Штутгарт, Німеччина – Паризький договір закликає до конкрентних дій, які допоможуть зупинити глобальне потепління на рівні, який на 2℃ або навіть – на 1.5°C перевищує доіндустріальний рівень. Щоб досягти цієї мети, необхідно протягом наступних трьох десятиліть скоротити до нуля органічні за походженням викиди CO₂ від автотранспорту. Постає питання, яким чином це можна зробити. Електрична мобільність лише зараз починає активно розвиватися. Електромобілі є екологічними лише в тій мірі, що й саме по собі виробництво електроенергії, від якої працюють їхні акумулятори. Крім того, у 2030 році по дорогах все ще пересуватиметься половина вже проданих на цей момент автомобілів, причому більшість із них мають бензинові або дизельні двигуни. Старі автомобілі також повинні зіграти свою роль у зменшенні викидів вуглекислого газу, а один із способів – використання синтетичного пального.

Сім причин, чому екологічне синтетичне пальне вже завтра стане частиною пакету рішень в транспортній сфері.

1.Час

Отримання синтетичного пального з відновлювальних джерел вже давно не новинка, тобто на сьогодні вже існує можливість для його виготовлення. Спочатку застосовують електроенергію, отриману з відновлюваних джерел, щоб отримати водень із води. Потім додають вуглець і в кінці змішують CO₂ і H₂, отримуючи в результаті синтетичний бензин, дизель, газ або керосин. Процес виробництва є цілком реальним, однак наразі не вистачає потужностей, адже його необхідно швидко розповсюдити, щоб задовільнити попит. Мотивацією можуть бути квоти на пальне, компенсації за зниження викидів CO₂ порівняно з рівнем споживання в автопарках.

2. Відсутність впливу на клімат

Синтетичне пальне виробляють виключно з використанням енергії, отриманої з таких відновлювальних джерел, як сонце або вітер.

У найкращому випадку  виробники екстрагують вуглекислий газ, необхідний для виробництва пального з повітря, перетворюючи парниковий газ на ресурс. Завдяки цьому виникає сприятливий для довкілля цикл, у якому вуглекислий газ, утворений внаслідок викидів відновлювального синтетичного пального, знову використовується для виготовлення нового пального. У кінцевому результаті автомобілі, які пересуваються по дорогах на синтетичному пальному, не здійснюють жодного впливу на клімат.

3. Інфраструктура і технологія виготовлення силових агрегатів

Синтез Фішера-Троппа забезпечує виробництво синтетичного пального, яке можна використовувати в умовах вже наявної інфраструктури і в звичайних двигунах. Експерти називають його «вбудованим» синтетичним пальним, яке можна використовувати без модернізації інфраструктури та транспортних засобів, що забезпечує негайний ефект і дає швидкі результати. Його можна також додавати до звичайного пального, щоб зменшити рівень викидів вуглекислого газу від автотранспорту. Таким чином, синтетичне пальне може зробити вагомий внесок до поліпшення екології навіть ще до того, як розпочнеться його широкомасштабне виробництво. Хімічна структура та основні характеристики бензину залишаються незмінними, тому навіть ретро-автомобілі можуть їздити на синтетичному бензині.

4. Вартість

Виробництво синтетичного пального все ще лишається дорогим. Синтетичне пальне з відновлювальних джерел стане помітно доступнішим, коли збільшиться кількість потужностей і знизиться вартість електроенергії, яка виробляється з відновлювальних джерел. Останні дослідження показують, що ціну на пальне на рівні 1,20 і 1,40 євро за літр можна досягти (без будь-яких додаткових платежів) до 2030 року, а на рівні одного євро – до 2050 році. Цю різницю у вартості звичайного пального порівняно з пальним з органічних джерел можна значно скоротити, якщо врахувати величину ефекту щодо поліпшення стану довкілля завдяки використанню відновлювального синтетичного пального. Той факт, що воно є сумісним з наявною сьогодні інфраструктурою та технологіями автопрому, надає йому перевагу порівняно з альтернативними силовими агрегатами.

