ГО “Смарт освіта” розпочала “Національний проєкт: пишемо есе”, який має на меті змінити підходи до навчання письма в українських школах.

За даними УЦОЯО за 2019 рік,  86% українських випускників не вміють добре сформулювати свою думку щодо того питання, яке виноситься для написання власного висловлювання на ЗНО.

52% випускників не можуть навести приклад з літератури чи інших видів мистецтва, 31% отримали 0 балів за критерієм «Аргументи», 60% випускників мають серйозні порушення логічності, послідовності й несуперечливості викладу.

“Ми прагнемо змінити цю ситуацію і покращити навички учнів висловлювати свою думку на письмі. Та ми розуміємо, що найефективніший спосіб зробити це – змінити підхід до викладання письма в школах загалом, надати вчителям знання, методики, навички й матеріали для ефективного навчання письма. Цей проєкт – моя велика мрія і мрія всієї команди, тому ми щасливі почати його”, – каже голова правління ГО “Смарт освіта” Галина Титиш.

Проєкт передбачає системні зміни, а його кінцевим результатом будуть напрацьовані програми навчання для майбутніх учителів і підвищення кваліфікації для педагогів, які вже працюють, аби охопити якомога більше освітян.

Передбачається три етапи проєкту.

  • Перший. Підготовка тренерів на національному рівні (тренінгова програма від національних менторів).
    Менторами проєкту є: Ольга Брюховецька, кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри культурології Національного університету “Києво-Могилянська академія”; Марія Титаренко, кандидатка наук із соціальних комунікацій, доцентка Школи журналістики та комунікацій УКУ, членкиня PEN Ukraine та Fulbright Ukraine; Ігор Хворостяний, радник з питань мови проєкту “Навчаємось разом”, автор підручників, посібників й онлайн-курсів з української мови та літератури, кандидат філологічних наук; Таня Стус, письменниця та методистка лабораторії дитячого читання МАН.
  • Другий.  Команда тренерів навчатиметься на міжнародному рівні в рамках National Writing Project (США). Ця організація має 47-річний досвід дослідження інструментів і методів письма, підготовки програм підвищення кваліфікації вчителів, стандартів і критеріїв оцінювання у Сполучених Штатах. National Writing Project працює через мережу із 175 локальних сайтів, що базуються в університетах США. Саме ця мережа викладачів-науковців та експертів-аргументаторів буде використовуватись у тренінговій програмі із ГО “Смарт освіта”.

Написання есе є одним із найефективніших способів навчити чіткого та критичного мислення та допомогти молодим людям зрозуміти, що письмо – це про справжню комунікацію та участь у житті суспільства”, – зазначає виконавча директорка National Writing Project Еліс Ейдман-Аадал.

  • Третій. Розробка тренерами навчальних програм для підготовки і підвищення кваліфікації вчителів, навчальних матеріалів, методичних рекомендацій, критеріїв оцінювання. Ці програми будуть впроваджуватися у вишах та ІППО для навчання і підвищення кваліфікації педагогів, а школи отримають доступ до напрацьованих інструментів та методик.

Майбутніми тренерами, які проходять підготовку з вересня, є працівники шести українських університетів та ІППО (Київський університет ім. Бориса Грінченка, Прикарпатський національний університет ім. Василя Стефаника, Донбаський державний педагогічний університет, Житомирський обласний ІППО), вчителі-практики з українських шкіл, а також журналісти нашого медіа про освіту nus.org.ua.

Результатами впровадження «Національного проєкту: пишемо есе» стануть:

  • навчальні програми з розвитку навичок письма та зокрема есеїв для педагогічних вишів-учасників проєкту;
  • навчальні програми для підвищення кваліфікації вчителів-практиків на базі ІППО (для ІППО-учасників проєкту);
  • модифікації до уроків української мови та літератури, початок їх упровадження в школах (для вчителів-учасників проєкту);
  • методичні рекомендації для вчителів, як навчати писати різні види есеїв у школі (будуть безплатно доступні на сторінках nus.org.ua);
  • команда національних тренерів, навчена найновіших методик та інструментів із розвитку навичок письма, буде готувати українських учителів навчати учнів писати якісно.

Цей проєкт відбувається за підтримки компанії Grammarly. “​​Ми радо долучилися до цього проєкту, адже він дуже співзвучний з місією Grammarly – покращувати життя, удосконалюючи комунікацію. Дякуємо ГО “Смарт освіта! за роботу над програмами, які розвивають навички ефективного письма. Віримо в те, що вони допоможуть українським школярам відкривати для себе нові можливості та досягати поставлених цілей!” – зазначають у Grammarly.

You may also like

Суспільство

Яке завдання стоїть перед українським бізнесом у питанні працевлаштування ветеранів війни з інвалідністю? Головне з дискусії “Маніфест сильних”

21 березня у кінотеатрі Планета Кіно в ТРЦ “Блокбастер” відбулася панельна дискусія на тему адаптації ...

Leave a reply