ПриватБанк за попередніми результатами роботи у 2020 році отримав 25,3 млрд грн прибутку, що на 7,3 млрд грн менше, ніж попереднього року. Як повідомила прес служба банку, за підсумками року банком сформовані резерви 10,2 млрд грн на покриття можливих ризиків внаслідок пандемії СOVID-19 та юридичних ризиків, що вплинуло на показники чистого прибутку.
За даними прес служби, активний розвиток системи цифрових послуг та мережі #cashless дозволив ПриватБанку у 2020 в умовах зниження темпів ділової активності збільшити чистий комісійний дохід на 3% – до 18,8 млрд грн. Чистий процентний дохід збільшився на 10% за рахунок здешевлення ресурсів. Грошові кошти на поточних рахунках випереджали зростання строкових депозитів.
Чистий кредитний портфель банку скоротився на 8% до 55,0 млрд грн внаслідок призупинення збільшення кредитних лімітів на період карантину та більш консервативних вимог до позичальників. Таким чином відповідальне кредитування убезпечує клієнтів від необгрунтованих фінансових рішень в складних економічних умовах, спричинених пандемією.
В той же час банк відчутно знизив кредитні ставки для середнього і малого бізнесу, профінансувавши малий та середній бізнес на 8,9 млрд грн. ПриватБанк є національним лідером за кількістю наданих малому бізнесу кредитів по програмі “5-7-9%” – кожен третій кредит за програмою виданий саме ПриватБанком.
Загалом від обслуговування клієнтів та банківських операцій у 2020 року банк отримав 27,2 млрд грн прибутку. Інвестиційний портфель ПриватБанку за підсумками року, включає, разом з іншими цінними паперами, ОВДП, вартість яких при погашені залежить від очікуваного курсу долару США до гривні. В період нестабільності на ринку цей показник збільшив оцінку ОВДП і забезпечив 15,8 млрд грн разових доходів банку. В той же час, це компенсувало втрати від курсових коливань в сумі 7,5 млрд грн. Ці збитки є результатом ризикової політики управління активами та зобов’язаннями до націоналізації, в результаті якої вартість зобов‘язань в доларах США значно перевищує вартість відповідних активів. Після націоналізації ПриватБанк впровадив чітку послідовну політику управління активами та зобов’язаннями.
В 2020 році адміністративні та операційні витрати ПриватБанку зросли на 19%, в тому числі витрати на оплату праці персоналу зросли на 12% та становили 15,7 млрд грн. Також боротьба з наслідками пандемії СOVID-19 зумовила збільшення витрат ПриватБанку на спеціальні виплати персоналу мережі банку, витрати на захисні матеріали та дезінфекцію 2000 відділень та 7600 банкоматів, придбання медичного обладнання, зокрема 27 апаратів штучної вентиляції легенів для українських лікарень.
Довіра клієнтів до державного ПриватБанку зростає щороку. Так обсяги коштів клієнтів у ПриватБанку станом на кінець 2020 року у порівнянні з показниками минулого року зросли на 29% до 309,5 млрд грн. Кількість клієнтів фізичних осіб ПриватБанку за підсумками року зросла на 1,2 млн, клієнтська база підприємців збільшилася на рекордні 122 тисяч.
ПриватБанк цінує можливість бути надійним партнером та фінансовим радником для своїх клієнтів і сподівається на надання високоякісних відповідальних послуг у 2021 році і в подальшому.