ПриватБанк впроваджує технологію, яка забезпечить можливість участі у державних закупівлях на базі електронної платформи ProZorro тільки реальних, перевірених постачальників. Про це заявив голова правління Приватбанку Олександр Шлапак в ході 13-го світового форуму Світового Банку про публічні закупівлі Procurement, Integrity, Management and Openness (PRIMO) Forum у Києві.
За його словами, сьогодні банк і створена ним перша державна майданчик на ProZorro ПриватМаркет, використовуючи передові технології і найбільшу в Україні базу інформації про учасників торгів, зможе допомогти забезпечити більш прозорий і ефективний механізм проведення закупівель в державному секторі. Завдяки чому ПриватБанк став першим за 13-річну історію проведення PRIMO банківською установою – учасником форуму.
“Найкращий спосіб боротьби з корупцією у сфері держзакупівель це сучасні онлайн технології, які практично нівелюють вплив людського фактора, – зазначив Олександр Шлапак. – ПриватБанк вже перевів більшість своїх закупівель на майданчик ПриватМаркета і сьогодні однією з перших завдань як практиків для нас є використанням онлайн технологій, можливостей аналізу баз даних та систем штучного інтелекту для забезпечення доступу до торгів тільки реальних перевірених постачальників, а не тих, хто “працює” на зрив торгів або скасування їх результату”.
Перша державна майданчик на ProZorro ПриватМаркет дозволяє забезпечити створення тендерів для держпідприємств і організацій за кілька хвилин, а після запуску закупівлі інформацію про тендер автоматично отримують все більше 98 тисяч перевірених та зареєстрованих у системі постачальників. Також ПриватМаркет забезпечує автоматичний аналіз всіх нових закупівель згідно з даними про середні ціни постачальників. В разі виявлення шахрайських операцій повідомляє всіх зацікавлених спостерігачів,
“Вже завтра ми плануємо за підсумками кожного тендеру додатково аналізувати інформацію про його переможців та повідомляти організатору закупівлі про рівень надійності фіналістів тендеру. Навпроти кожної з компаній загориться світлофор зелене світло – то надійна компанія з доброю репутацією, червоне – то компанія із проблемами з податковою чи поганим іміджем постачальника, – зазначив Олександр Шлапак. – З першого досвіду роботи з ініціаторами державних закупівель ми зрозуміли, що остаточно побороти корупцію у цій сфері можливо насамперед шляхом автоматизації процесу, перш за все на державних виробничих підприємствах або комунальній бюджетній сфері”.