Група компаній Fozzy Group використала великі дані Vodafone для планування і розвитку мережі власного рітейлу. Дата-аналітики Vodafone проаналізували взаємозв’язок між прохідністю вже існуючих супермаркетів торговельної мережі та ефективністю магазинів.
Аналітики Fozzy Group отримали точні дані не тільки про те, наскільки жваве те чи інше місце в розрізі різного часу доби, будніх і вихідних днів, але і якісний портрет аудиторії, що проходить через магазини. Він дозволяє розділити потік людей в місці розташування магазину на тих, які живуть/працюють/проходять повз, а також визначити переважну аудиторію в даній точці в розрізі статі, рівня доходу, наявності автомобіля та багатьох інших характеристик.
Такий аналіз дозволяє оцінювати ефективність існуючих і планувати відкриття нових магазинів, правильно визначати найбільш ефективний формат магазину, розрахований на різні профілі споживання і здійснення покупок, а також математично точно вибирати місця розташування нових потенційно прибуткових точок для розвитку тієї чи іншої мережі Групи.
«Спочатку ми отримали пілотну вибірку, яка досить детально описувала структуру та поведінку абонентів. Тому вирішили, що ці дані можуть бути корисними для опису аудиторії навколо магазинів, перш за все, нових. Згодом отримали дані про всі наші магазини, щоб створювати прогнозні моделі і визначати асортимент магазину відповідно до потреб аудиторії. Ще не системно, але працюємо над створенням моделі, використовуючи дані з різних джерел. Також оновлюємо модель прогнозування продаж в нових магазинах таким чином, щоб враховувати, в тому числі, і дані Vodafone, що стосуються бізнес-активності та структури аудиторії. У майбутньому за допомогою цих даних ми плануємо підвищити точність прогнозування виручки нових об’єктів і визначати найбільш відповідний розташуванню асортимент магазину ще на етапі проєктування», – поділився начальник департаменту стратегічного аналізу Fozzy Group, Володимир Коссе.
Надалі аналітика також дозволить правильно спланувати логістику для постачальників і покупців, зменшити витрати на її організацію. На основі аналізу потреб покупців можна досить точно спрогнозувати попит, дати рекомендації щодо асортименту ще до запуску магазину, врахувати локальні потреби та особливості – не шляхом експериментів, а за допомогою математичного аналізу.
«Аналітика великих даних – це ефективний інструмент для бізнес-планування. Цей інструмент можна та потрібно застосовувати більш широко. Наприклад, для планування міської інфраструктури, транспорту, дитячих садків, шкіл, спортивних клубів, кафе й ресторанів. Big data – це доступний інструмент, який допомагає не тільки захистити інвестиції. Він також сприяє підвищенню туристичної привабливості міста та поліпшенню привабливості міської інфраструктури та нерухомості для жителів міста. Це все дозволяє збільшити ефективність міського господарства в цілому», – зазначає Сергій Бориславський, керівник напрямку Big Data в Vodafone Україна.
Про Vodafone
Vodafone – одна з найбільших світових телекомунікаційних компаній, що надає широкий спектр послуг, включаючи мобільний голосовий зв’язок, передачу даних, обмін повідомленнями, фіксований інтернет і кабельне телебачення. Оператор працює в 24 країнах, має партнерські угоди з операторами 42 країн і надає послуги фіксованого широкосмугового доступу в інтернет на 18 ринках.
Станом на 30 червня 2019 року Vodafone надає послуги близько 640 мільйонам абонентів мобільного зв’язку і 21 мільйону користувачів фіксованого інтернету. Більш детальна інформація на сторінці www.vodafone.com.
Про Fozzy Group
Fozzy Group – одна з найбільших торгово-промислових груп України. Компанія розвиває торгові мережі різних форматів: супермаркети «Сільпо», оптові гіпермаркети Fozzy Cash & Carry, магазини біля дому «Фора», дискаунтери Thrash!, фармацевтичні супермаркети «Біла ромашка», магазини персональної електроніки Ringoo. Крім торгових мереж, бізнес-інтереси групи компаній включають виробництво продуктів харчування, банківський і ресторанний бізнеси.