанії щодня спрощують життя українців та доставляють тисячі замовлень Клієнтів сервісу до будинків та офісів по всій країні, за виключенням тимчасово окупованих територій. Щоб розширити географію присутності, надавати якісний сервіс та обробляти якомога більшу кількість замовлень, компанія роками відточує та оптимізовує до ідеалу всі логістичні процеси. Тому окрім традиційної адресної кур’єрської доставки Zakaz.ua створив для Клієнтів сервісу можливість обирати для себе найбільш зручний спосіб отримання продуктів. Який з них користуються найбільшою популярністю та в чому різниця — розповідаємо далі.
На сьогодні серед користувачів Zakaz.ua за відсотком кількості замовлень з шаленим відривом лідирує планова кур’єрська доставка, показник якої у 2023 році сягає 95,29%. Щоправда, минулого року частка була дещо нижча — 94,88%. На другому місці популярністю користується доставка замовлень Новою Поштою — наразі показник становить 2,74%, а в 2022 році був 3,12%. Найменша частка припадає на послугу drive — самовивіз замовлень із супермаркетів, доля якої складає 1,97% від всіх замовлень Клієнтів через платформу Zakaz.ua.
“Такі цифри обумовлені тим, що послугу планової кур’єрської доставки компанія здійснювала для Клієнтів протягом багатьох років з самого початку роботи Zakaz.ua. Клієнти традиційно вже звикли до того, що одразу отримують продукти та свої замовлення від наших кур’єрів на зазначену адресу. Тоді як доставка Новою поштою та можливість самовивозу замовлень — відносно нові послуги, які стали доступними для користувачів сервісу кілька років тому та ще не встигли набрати популярності серед багатотисячної бази наших Клієнтів”, — зазначає Євген Нетреба, комерційний директор компанії.
Середній чек продуктового кошика серед b2c клієнтів сервісу наразі становить 2 191 грн, а серед b2b-клієнтів — 3 409 грн. Це в середньому на 13% вище від довоєнного періоду. Однак варто враховувати, що підвищення розміру чеку відбулося не тому, що люди стали купувати більше, а внаслідок інфляції та зростання цін на товари через війну в країні.
Який попит на планову кур’єрську доставку по регіонах
Послуга планової доставки замовлень кур’єрами компанії займає лідерську позицію, адже дає можливість максимально легко без зайвих зусиль отримати необхідні продукти та товари у зручний для Клієнта час та місце. На сьогодні кур’єрська доставка до дверей доступна в 13-ти великих містах України та у їх передмісті в радіусі 30 км, а саме: у Києві, Харкові, Одесі, Львові, Івано-Франківську, Чернівцях, Дніпрі, Запоріжжі, Житомирі, Рівне, Кривому Розі, Вінниці та Полтаві. Доставляють замовлення, як правило, у більшості містах з 10:00 до 22:00, проте в деяких регіонах час роботи може бути коротший через комендантську годину у зв’язку з воєнним положенням в країні. Ознайомитися з актуальним графіком можна на сайті компанії.
Найбільшу популярність послуга кур’єрської доставки має у мегаполісах та містах мільйонниках, де проживає велика кількість населення та, відповідно, є великий попит. Особливо це стосується Київського регіону, на який припадає частка у 62% серед замовлень на планову доставку. Зокрема, це обумовлено тим, що саме у столиці знаходиться значна кількість магазинів партнерів-ритейлерів. Наразі найбільша кількість замовлень серед користувачів Zakaz.ua спостерігається у Київській, Львівський та Дніпропетровській областях, що входять у трійку лідерів.
Який попит на доставку Новою Поштою по регіонах
Zakaz.ua постійно шукає можливості розширення географії своєї присутності. Для того щоб задовольнити попит Клієнтів по всій Україні, було прийняте рішення залучити до співпраці логістичну компанію з широкою географією покриття. Втілити у життя плани сервісу з охоплення усіх регіонів допомогла компанія “Нова пошта”, з якою cервіс почав співпрацю у листопаді 2020 року. З того часу користувачі сервісу навіть з найвіддаленіших куточків України, невеликих містечок також можуть оформлювати замовлення на сайті або у мобільному додатку Zakaz.ua. Після цього кошик товарів збирають комплектувальники сервісу, а логістична компанія “Нова пошта” організовує їх доставку по всій Україні до відділення або на адресу, що зазначив Клієнт. Однак в компанії зазначають, що замовити таким способом можна лише ті товари, які не вимагають особливих умов транспортування та зберігання. А саме виключення діють на фреш-продукцію, як-от: свіже або заморожене м’ясо, риба, морепродукти, молочні товари, морозиво, сири, ковбаси та інша продукція, що має здатність швидко псуватися за відсутності необхідного температурного режиму.
В Україні найбільший попит на доставку замовлень Новою Поштою спостерігається серед мешканців наступних областей: Київська (частка 27,87%), Житомирська (11,12%), Харківська (10,29%), Одеська (8,14%) та Полтавська (5,96%). Найменше було доставлено замовлень Новою Поштою користувачам Zakaz.ua у Херсонську, Закарпатську та Рівненську області, де частка не сягає й 1%.
Який попит на самовивіз замовлень по регіонах
Окрім доставки замовлень, Zakaz.ua створив для своїх Клієнтів й можливість самовивозу замовлень прямо із супермаркету, яка також допомагає заощаджувати час та зусилля на шопінгу. Наприклад, якщо людина повертається втоплена та виснажена з роботи, їй не доведеться самостійно близько години з возиком ходити по торговельному залу між стелажів у пошуку необхідних товарів, а потім стояти у черзі на касі, щоб оплатити їх. Достатньо лише під’їхати до супермаркету і забрати вже спаковані товари комплектувальниками Zakaz.ua одразу додому. Щоб скористатися послугою, користувач сервісу стандартно оформлює своє замовлення на сайті, обирає у розділі способу доставки “самовивіз” та адресу супермаркету, з якого планує забрати пакунки з продуктами. А професійні онлайн-шопери сервісу збирають кошик товарів, упаковують та у необхідний час передають його Клієнту у спеціальному місці отримання – пункті видачі у супермаркеті або на парковці біля нього (доступні опції залежать від конкретного міста).
За аналітичними даними фахівців сервісу, в Україні у трійці лідерів за популярністю послуги самовивозу в 2023 році є Київська (частка 65,18%), Житомирська (7,05%) та Дніпропетровська (6,81%) області. Десятки тисяч мешканців саме цих регіонів найчастіше віддають перевагу самостійно забрати вже спаковане замовлення на точці видачі або паркінгу в супермаркеті. Пік найбільшої кількості видачі здебільшого припадає на вечірній час з 16:00 до 20:00.
Довідка. Zakaz.ua — це український сервіс доставки продуктів, що входить до міжнародної групи компаній Zakaz Global. Замовлення здійснюється на сайті та в додатку Zakaz.ua на iOS та Android. Сервіс працює на ринку України з 2010 року та надає послуги замовлення та доставки продуктів харчування з популярних продуктових мереж роздрібної торгівлі. На сьогодні кур’єрська адресна доставка доступна у 13-ти великих містах України (Київ, Дніпро, Запоріжжя, Харків, Одеса, Вінниця, Львів, Житомир, Полтава, Рівне, Івано-Франківськ, Чернівці, Кривий Ріг), а також у Молдові (Кишинів, Бєльці). Зокрема, компанія здійснює доставку товарів по всій країні (за виключенням тимчасово окупованих територій) через поштові відділення партнера — логістичної компанії “Нова пошта”.