Фахівці Всеукраїнського сервісу доставки продуктів Zakaz.ua підвели підсумки онлайн-продажів літа 2023 і підготували цікаву аналітику топ-продуктів, які користувались популярністю цього спекотного сезону в замовленнях покупців.
Zakaz.ua на ринку України вже понад 13 років. Сервіс доставляє продукти з мереж найбільших супермаркетів країни, як-от: METRO Cash&Carry, NOVUS, МегаМаркет, WINETIME, VARUS, Аuchan, Таврія В, Восторг, ULTRAMARKET, КОСМОС, ЕКО маркет та з ринку “Столичний” у Києві. Співпраця з ритейлерами дозволяє компанії прослідкувати попит онлайн-клієнтів та визначити список ТОП продуктів, які українці замовляли з червня по серпень поточного року через сайт та мобільний застосунок сервісу.
Популярні товари у червні. Щороку в спекотний літній сезон значно зростає попит та продажі напоїв як серед b2b-, так і серед b2c-Клієнтів. Так, за статистикою продажів, вже у перший місяць у список 15-ти лідерських позицій кошика в десятки тисяч замовлень потрапили мінеральна вода, пиво та газований напій Schweppes. Фахівці відмічають, що значною популярністю категорія “напої” користуються у клієнтів b2b-сегменту зі сфери HoReCa (ресторани та заклади громадського харчування) та офісів компаній, які замовляють продукти у великій кількості. Нагадаємо, що в Zakaz.ua немає обмежень відносно об’єму та габаритів замовлення. Тобто купувати продукти можна, в прямому сенсі, тоннами. Компанія часто опрацьовує подібні гуртові закупівлі від b2b-клієнтів. Наприклад, найбільше доставлене замовлення Клієнту за всю історію компанії важило майже 5 тонн.
Загалом у кошиках червня серед самих найпопулярніших позицій були присутні наступні товари:
- вода мінеральна;
- банан;
- картопля молода;
- яйця курячі;
- напій газований Schweppes;
- молоко ультрапастеризоване;
- філе куряче;
- пиво;
- цукор;
- папір туалетний;
- масло солодковершкове;
- кабачок;
- молода капуста;
- помідор рожевий;
- огірок гладкий.
Інфографіка Zakaz.ua: попит серед покупців та ТОП товари онлайн-замовлень влітку 2023
Популярні товари у липні. Рейтинг 15-ки липня не суттєво відрізняється від попереднього місяця. Серед нових топових позицій у кошиках онлайн-покупців з’вилися хіба що молода морква, апельсини, нектарини, червоний перець та напій Coca-Cola. Виглядає ТОП липня наступним чином:
- вода мінеральна;
- картопля молода;
- молоко ультрапастеризоване;
- банан;
- філе куряче;
- морква молода;
- пиво;
- яйця;
- напій газований Schweppes;
- помідор рожевий;
- напій газований Coca-Cola;
- апельсин;
- масло солодковершкове;
- нектарин;
- перець червоний.
Популярні товари у серпні. Аналогічна ситуація спостерігалася й в останній місяць літа — значна частина популярних товарів червня і липня збереглася у ТОП-15, проте з’явилося кілька нових позицій: кавун, лимон, баклажан та молода ріпчаста цибуля.
Виглядає ТОП серпня наступним чином:
- вода мінеральна;
- банан;
- кавун;
- картопля молода;
- філе куряче;
- апельсин;
- напій газований Schweppes;
- пиво;
- молоко ультрапастеризоване;
- яйця;
- помідор рожевий;
- напій газований Coca-Cola;
- лимон;
- баклажан
- цибуля ріпчаста молода.
Зокрема, фахівці зазначають, що традиційно в літніх замовленнях Клієнтів у першій сотні топових позицій по продажам переважно знаходилися сезонні овочі, ягоди та фрукти. Крім того, щороку динаміка попиту на фреш-категорію зростає. Така тенденція зумовлена не лише бажанням українців поповнити запаси вітамінів в організмі на зиму. Наразі у світі відбувається активна промоція здорового способу життя та раціонального харчування. В інформаційному просторі зашкалює кількість порад від дієтологів, гастроентерологів та нутриціологів, до яких дослухаються українці. Своєю чергою, тренд здорового харчування, за спостереженнями фахівців сервісу, стимулює зростання попиту серед покупців на овочі, фрукти, зелень, органічні продукти, суперфуди тощо.
Окремо фахівці за популярністю відзначили таку товарну категорію як морозиво, адже влітку вона також користується підвищеним попитом. Найбільше до душі клієнтам Zakaz.ua прийшлося морозиво від ТМ “Рудь”, “Лімо”, власного виробництва від Auchan, “Ласунка” та “Хрещатик”.
Аналітики сервісу будуть й надалі підбивати підсумки та інформувати аудиторію про попит, динаміку цін та пропозицій на продукти харчування в українських супермаркетах.
“Зазначимо, що поповнити вдома запаси продуктів та замовити доставку можна зручно на сайті zakaz.ua або у мобільному додатку сервісу. Асортимент товарів онлайн-вітрин ритейлерів сумарно налічує понад 150 тис. одиниць. На момент замовлення також діють акційні пропозиції торговельних мереж. Формують замовлення професійні комплектувальники сервісу, які збирають все необхідне з полиць магазинів відповідно до побажань Клієнтів”, — коментує Євгена Нетреба, комерційний директор компанії.