За 30 років існування державної служби зайнятості понад 2 млн. киян отримали профорієнтаційні послуги, серед яких 830 тисяч – безробітні.

Профорієнтаційний напрям роботи у структурі служби зайнятості з’явився від самого початку її створення. У 1980-ті роки в Україні були створені обласні центри профорієнтації молоді у містах Дніпропетровську, Львові, Одесі, Миколаєві та Херсоні і міські центри у Києві та Кривому Розі. У 1993 році Київський міський центр профорієнтації молоді був перейменований в Київський міський центр профорієнтації населення, а через три роки, у 1996 році, – ліквідований. Профорієнтаційну роботу продовжили відділи профорієнтації, створені в районних центрах зайнятості.

«За даними експертів, майже половина випускників навчальних закладів працює не за фахом, кожен третій змінює професію одразу після закінчення навчального закладу. Щоб зламати таку негативну тенденцію, слід свідомо підходити до вибору професії. Профорієнтація дає зрозуміти, який вид професійної діяльності людині більше підходить, допомагає оцінити її здібності, інтереси та можливості, оцінити власний потенціал та розробити стратегію кар’єрного зростання», – наголошує директор Київського міського центру зайнятості Віктор Білич.

Служба зайнятості надає послуги з професійного інформування, професійного консультування та професійного відбору. За 30 років істотно змінилися завдання, форми й інструменти профорієнтації. Якщо раніше цільовою аудиторією для профорієнтаційної роботи вважалася молодь, то сьогодні переважає підхід: «профорієнтація для будь-якого віку». Адже одним з основних завдань профорієнтаційної роботи нині є реалізація індивідуального потенціалу особистості впродовж життя, сприяння професійному розвитку та трудовій активності особи шляхом забезпечення умов для професійного самовизначення, вибору або зміни виду трудової діяльності, професії, кваліфікації, роботи, виду та форми професійного навчання, розвитку навичок.

За багато років відбулося осучаснення методик – з паперового вигляду вони перейшли в електронний, з оф лайну – в онлайн, при цьому залишилися безкоштовними. Принципово нове – те, що з’явилася можливість надавати профорієнтаційні послуги дистанційно, в онлайн режимі.

«Ми прагнемо жити в успішному та ефективному суспільстві, яке неможливо побудувати без професіоналів. Знайти «свою» професію в житті означає мати роботу, яка приносить не лише матеріальне, а й моральне задоволення та позитивні емоції. А упевненість в своїх силах та налаштованість на позитив – це вже половина успіху»,підкреслив Віктор Білич.

Довідково: тільки впродовж трьох останніх років столична служба зайнятості провела 6791 профінформаційний (до яких, зокрема, відносяться інформаційні семінари із загальних питань зайнятості, майстер-класи «Сучасні джерела пошуку роботи», презентації навчальних закладів, семінари «Ризики нелегальної зайнятості», трудові екскурсії, семінари з орієнтації на службу в Збройних Силах України), 5193 профконсультаційних (тренінги з підготовки резюме, тренінги до підготовки співбесіди з роботодавцем, профорієнтаційні уроки – семінари для учнівської молоді) та 1315 масових заходів (інтерактивні, виїзні заходи центрів зайнятості, ярмарки професій, дні кар’єри, дні відкритих дверей навчальних закладів).   

Київський міський центр зайнятості сьогодні це:

  • Найбільша база можливостей
  • Безкоштовні послуги для безробітних та роботодавців

You may also like

Leave a reply