З 1 вересня в Україні стане обов’язковим використання марок акцизного податку нового зразка.
«Попередній дизайн водяного знаку на захищеному папері був незмінним з 2003 року. Це призвело до появи значної кількості підробок, про що свідчать дані, зокрема Служби безпеки України. В результаті український бюджет недоотримував мільярди гривень, а виробництво марок акцизного податку зменшилося з 5,3 млрд штук у 2012 р. до 2,6 млрд штук у 2022 р. Посилення захисту паперової марки акцизного податку буде забезпечено завдяки зміні графічного дизайну, появі прихованих елементів захисту та голографічного захисного елементу з прихованою спектральною міткою», – пояснили у ДП «Поліграфкомбінат «Україна».
Попри безпрецедентний ефект в унеможливленні підробки акцизної марки, питома вага захисного голографічного елемента у вартості однієї марки становить лише 8 копійок. При цьому вартість марки акцизного податку з урахуванням голограми залишиться незмінною – на рівні 35 копійок для алкогольних напоїв та 16 копійок для тютюну.
Натомість, враховуючи суттєвий приріст замовлень на нові зразки марок із посиленим рівнем безпеки, у бюджет держави від сплати акцизного податку надійдуть десятки мільярдів гривень, які можна буде додатково витратити на посилення Сил оборони.
Нова марка акцизного податку також матиме всі передбачені законодавчими та нормативно-правовими актами України літеро-цифрові та кодові позиційні познаки, що сприятиме подальшому впровадженню електронної системи контролю за обігом марок акцизного податку Track&Trace або інших цифрових технологій.
Нагадаємо, нові зразки акцизних марок
Джерело: Lexinform