“Нова реальність” стрімко змінила звичні речі для суспільства та пришвидшила впровадження інновацій. Згідно з новим дослідженням компанії Lenovo “Поза межами. Інновації для майбутнього, що змінюється”, кризовий період спонукав бізнес до розвитку. 54% респондентів зазначають, що криза мотивувала працівників вкладати більше зусиль для покращення бізнес-результатів, а 67% опитаних впевнені, що їхні компанії стали більш креативними завдяки кризі. У рамках дослідження, реалізованого протягом квітня 2021 року, було проведено глибинні інтерв’ю з понад 300 топменеджерами на 13 ринках світу. Респонденти залучені у розвиток інновацій бізнесу.
Прискорення інновацій
Масовий перехід на віддалену роботу, єдина база результатів ПЛР-тестів, яка доступна за QR-кодом, перезапуск виробництва та логістичної системи — ці звичні для нас зараз речі стали можливими завдяки інноваціям, що розвиваються швидше, ніж пророкували експерти. Світова криза стала потужним поштовхом до розвитку суспільства та бізнесу, що народився в складний період. Компанія Lenovo провела дослідження серед трьохсот лідерів бізнесу по всьому світу. Основна мета дослідження: зрозуміти стратегічні рушії, підходи та виклики, що пов’язані з інноваціями.
“Останній рік кинув нам чимало викликів і призвів до багатьох змін, на які ми, як транснаціональний виробник технологічних рішень, відповіли тим, що знаємо найкраще, — інноваціями. На порозі нової трансформованої реальності, інноваційні продукти залишаються ключовим напрямом для розкриття потенціалу компанії на ринку, — коментує Ян Юаньцін (Yang Yuanging), голова ради директорів і генеральний директор Lenovo. — Нам часто складно передбачити, в якій сфері життя та суспільної діяльності станеться швидкий розвиток технологій — чи буде це революція гібридного робочого середовища або вдосконалення екологічного та корпоративного управління. Проте ці процеси не відбуваються у вакуумі, тому ми поговорили з керівниками бізнесу по всьому світу про те, що буде далі та як спільний фокус на інноваціях допоможе нам змінити світ на краще”.
Важлива тенденція, яку вдалося прослідкувати завдяки дослідженню, стосується готовності бізнесу до нових викликів. 58% опитаних топменеджерів вважають, що можливості післякризової ери зробили їхні компанії більш відкритими для ризику. 67% вказують, що їхній бізнес став креативнішим, ніж до початку кризи. Попри складності, компанії не боялись витрачати бюджети на інновації й більш ніж половина опитаних (54%) кажуть, що криза стала каталізатором їхніх зусиль із використання нових технологій для покращення соціальних та екологічних показників.
Серед основних стратегічних рушіїв інновацій респонденти називають:
46% — адаптація наявних пропозицій до мінливих потреб клієнтів;
44% — розвиток бізнесу для задоволення попиту нових глобальних клієнтів;
43% — захист бізнесу від руйнівних факторів;
42% — покращення екологічної стійкості;
42% — розвиток інклюзивних товарів та послуг;
36% — переосмислення основної бізнес-моделі для задоволення нових потреб клієнтів;
32% — розвиток бізнесу для задоволення попиту нових сегментів клієнтів.
Незважаючи на готовність до інновацій, 61% опитаних запевняють, що не бачать єдиного правильного шляху покращення інноваційної діяльності свого бізнесу. Багатьох досі стримують застаріла корпоративна поведінка та формалізовані протоколи, які несумісні з творчим мисленням. У дослідженні компанії Lenovo сформовано три кроки, які необхідно втілити в життя підприємствам для прискорення інновацій:
- Впровадження політики різноманітності в колективах.
- Відкритість керівників до експериментів та думки молодших спеціалістів.
- Гнучкий підхід до формату роботи, який сприяє розвитку творчості.
Різноманітність: об’єднати всіх разом і дати їм можливість бути справжніми на роботі
Більшість учасників дослідження згодні, що об’єднання різних точок зору має вирішальне значення при генерації нових ідей. Згідно з опитуванням компанії Lenovo, 61% респондентів помітили, що інноваційність бізнесу підвищилася внаслідок роботи із представниками різних культур світу. При цьому більш глобальне мислення — це лише частина рішення. Багато опитаних визнають необхідність віддавати пріоритет людям із різними здібностями: 59% говорять, що залучають до робочих процесів людей різної статі, віку, фізичних здібностей та етнічної приналежності.
Загальна тенденція показує, що багато компаній успішно намагаються об’єднати людей. Ті, хто активно займається інноваціями, стверджують, що головне завдання — створювати різноманітні команди.
За результатами дослідження:
64% підтвердили: “Ми наймаємо працівників із нестандартним мисленням, але вони часто не показують бажану ефективність, тому що бізнес-система стримує їхню творчість”.
