У Києві розпочався навчальний експеримент під назвою «STEAM-інформатика». Це – інноваційний підхід до вивчення шкільного предмета інформатика. Його головне завдання: дати чіткі уявлення про Computer Science, де та як в майбутньому можна буде застосувати отримані знання. Головним інструментом, з яким навчатимуться учні, стане дрон. Його можна буде програмувати на політ, трюки в повітрі, освоювати з ним основи штучного інтелекту та знімати відео.
З 1 вересня експериментальна програма стартує в 7 школах Києва. Кожна з них вже отримала безплатно по одному дрону. Також команда проєкту надала необхідне програмне забезпечення, хмарні сервіси та доступ до 5 навчальних модулів для учнів з 3 по 11 клас. Перший модуль – D-Course, на якому всі учні отримають загальні, але фундаментальні відомості про роботу дрона.
«Сьогодні дрон – представник не живої, але розумної спільноти. З новим підходом школярі зрозуміють, як з ним спілкуватися, передавати команди, а від нього отримувати інформацію. Визначать, які для цього треба знання. Навіть не одразу освоять ці знання, а лише намітять сфери, в які потрібно буде заглибитися. Коли учні опанують D-Course, вони матимуть уявлення, що таке робототехнічний об’єкт і як з ним працювати поза межами школи чи кабінету. Ось це найголовніше», – пояснив Сергій Якубов, науковий співробітник Інституту післядипломної освіти Київського ун-ту ім. Б. Грінченка. Він – науковий консультант проєкту, розробляв модульну систему та менторить навчальні заклади, які долучилися до експерименту.
На наступному модулі, V-Course, учні опанують зйомку та систему «бачення» дрона. Завдяки вмонтованій камері зможуть бачити те, на що «дивитиметься» гаджет. Тобто не просто керуватимуть пристроєм із землі, але «летітимуть» у повітрі разом з ним.
Особливістю STEAM-підходу є те, що всі однаково стартують, але далі кожен учень розвивається в зручному йому темпі в цікавому саме йому напрямку. Відтак, якщо в школяра виникне бажання заглибитися в операторську роботу з дроном, то він зможе себе реалізувати в цьому. Те саме з іншими модулями: учні зможуть пройти їх усі, а потім обрати найцікавішу для себе сферу. Або ж одразу зупинитися на чомусь одному і заглибитися в конкретний сектор: back-end, front-end, ШІ чи взагалі взятися за «залізо» – інженерію.
«Сьогоднішні учні працюватимуть у сферах і з професіями, яких нині навіть не існує. Окрім того, Computer Science (комп’ютерна наука) все більше проникає в природничі та мистецькі дисципліни. Тому навички STEАM-підходу, який поєднує науку, ІТ та арт, отримані школярами сьогодні, забезпечать їм успішне завтра», – наголосив Ігор Ситник, директор «ЛИТЕР-ІКТ». Компанія безплатно надає для учасників експерименту все робототехнічне обладнання та здійснює його техпідтримку.
Перша фаза експерименту триватиме до травня 2022 року. У кінці навчального року учні зі шкіл-учасниць пілотної програми продемонструють свої вміння, а вчителі розкажуть про власні підходи, методичні напрацювання та висновки. З наступного навчального року до експерименту зможуть приєднатися всі охочі школи.
«STEAM-інформатика» – це спільний навчальний експеримент ЛИТЕР-ІКТ та Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. З вересня 2021 року 7 київських шкіл будуть тестувати STEAM-підхід до навчання інформатики. Програма складається з 5 модулів та розрахована на компетентності учнів з 3-го по 11-й клас. Учні, вчителі, адміністрація школи та батьки мають доступ до хмари з обліковими записами. Також за дистанційного навчання в учнів буде можливість тестувати свої розробки на комп’ютерному тренажері для віртуальних польотів. Усе це дозволяє навчатися дистанційно чи у змішаній формі.
В результаті пілотного проєкту 2021/22 року учні продемонструють свої вміння з інформатики, використовуючи дрони.
За 1 навчальний рік школярі вивчать основи програмування: Python, Web framework, REST, HTML, JavaScript, JQuery, Ajax, Network, Environment Settings (IDE, WiFi, Install package etc.).
STEAM (Наука, Технології, Інженерія, Мистецтво та Математика) – це комплекс дисциплін, який дозволяє розвивати в учнів не тільки hard skills, але й soft skills. Концепція Нової Української Школи зазначає, що основні компетенції школярів є також вміння логічно мислити, розуміти сучасні технології та вміти користуватися ними. На уроках школярі на практиці вивчають математику, фізику, хімію та інші природничі науки. А також мистецтво, в розумінні комунікації, командної роботи, розвитку критичного мислення, планування проєктів та підвищення здатності навчання впродовж життя.