Автомобілі перестають бути чисто механічними транспортними засобами, вони еволюціонували в дорожні комп’ютери. Тому співробітник автосервісу сьогодні має бути схожим на комп’ютерного майстра: використовувати різні інструменти аналізу, діагностичне програмне забезпечення та онлайн-інструкції для отримання саме тієї інформації, яка потрібна для ремонту конкретного транспортного засобу.
Глава підрозділу Технічного обслуговування та підтримки Bosch Йорг Хорнунг розповів про тренди в професійному навчанні та перепідготовці фахівців Бош Авто Сервіс.
У зв’язку зі швидким темпом технологічного прогресу після професійного навчання спеціалісту потрібно відразу ж проходити перепідготовку та спеціалізовані тренінги?
Йорг Хорнунг: автомобільні експерти дійсно повинні постійно підвищувати свою кваліфікацію і дізнаватися нове, щоб встигати за автомобільними технологіями, які стрімко змінюються. Майстрам універсальних СТО, зокрема Бош Авто Сервіс доводиться ще складніше, адже вони не обмежені однією маркою автомобілів. Їм потрібно однаково добре розбиратися в автомобілях усіх марок, представлених на ринку. Bosch є одним з головних постачальників знань у цій сфері, наприклад, у 2019 році тренінги концерну пройшло понад 50 000 осіб.
Майстерні Бош Авто Сервіс прагнуть у будь-якій точці світу зберегти однаково високу якість робіт. Як вдається цього досягти?
Наш підхід включає універсальну систему навчання – це основна частина глобальної концепції Бош Авто Сервіс. У нас є спільний каталог тренінгів, що включає обов’язкові програми навчання для власників майстерень Бош Авто Сервіс і їх співробітників, а також велика кількість інших навчальних програм, які можна вибрати та забронювати заздалегідь. Звичайно, в різних країнах люди віддають перевагу різним тренінгам, що відповідають місцевим особливостям мобільності. Так, у Європі стрімко росте попит на програми, що охоплюють електромобілі та гібридні технології, а в Африці життєво важливим залишається вміння обслуговувати та ремонтувати дизельні двигуни.
Якими, на ваш погляд, стануть навчальні програми в майбутньому?
Думаю, надалі навчання буде фокусуватися на темі калібрування автомобільних систем. Деякі майстерні все ще побоюються таких запитів. Наприклад, кожен автомобіль повинен гальмувати саме так, як його налаштували з заводу, а не на 10 метрів далі. Ця тема зокрема є одним з ключових напрямків розвитку наших навчальних програм. Не можу не відзначити, що пандемія коронавірусу також стала каталізатором переходу на цифровий формат навчання.
Яким чином цифровізація процесів змінює підхід до навчання?
Самі майстерні все частіше перетворюються на місця проведення тренінгів завдяки застосуванню сучасних пристроїв, наприклад, планшетів. Окуляри віртуальної реальності та доповнена реальність також є дуже цікавими технологіями з великим потенціалом у сфері навчання. Коли людина може наблизити до себе на екрані якусь деталь і покрутити її у просторі, пояснювати її конструкцію стає набагато простіше. Такий формат не тільки цікавіший, але також допомагає краще закріплювати отримані знання. Я вірю, що ці технології суттєво змінять процес навчання вже в найближчому майбутньому.
Чи не припинять своє існування офлайн-тренінги?
Попри розвиток навчальних програм, доступних користувачам онлайн, не варто нехтувати офлайн-тренінгами. По-перше, вони допомагають відволіктися від рутинних процесів майстерень. По-друге, займатися нетворкінгом віч-на-віч під час офлайн занять значно простіше. Можна особисто познайомитися з людьми, які будуть вам корисні в щоденній роботі й, наприклад, зможуть дати пораду в разі важкого ремонту. Також офлайн-тренінги допомагають відчути свою причетність до чогось глобального та всеосяжного, як мережа Бош Авто Сервіс. Це як у сімейних відносинах – ви відчуваєте незримий зв’язок між вами й прагнете допомогти один одному.
Bosch Group є провідним постачальником технологій та послуг у світі. У компанії працює близько 394 500 працівників (станом на 31 грудня 2020 року). Продажі компанії у 2020 році за попередніми оцінками склали 71,6 млрд. євро. За видами діяльності, компанія поділяється на чотири бізнес-сектори: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари та Енергетика та Будівельні технології. Як провідний постачальник IoT, Bosch пропонує інноваційні рішення для «розумних будинків», промисловості 4.0 та автомобілів з Інтернет-підключенням. Компанія використовує свій досвід і знання у сфері сенсорних технологій, програмного забезпечення та послуг, а також власний хмарний сервіс, щоб стати єдиним постачальником мережевих і багатопрофільних рішень для клієнтів. Стратегічною метою групи компаній Bosch є забезпечення життя людей підключеними до Інтернету продуктами та рішеннями, які або містять штучний інтелект (AI), або були розроблені та виготовлені з його допомогою. Bosch покращує якість життя в усьому світі за допомогою інноваційних продуктів та послуг, що надихають. Компанія Bosch створює технології, які «винайдені для життя». До складу Bosch Group входить компанія Robert Bosch GmbH та близько 440 дочірніх і регіональних компаній у 60 країнах. Світова мережа виробничих, інженерних та торгових мереж Bosch охоплює майже всі країни світу. Основою для майбутнього зростання компанії є її інноваційний потенціал. У 126 підрозділах компанії Bosch по всьому світу працюють 72 600 співробітників у галузі досліджень та розробок, а також близько 30 000 розробників програмного забезпечення.
Компанію заснував Роберт Бош (1861-1942) у 1886 році у Штутгарті як «Майстерню точної механіки та електротехніки». Особлива структура власності Robert Bosch GmbH гарантує Групі компаній Bosch підприємницьку свободу, що дозволяє здійснювати довгострокове планування і використовувати значну частку коштів для інвестування, забезпечуючи їй надійне майбутнє. 94% акціонерного капіталу Robert Bosch GmbH належить благодійному фонду Robert Bosch Stiftung GmbH. Контрольним пакетом акцій володіє Robert Bosch Industrietreuhand KG і виконує функції власника на підставі довірчого управління. Інша частина акцій належить родині Бош і Robert Bosch GmbH.
Додаткова інформація доступна онлайн на сайтах: www.bosch.ua, www.bosch.com.