Різниця між загальним опором головної лінії живлення й акумулятора та технічними вимогами автовиробника може призвести до пошкоджень стартера та проблем із запуском двигуна. Як уникнути проблем?
- Для надійної експлуатації автомобіля важливо використовувати акумулятор із коректними параметрами;
- Серйозна різниця між загальним опором головної лінії живлення й акумулятора та технічними вимогами автовиробника може призвести до пошкоджень стартера та проблем із запуском двигуна;
- Bosch розширила свій асортимент стартерів і генераторів.
Як автомобіль рушає з місця? Від акумулятора потрібно передати енергію стартеру, який має розкрутити двигун. Окрім живлення стартера, АКБ відповідає за роботу іншого електрообладнання. Але коли мова заходить про тонкощі вибору нової батареї, головним критерієм виявляється саме сумісність із параметрами стартера: адже з найбільшою віддачею акумулятора доведеться працювати саме в момент запуску двигуна. Сьогодні ми розповімо про те, що важливо враховувати при купівлі та якою може бути ціна помилки.
Ключовими для нормальної експлуатації АКБ є такі характеристики, як місткість і пусковий струм (струм холодного прокручування). Перша означає, скільки енергії здатний накопичити та віддати акумулятор, друга — максимальну силу струму, який батарея здатна передати на стартер у момент його запуску. Оскільки найскладніше двигун заводиться в морози, то пусковий струм акумулятора вказується для температури –18°C.
Для надійної експлуатації автомобіля в будь-яких умовах необхідно використовувати акумулятор із коректними параметрами. І місткість, і пусковий струм акумулятора повинні бути не меншими, ніж рекомендує виробник. І це зрозуміло: інакше двигун просто не заведеться. Проте й набагато перевищувати ці значення не слід.
Річ у тому, що з місткістю АКБ пов’язаний ще один суттєвий параметр – її внутрішній опір. Ця величина непостійна та залежить від різних параметрів (наприклад, температури та щільності електроліту, стану пластин, рівня заряду тощо). Проте в цілому існує зворотна залежність: чим більша місткість, тим менший внутрішній опір батареї і навпаки. А від внутрішнього опору залежать напруга та розрядний струм акумулятора. Тому серйозна різниця між загальним опором головної лінії живлення й акумулятора та технічними вимогами виробника транспортного засобу може призвести до серйозних пошкоджень стартера та проблем із запуском двигуна.
Використання маломісткої АКБ із занадто високим внутрішнім опором може спричинити наступне:
- зниження ефективності роботи стартера;
- несправності в роботі стартера;
- поганий запуск двигуна за низьких температур;
- падіння напруги акумулятора в разі сильних струмів;
- оплавлення контактів соленоїда.
Використання акумулятора занадто великої місткості з низьким внутрішнім опором може викликати такі наслідки:
- теплове перенавантаження;
- розмагнічування (постійно збуджувані стартери);
- розтріскування зубців на веденому та тяговому зубчастих колесах;
- розфрезерування зачеплення зубчастих коліс.
Отже, оптимальною повинна вважатися така модель АКБ, яка здатна покрити всі потреби встановленого в автомобілі електрообладнання, і є сумісною з параметрами стартера двигуна.
Автомобільна промисловість не стоїть на місці: обладнання, що вимагає електроживлення, в сучасних машинах стає дедалі більше, з’являються інновації (наприклад, система «старт-стоп»), що висувають особливі вимоги до характеристик акумуляторів. Тому провідні виробники постійно розширюють і модернізують лінійки своєї продукції, щоб задовольняти запити ринку.
Так, в асортименті одного зі світових лідерів у галузі виробництва акумуляторів – компанії Bosch представлені моделі АКБ різних класів для автомобілів із різним рівнем енергоспоживання. Наприклад, базова серія батарей Bosch S3 призначена для автомобілів із невеликим рівнем енергоспоживання. Акумулятори S4E з технологією EFB і батареї S5A з технологією AGM спеціально розроблені для роботи у складі електромережі із системою «старт-стоп» і забезпечують впевнений пуск двигуна навіть у випадках, коли акумулятор одночасно живить велику кількість електрообладнання.
У 2021 році Bosch також розширила свій асортимент стартерів і генераторів. До портфоліо додано 27 нових артикулів (20 стартерів і 7 генераторів) для легкових і комерційних автомобілів таких виробників, як BMW, Opel, PSA, Renault і Dacia, Fiat, Honda, Hyundai та Kia, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Mini, Suzuki, Toyota та бренди VW Group. Це значно полегшує вибір відповідних варіантів у разі необхідності ремонту та заміни цих вузлів, у тому числі через невідповідні характеристики встановленої на автомобілі АКБ.
Сподіваємося, подана вище інформація виявиться корисною та допоможе підібрати акумулятор грамотно.
Bosch Group є провідним постачальником технологій та послуг у світі. У компанії працює близько 394 500 працівників (станом на 31 грудня 2020 року). Продажі компанії у 2020 році за попередніми оцінками склали 71,6 млрд. євро. За видами діяльності, компанія поділяється на чотири бізнес-сектори: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари та Енергетика та Будівельні технології. Як провідний постачальник IoT, Bosch пропонує інноваційні рішення для «розумних будинків», промисловості 4.0 та автомобілів з Інтернет-підключенням. Компанія використовує свій досвід і знання у сфері сенсорних технологій, програмного забезпечення та послуг, а також власний хмарний сервіс, щоб стати єдиним постачальником мережевих і багатопрофільних рішень для клієнтів. Стратегічною метою групи компаній Bosch є забезпечення життя людей підключеними до Інтернету продуктами та рішеннями, які або містять штучний інтелект (AI), або були розроблені та виготовлені з його допомогою. Bosch покращує якість життя в усьому світі за допомогою інноваційних продуктів та послуг, що надихають. Компанія Bosch створює технології, які «винайдені для життя». До складу Bosch Group входить компанія Robert Bosch GmbH та близько 440 дочірніх і регіональних компаній у 60 країнах. Світова мережа виробничих, інженерних та торгових мереж Bosch охоплює майже всі країни світу. Основою для майбутнього зростання компанії є її інноваційний потенціал. У 126 підрозділах компанії Bosch по всьому світу працюють 72 600 співробітників у галузі досліджень та розробок, а також близько 30 000 розробників програмного забезпечення.
Компанію заснував Роберт Бош (1861-1942) у 1886 році у Штутгарті як «Майстерню точної механіки та електротехніки». Особлива структура власності Robert Bosch GmbH гарантує Групі компаній Bosch підприємницьку свободу, що дозволяє здійснювати довгострокове планування і використовувати значну частку коштів для інвестування, забезпечуючи їй надійне майбутнє. 94% акціонерного капіталу Robert Bosch GmbH належить благодійному фонду Robert Bosch Stiftung GmbH. Контрольним пакетом акцій володіє Robert Bosch Industrietreuhand KG і виконує функції власника на підставі довірчого управління. Інша частина акцій належить родині Бош і Robert Bosch GmbH.
Додаткова інформація доступна онлайн на сайтах: www.bosch.ua, www.bosch.com