5. Потенційне застосування

Навіть тоді, коли в певний момент у майбутньому всі легкові та вантажні автомобілі будуть працювати від акумуляторів або паливних елементів, на традиційному пальному все ще працюватимуть літаки, кораблі та інші засоби з перевезення важких вантажів. Тому критичне значення мають роботи в галузі двигунів внутрішнього згоряння, які використовують неорганічне синтетичне пальне.

6. Ресурси

Повний бак пального або їжа на столі – це питання не виникатиме в разі використання синтетичного пального, що виробляється за допомогою електрики. Інноваційне біопальне, яке зокрема, виробляється з відходів, приносить користь, однак, його постачання має обмежений характер. Якщо буде використовуватися відновлювальна енергія, то синтетичне пальне стане можливо виробляти в необмеженій кількості. У масштабах світу можна згенерувати достатню кількість відновлювальної енергії, щоб виробити пальне, яке можна відносно легко зберігати і транспортувати.

7. Зберігання і транспортування

Синтетичне пальне виробляється з відновлювальної енергії. У результаті цього процесу утворюється газ або рідина. Саме тому синтетичне пальне з відновлювальних джерел є гарним агентом для недорогого зберігання великих кількостей відновлювальної енергії і навіть для її транспортування по світу. Воно також може служити як буфер для коливань енергії сонця чи вітру, або для того, щоб обійти регіональні обмеження на збільшення виробництва відновлювальної енергії.

Bosch в Україні

Група компаній Bosch представлена на українському ринку з 1993 року і є найбільшим постачальником рішень для автомобільної промисловості і вторинного ринку запчастин, електроінструментів, систем безпеки, термотехніки, а також промислової і побутової техніки. Обіг Bosch у 2018 фінансовому році досяг 90 млн євро, збільшившись у порівнянні з 2017 фінансовим роком на 19%. Чисельність персоналу компанії складає 406 чоловік (за даними на 31 грудня 2018 р.). У Львівській області розташований завод із відновлення автомобільних стартерів. У Києві діє сервісний центр Bosch з обслуговування та ремонту електроінструментів. Для співробітників автосервісних майстерень відкрито перший навчальний центр Bosch. У 2012-2013 рр. у Львові, Одесі та Харкові на базі технічних вузів створені навчальні центри «Академії Bosch».

Bosch в світі

Група компаній Bosch є провідним світовим постачальником технологій і послуг. У компанії працює близько 410 000 співробітників по всьому світу (дані на 31 грудня 2018 р.) У 2018 році обіг компанії склав 78,5млрд євро. Діяльність Групи компаній Bosch ведеться по чотирьом бізнес-напрямкам: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари, Будівельні технології та Енергетика. Bosch, лідер в області Інтернету речей, пропонує інноваційні рішення для розумного будинку, розумного міста, автомобілів з Інтернет-підключенням і промисловості 4.0. Компанія використовує свій досвід і знання в сфері сенсорних технологій, програмного забезпечення та послуг, а також власний хмарний сервіс, щоб стати для клієнтів єдиним постачальником мережевих і багатопрофільних рішень. Стратегічною метою Групи компаній Bosch є створення інноваційних продуктів і послуг в сфері Інтернету речей для поліпшення рівня життя у всьому світі. Компанія Bosch підвищує якість життя завдяки розробці передових технологій з широким спектром можливостей і надихаючих рішень, розроблених для життя. До Групи компаній Bosch входять Robert Bosch GmbH і більше 460 дочірніх підприємств і регіональних компаній приблизно в 60 країнах. Разом з партнерами в сфері продажів і обслуговування, інженерами, виробничими майданчиками, а також розгалужену мережу продажів компанія Bosch представлена майже в кожній країні світу. Інноваційна сила компанії є основою її процвітання в майбутньому. У секторі наукових досліджень і розробок зайнято 68 700 Співробітників приблизно в 130 містах по всьому світу.

Додаткову інформацію можна отримати на сайтах: www.bosch.ua, www.bosch.com і www.bosch-press.com   або https://www.facebook.com/BoschUA/

You may also like

Leave a reply