МХП очолила рейтинг Forbes Ukraine “50 головних експортерів країни 2024”, у категорії харчового виробництва, зміцнюючи свою позицію як ключового драйвера галузі. За підсумками 2024 року експортний виторг компанії склав $1,7 млрд, що суттєво випереджає показники інших учасників ринку. Згідно з даними Forbes Ukraine, загальний експорт харчової продукції з України минулого року досягнув $4 млрд.
Як міжнародна компанія у сфері харчових технологій та агробізнесу, МХП не лише утримує лідерські позиції серед українських експортерів, а й активно розширює свою присутність на світових ринках. Продукція компанії — від м’яса птиці до зерна, олії, напівфабрикатів та інших продуктів — постачається у 86 країн світу.
“Експорт для українського бізнесу — це вже не просто можливість додаткового зростання, а питання виживання. У МХП ми будуємо міжнародну експансію на чотирьох ключових принципах. По-перше, ми відмовилися від традиційного підходу. Замість того, щоб шукати своє місце на сформованому світовому ринку, ми формуємо ринки самі відповідно до нашої візії. По-друге, наш комерційний відділ не просто займається продажами, а зосереджений на розвитку бізнесу наших клієнтів, створюючи для них додаткову цінність і прибуток. Третій принцип — геть від commodity. Від кавових зерен до Nespresso! Ми робимо ставку на продукти з високою доданою цінністю, рухаючись від переваги в якості та собівартості до переваги в технологічних рішеннях. І нарешті, ми чітко усвідомлюємо, що міжнародна експансія — це не просто nice to have елемент стратегії, а must have компонент імунної системи української компанії XXI століття”,— зазначає Ярослав Михайловський, віцепрезидент напряму глобального експорту та розвитку міжнародного бізнесу МХП.
Виробничі потужності компанії розташовані в Україні та Південно-Східній Європі, а також функціонують дочірні підприємства у Нідерландах, Великій Британії, ОАЕ, Саудівській Аравії та країнах ЄС. В Південно-Східній Європі МХП успішно працює через свою дочірню компанію Perutnina Ptuj.
Досвід МХП із Perutnina Ptuj — це приклад успішного розвитку європейської компанії та доказ того, як стратегічна міжнародна експансія дозволяє масштабувати бізнес, розвивати виробничі потужності та зміцнювати позиції на глобальному ринку. П’ять років тому компанія стала частиною екосистеми МХП, що спричинило потужний імпульс для зростання Perutnina Ptuj.
За цей час виробництво збільшилося з 88 000 до 146 000 тонн, а дохід зріс майже вдвічі — з €271 млн до €532 млн. Завдяки ефективному управлінню, впровадженню передових технологій та оптимізації процесів, у 2023 році EBITDA компанії зросла майже втричі порівняно з 2018 роком. Водночас бренд Perutnina Ptuj закріпив свої позиції як лідер у своєму сегменті, підтверджуючи успішність інтеграції компанії у міжнародну структуру МХП та ефективність обраної стратегії розвитку.