У Києві розпочався навчальний експеримент під назвою «STEAM-інформатика». Це – інноваційний підхід до вивчення шкільного предмета інформатика. Його головне завдання: дати чіткі уявлення про Computer Science, де та як в майбутньому можна буде застосувати отримані знання. Головним інструментом, з яким навчатимуться учні, стане дрон. Його можна буде програмувати на політ, трюки в повітрі, освоювати з ним основи штучного інтелекту та знімати відео.

З 1 вересня експериментальна програма стартує в 7 школах Києва. Кожна з них вже отримала безплатно по одному дрону. Також команда проєкту надала необхідне програмне забезпечення, хмарні сервіси та доступ до 5 навчальних модулів для учнів з 3 по 11 клас. Перший модуль – D-Course, на якому всі учні отримають загальні, але фундаментальні відомості про роботу дрона.

«Сьогодні дрон – представник не живої, але розумної спільноти. З новим підходом школярі зрозуміють, як з ним спілкуватися, передавати команди, а від нього отримувати інформацію. Визначать, які для цього треба знання. Навіть не одразу освоять ці знання, а лише намітять сфери, в які потрібно буде заглибитися. Коли учні опанують D-Course, вони матимуть уявлення, що таке робототехнічний об’єкт і як з ним працювати поза межами школи чи кабінету. Ось це найголовніше», – пояснив Сергій Якубов, науковий співробітник Інституту післядипломної освіти Київського ун-ту ім. Б. Грінченка. Він – науковий консультант проєкту, розробляв модульну систему та менторить навчальні заклади, які долучилися до експерименту.

На наступному модулі, V-Course, учні опанують зйомку та систему «бачення» дрона. Завдяки вмонтованій камері зможуть бачити те, на що «дивитиметься» гаджет. Тобто не просто керуватимуть пристроєм із землі, але «летітимуть» у повітрі разом з ним.

Особливістю STEAM-підходу є те, що всі однаково стартують, але далі кожен учень розвивається в зручному йому темпі в цікавому саме йому напрямку. Відтак, якщо в школяра виникне бажання заглибитися в операторську роботу з дроном, то він зможе себе реалізувати в цьому. Те саме з іншими модулями: учні зможуть пройти їх усі, а потім обрати найцікавішу для себе сферу. Або ж одразу зупинитися на чомусь одному і заглибитися в конкретний сектор: back-end, front-end, ШІ чи взагалі взятися за «залізо» – інженерію.

«Сьогоднішні учні працюватимуть у сферах і з професіями, яких нині навіть не існує. Окрім того, Computer Science (комп’ютерна наука) все більше проникає в природничі та мистецькі дисципліни. Тому навички STEАM-підходу, який поєднує науку, ІТ та арт, отримані школярами сьогодні, забезпечать їм успішне завтра», – наголосив Ігор Ситник, директор «ЛИТЕР-ІКТ». Компанія безплатно надає для учасників експерименту все робототехнічне обладнання та здійснює його техпідтримку.

Перша фаза експерименту триватиме до травня 2022 року. У кінці навчального року учні зі шкіл-учасниць пілотної програми продемонструють свої вміння, а вчителі розкажуть про власні підходи, методичні напрацювання та висновки. З наступного навчального року до експерименту зможуть приєднатися всі охочі школи.

«STEAM-інформатика»це спільний навчальний експеримент ЛИТЕР-ІКТ та Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. З вересня 2021 року 7 київських шкіл будуть тестувати STEAM-підхід до навчання інформатики. Програма складається з 5 модулів та розрахована на компетентності учнів з 3-го по 11-й клас. Учні, вчителі, адміністрація школи та батьки мають доступ до хмари з обліковими записами. Також за дистанційного навчання в учнів буде можливість тестувати свої розробки на комп’ютерному тренажері для віртуальних польотів. Усе це дозволяє навчатися дистанційно чи у змішаній формі.

В результаті пілотного проєкту 2021/22 року учні продемонструють свої вміння з інформатики, використовуючи дрони.

За 1 навчальний рік школярі вивчать основи програмування: Python, Web framework, REST, HTML, JavaScript, JQuery, Ajax, Network, Environment Settings (IDE, WiFi, Install package etc.).

STEAM (Наука, Технології, Інженерія, Мистецтво та Математика) – це комплекс дисциплін, який дозволяє розвивати в учнів не тільки hard skills, але й soft skills. Концепція Нової Української Школи зазначає, що основні компетенції школярів є також вміння логічно мислити, розуміти сучасні технології та вміти користуватися ними. На уроках школярі на практиці вивчають математику, фізику, хімію та інші природничі науки. А також мистецтво, в розумінні комунікації, командної роботи, розвитку критичного мислення, планування проєктів та підвищення здатності навчання впродовж життя.

You may also like

Суспільство

Навіть у снах я ходжу на протезах, це вже невіддільна частина мене. Як протезування дає шанс на нове життя для захисників, які втратили кінцівки

Упродовж квітня весь світ долучається до місяця інформування про потреби людей з втраченими або відмінними ...

Leave a reply