Близько 70 % користувачів Youtube – молодь віком 16-24 років. Саме ця аудиторія заходить у подкасти щодня, роблячи відеохостінг другим найбільш популярним сайтом в інтернеті. Минулого тижня Google оголосив про запуск безкоштовного додатку Youtube Kids. Тут не буде місцю рекламі напоїв та продуктів харчування, а контент буде поділений на основні категорії: “Шоу”, “Музика”, “Навчання” та “Цікавості”.
Сервіс розрахований на категорію глядачів старше 12 років. Команда освітнього проекту “Відкривай Україну”, який вже 4-й рік навчає проект-менеджменту, науковій та соціологічній діяльності школярів 7-11 класів по всій країни діляться думкою учнів, щодо існування YouTube в Україні.
Навчання vs Розваги
На сьогодні в Україні 28 % навчального контенту і 72 % розважального, а у світі — 19 % навчального і 81 % розважального. Такими даними, щодо співвідношення категорій відео поділилися AIR Academy.
“Частину навчального матеріалу, а саме лекції, ми подаємо через YouTubе”, – розповідає менеджер навчальної програми проекту Володимир Кравчук. “Коли у проекті бере участь понад 3000 шкіл, так простіше комунікувати і ділитися матеріалом, аніж кожном персонально робити розсилку. Щодо контенту, на 30% переглядів в середньому більше у надихаючих та мотиваційних відео, аніж навчальних”, – додає менеджер.
Вячеслав Поліновський, директор AIR Academy вважає, що навчальний контент за рівнем популярності відстає.
Цікавий факт: серед топ-100 українських каналів лише три (!) мають мітку Education.
Перший з них англомовний, тобто розрахований не на українську аудиторію. Другий, за словами Вячеслава, з сумнівним “навчальним” контентом, більше схожий на підбірку хайпових топів — “найбільш бридкі люди”, “актори до/після”, ну а третій для зовсім маленьких глядачів і нагадує гру у паровозики, ніж навчання.
Топ-3 блогери
Згідно опитуванню, які пройшли учасники проекту з питанням “Хто ваш улюблений блогер”, виявилося, що найбільше люблять дивится відео акторів серіалу «Школа» та ролики блогу «Чоткий паца». Дивляться онлайн школярі також «Голос країни» та «Світ навиворіт». А найбільш улюбленими українськими блогерами виявилися Таня Пренткович, Настя Карпчук, Аліна Френдій
Опитування пройшли учні 7-11 класів, віком 13-17 років, мешканці всіх регіонів України, окрім окупованих частин Донбасу та анексованого Криму. Опитування проходило онлайн у соціальних мережах, за допомогою відкритих питань.