Vodafone Retail вперше представив аналітичний звіт ринку смартфонів в Україні. В основі звіту – дані продажів у власній роздрібній мережі, а також big data аналітика на базі даних мережі Vodafone.

«Vodafone Retail лише 1,5 року. За цей час ми увійшли до топ-3 найбільших мобільных ритейлерів в Україні. Ми один з небагатьох повністю «білих» гравців на цьому ринку. Усі гаджети та аксесуари, які продаються в наших магазинах – легальні поставки за контрактами з вендорами, а співробітники компанії отримують офіційну зарплату. При цьому Vodafone Retail успішно конкурує за ціною з іншими ритейлерами. Ми готові формувати цивілізований ринок в Україні. Один із кроків у цьому напрямку – можливість прогнозувати розвиток ринку на основі власної аналітики. Запрошуємо колег по ринку приєднатися до цієї ініціативи. Впевнені, що зможемо зробити ринок ритейлу більш прозорим, а значить привабливим для постачальників. Від цього виграють усі і, перш за все, наші українські покупці», – прокоментував публікацію звіту Денис Поздняков, директор Vodafone Retail.

За даними компанії, драйвером зростання продажів у 2 кварталі 2019 року стали азійські бренди, частка яких зросла до 85,2%. Серед них Китай – безумовний лідер продажів за кількістю та переліком брендів, а за обсягами продажів в грошовому обчисленні країна ділить лідерство з Південною Кореєю.

При виборі смартфона українці звертають увагу на наявність 4G і великого екрану. При цьому NFC як технологія не є основним тригером для вибору смартфона – половина всіх проданих смартфонів підтримує NFC. З кожним кварталом зростає частка смартфонів з екраном 6 і більше дюймів. За результатами 2 кварталу 57% всіх нових покупок припало на смартфони з діагоналлю екрана 6 +. Як і раніше, більшість проданих смартфонів (99,6%) – це пристрої з двома SIM-картами. Разом з цим намітився тренд переходу на одну активну SIM-карту в смартфоні.

Майже всі нові смартфони (98%) готові до роботи в мережах LTE. Оновлення парку смартфонів стало одним з основних драйверів зростання проникнення 4G смартфонів в мережі Vodafone. У 2 кварталі 2019 року частка 4G смартфонів в мережі Vodafone досягла 43%. Ще одним драйвером до покупки 4G смартфонів стало стрімке розширення покриття 4G. Так, мережа Vodafone наразі доступна вже більше 62% українців.

Українці виявилися доволі консервативними при виборі нового смартфона. Найчастіше покупці смартфонів вибирають нову модель того ж виробника. Найбільш лояльними залишаються користувачі смартфонів Apple – 71,39% користувачів цього бренду змінюють свої старі телефони на нові iPhone, Xiaomi (54,06%) і Samsung (50,16%). І тільки власники Nokia в якості нового телефону найчастіше змінюють бренд на Xiaomi (30,15%), Samsung (22,09%) або Huawei (11,85%).

Зате власники Nokia рідше інших змінюють свої телефони на нові. Апарат виробництва Nokia «живе» в мережі 3 роки. Майже 2 роки користуються купленими трубками власники iPhone і Samsung. Частіше за інших міняють трубки шанувальники китайських брендів – їх власники купують собі новий смартфон через 15-16 місяців.

Аналітики Vodafone Retail відзначають регіональні особливості українського ринку смартфонів. Так, постійністю відрізняються шанувальники Samsung в Закарпатській, Кіровоградській, Полтавській, Харківській і Херсонській областях, а жителі Донецької та Хмельницької областей незмінно вибирають Xiaomi.

Чоловіки частіше змінюють смарфтони, ніж жінки. Люди із середнім і низьким достатком більш схильні до покупки нового смартфона, ніж їх заможні співвітчизники. Улюблений колір смартфона в Україні – чорний (44,4%), за ним слідують сині (22,9%), сірі (11,0%) і золоті (8,2%) смартфони.

Українці часто йдуть з магазинів Vodafone не тільки зі смартфонами. До кожного третього смартфону докуповується карта пам’яті, до кожного 18 смартфону – фітнес браслет. Покупці не часто вибирають оригінальні гаджети до нового смартфону, більше віддають перевагу бренду, функціональності, ціні тощо. Єдиний виняток – смартфони Xiaomi, покупка яких найчастіше супроводжується придбанням фітнес-браслета цього ж виробника.

Фітнес браслети через свою ціну і різноманітність переважають в продажах над смарт-годинниками. Лідер продажів серед наручних гаджетів – Xiaomi. Також варто відзначити зростання частки продажів дитячих смарт-годинників Elari. Наручні гаджети найбільш популярні серед жителів Київської і Харківської областей.

Намітився ще один тренд – зростає популярність страхуваня смартфонів. Якщо в 4 кварталі 2018 року кожен 8-й смартфон у Vodafone Retail був проданий зі страховкою, то в другому кварталі 2019 року, вже кожен 3-й покупець страхував свій новий гаджет.

ТОП 5 брендів за кількістю проданих смартфонів у мережі Vodafone Retail в 1 півріччі 2019 року:

  1. SAMSUNG – 32,78%
  2. XIAOMI – 28,06%
  3. NOKIA – 19,52%
  4. HUAWEI – 8,47%
  5. TP-LINK – 6,80%

Vodafone Retail є дочірньою компанією Vodafone Україна. Мережа Vodafone Retail сьогодні налічує 240 магазинів в 70 містах. В компанії працює більше 1500 співробітників. Перший магазин відкрився в лютому 2018 року.

Про Vodafone

Vodafone – одна з найбільших світових телекомунікаційних компаній, що надає широкий спектр послуг, включаючи мобільний голосовий зв’язок, передачу даних, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і кабельне телебачення. Оператор працює в 24 країнах, має партнерські угоди з операторами 42 країн і надає послуги фіксованого широкосмугового доступу в інтернет на 18 ринках. Станом на 30 червня 2019 року Vodafone надає послуги близько 640 мільйонам абонентів мобільного зв’язку і 21 мільйону користувачів фіксованого інтернету. Більш детальна інформація на сторінці www.vodafone.com.

You may also like

Leave a reply