Австрія, Німеччина, США, Чехія, Словаччина, Румунія, Туреччина, Казахстан — тільки початок переліку країн, які зібралися на SIA Summit-2019. Саміт — один із наймасштабніших форумів із соціальних інновацій і проводиться раз на рік. У 2019 році Саміт випала честь приймати Україні, а його головним організатором стала Українська Соціальна Академія. «Це найбільший саміт, який ми коли-небудь організовували. Він зібрав 140 соціальних підприємців, дослідників та філантропів», — розповів виконавчий директор SIA Джейкоб Детерінг.
За зізнанням учасників, обговорювати соціальні проблеми в країні, у якій йде війна, стало для них справжнім викликом: «Ми маємо зрозуміти, що ми можемо зробити, щоби допомогти впоратись із проблемами, які спричиняє війна в суспільстві», — коментує Джейкоб. Тож цьогоріч на саміті багато говорили про те, як соціальне підприємництво може допомогти в розбудові миру. «Соціальне підприємництво об’єднує людей навколо спільної соціальної мети і тим самим сприяє налагодженню діалогу між різними суспільними групами, зокрема з тими, які часто опиняються в соціальній ізоляції. Саме з цього починається розбудова миру, адже мир у глобальному контексті неможливий без порозуміння всередині суспільства», — прокоментував виконавчий директор Української Соціальної Академії Петро Дарморіс.
Чимало цікавих думок та ідей прозвучало під час обговорення проблем бідності та безробіття молоді, на яких фокусує свою роботу Українська Соціальна Академія. Адже попри енергійність, ініціативність та бажання змінювати світ на краще, молодь часто стикається з проблемами в пошуку роботи з гідною оплатою. «Навчаючись в університетах чи інших навчальних закладах, молоді люди отримують знання, які часто не відповідають вимогам ринку праці, у них немає важливих для роботи знань та навичок», — вважає Петро.
Навіть якщо ви присвятили життя важливій ініціативі, як зрозуміти, чи дійсно ваші дії на щось впливають? Експерти саміту запропонували чимало методик, як виміряти вплив, який має ваш проект. «Для того, щоби ваші дії приносили довготривалий результат, потрібно виробити чітку стратегію, якою ви будете керуватись. Також важливо мати продуману стратегію комунікацій — адже вам потрібно донести те, що ви робите, до зовнішнього світу. А ще варто мислити в контексті галузі, у якій ви працюєте. І у комунікаціях апелювати до осіб, які приймають рішення: наприклад, тих які можуть впливати на освіту у сфері соціального підприємництва чи закони», — вважає представник Erste Foundation Франц-Карл Прюллер.
Усього в саміті взяли учать 70 соціальних підприємців, а також імпакт-інвестори, експерти із соціальних інновацій та представники організацій, які розвивають соціальне підприємництво. Це — свідчення того, що екосистема соціального підприємництва продовжує розвиватися та зростати.
«Ми знаходимося на порозі вибухового розвитку соціального бізнесу. Причин багато: це і зміна поколінь, парадигми мислення, і соціальний курс великих компаній, і потреба в соціальній реалізації споживачів, так багато всього. Але, звісно, цей бум справа не одного року», — коментує СЕО Української Соціальної Академії Михайло Мельник.