60% підтвердили: “Інноваційні команди об’єднують людей із різними навичками, знаннями та професійним досвідом, що допомагає зробити продукт універсальним для більшості членів суспільства”.
59% підтвердили: “Якщо працівник одягається, розмовляє, поводить себе не так, як того очікують у традиційній корпоративній культурі, від нього з більшою ймовірністю варто очікувати порушення загальноприйнятих правил”.
Динаміка команди: сприяти вільному та безпечному обміну думками та досвідом
Ще одним показником того, наскільки компанія швидко й ефективно готова впроваджувати інновації є те, як корпоративна культура сприяє нестандартному мисленню й експериментам, особливо коли мова йде про ризик і можливий швидкий провал. Згідно з дослідженням Lenovo 54% респондентів кажуть, що в них відмінна культура інновацій. Але двоє із трьох опитаних (65%) болісно сприймають невдачу, хоч це невіддільна частина прогресу. В тому числі через те, що керівники регулярно висловлюють стурбованість або шкодують про реалізацію провального проєкту.
У багатьох компаніях інноваціями все ще керують у вертикальній площині: зверху вниз. У звіті “Поза межами. Інновації для майбутнього, що змінюється” показано, що молодші керівники демонструють небажання оскаржувати ідеї вищого керівництва в шести з десяти підприємств. Більше того, 62% відмітили, що керівники вислуховують молодших працівників, але врешті-решт самі вирішують, у якому напрямку рухатися. Тому одне із головних завдань для топменеджерів — налагодження внутрішніх процесів у компанії таким чином, щоб із самого початку люди, які працюють з інноваціями, розуміли, що вони мають рівні повноваження у прийнятті рішень щодо проєкту.
Гнучка робота: заохочувати гнучкість, але захищати від вигорання
Беззаперечною перевагою “нової реальності” став швидкий перехід на віддалений формат роботи, що допомогло великим компаніям стати більш творчими внаслідок роботи поза межами офісних приміщень. Більш активне використання відеозустрічей зробило співпрацю між командами з усього світу такою ж досяжною, як і спілкування з колегами в одній будівлі. Шість із десяти компаній продовжують працювати віддалено, щоб дати своїм співробітникам більше можливостей для роздумів і генерування ідей. Опитування компанії Lenovo також показало, що віддалена робота впливає на творче завзяття людей. 55% респондентів кажуть, що їхні співробітники в певний момент втратили бажання впроваджувати інновації під час кризи через особистий тиск та вигорання. Тому варто звернути особливу увагу і запобігати таким процесам задля збереження мотивації та креативності колективу.
Про дослідження компанії Lenovo “Поза межами. Інновації для майбутнього, що змінюється” (Beyond Boundaries. Innovation for a changing future)
Дані в цьому звіті базуються на глобальному опитуванні 300 керівників вищого управління різних підприємств. Дані зібрала дослідницька компанія Longitude у квітні 2021 року. Всі респонденти брали активну участь в інноваційному процесі компаній, де вони працюють і є керівниками організацій чи департаментів. Вибірка опитування включає респондентів із 13 країн: США – 23%, Канада – 11%, ОАЕ – 10%, Індія – 8%, Великобританія – 8%, Китай – 6%, Німеччина – 6%, Японія – 6%, Сінгапур – 6%, Франція – 5%, Гонконг – 4%, Іспанія – 4%, Італія – 4%.
Довідка:
Про компанію Lenovo:
Компанія Lenovo – світовий лідер у розробці та виробництві інноваційних технологічних рішень для дому та бізнесу. Lenovo – це стартова точка багатьох відкриттів для кожного.
Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) – технологічна компанія з капіталізацією 50 млрд доларів США, що має представництва у 180 країнах. Lenovo входить до переліку найбільших міжнародних компаній Fortune Global 500, у якому в 2021 році посіла 159 місце і входить до 20 кращих (посівши 15 місце) компаній технологічного сектору, зазначених у списку. Утримуючи лідерські позиції протягом багатьох років, Lenovo надає всьому світу надійні, високоякісні, безпечні продукти й послуги, серед яких смартфони (в тому числі бренд Motorola), планшети, ПК (включаючи ігрову лінійку Legion та відомі бренди ThinkPad, YOGA), робочі станції, пристрої AR/VR, а також розумні рішення для дому та офісу. Рішення, розроблені Lenovo для центрів обробки даних нового покоління (ThinkSystem, ThinkAgile), створюють обчислювальні потужності та можливості, що змінюють бізнес і суспільство.
Lenovo працює над тим, щоб надихати всіх та будувати розумне майбутнє, де кожен може процвітати.
Підписуйтеся на наші сторінки в Facebook, Instagram. Інформація про компанію та продукцію також представлена на сайті Lenovo.ua.