Люди здійснюють купівлю не лише товарів, але й емоційної складової. Покупці повертаються не тільки за товарною розкладкою. У 2020-му експериментували з форматами торгівлі. Досвід EVA, Антошка, Fozzy Group, Люксоптика, Leroy Merlin, Varus, Епіцентр, Ашан.
EVA у форматі beauty lab
Обидві крамниці Лінії лінії крамниць EVA у новій концепції стартували вкінці 2019-го в Дніпровському ТРЦ Neo Plaza і вкінці 2021 року у Чернігівському ТРЦ Hollywood.
Зміни стали приводом для творчих експериментів мережі у сфері б’юті індустрії та сприяли посіданню ніши косметичної та парфумерної продукції.
Крамниці EVA beauty lab мають 2 б’юті-майданчики, на яких жінки тестують нові образи: варіанти для шкіри обличчя і візажу.
В крамницях для користува величезний вибір декоративної косметики, засобів догляду за обличчям, тілом, волоссям. І пропозиція обширна парфумів, біжутерії та аксесуарів.
Виробники: PUPA (Італія), Catrice (Німеччина), Essence (Німеччина), та кремовою лінійкою від Skintsugi, Naobay (Іспанія), Mizon (Корея), Holika-Holika.
Місце розташування: ТРЦ Neo Plaza (Дніпро), ТРЦ ТРЦ Hollywood (Чернігів)
Leroy Merlin оновлений
У травні компанія Leroy Merlin Україна запустила свій цікавий тест – першу DIY-крамницю в торгово-розважальному центрі. Площа – 4805 кв. м, менша за інші крамниці мережі. Шоста – у мережі Leroy Merlin в Україні та 465-та у світі.
Крамниця пропонує 25 000 найменувань у 14-ти відділах. Родзинка торгової зали – контрастний стиль: змінили візуальну концепцію навігації та мерчандайзингу. 12 кас ( 6 звичайних і 6 кас самообслуговування) забезпечують швидкість і якість.
Місце розташування: ТРЦ Retroville (Київ)
Антошка в форматі open space
Несподіваний формат крамниці Антошка у незвичній локації. На 3-му поверсі львівського ТЦ Роксолана. Відчинений у лютому минулого року.
На майданчику відсутні бар’єри, скляні вітрини. До товарів потрапляє клієнт відразу з ескалатору чи ліфту.
Крамниця пропонує всі категорії товарів мережі, а також: простору перукарню, кімнату матері та дитини, дитячий ігровий майданчик. Новий сучасний і креативний дизайн, а також світлові рішення для гарної атмосфери.
Місце розташування: ТЦ Роксолана (Львів)
Intersport Outlet City в форматі “sport & fashion”
Перший аутлет швейцарського бренду Intersport відчинився у новій стилістиці. Один із найбільших в Україні у даному сегменті. Площа – 7000 кв. м. Формат – sport & fashion. Дизайн нагадує велике американськьке місто.
На території Intersport Outlet City діє 2 кафе: coffee truck – готують каву та перекус (приміром, хот-дог), та кафе здорової їжі. У крамниці є простори: дитячий, для заходів. А ще: облаштована майстерня. Покупець може під свій запит удосконалити одяг.
Місце розташування: ТРЦ Dream Town-2 (Київ)
Люксоптика з відкритим кабінетом майстра, що створює окуляри
1 серпня Люксоптика запропонувала нову форму шопінгу – купівля, розваги і турбота. Родзинка у відкритому кабінеті майстра-оптика, який перебуває за прозорим склом. Покупець має можливість спостерігати за творцем окулярів. В новітньо обладнаному кабінеті лікаря можна перевірити зір, обрати окуляри, контактні лінзи і засоби догляду за ними.
Місце розташування: ТРЦ Retroville (Київ)
MINI Shop від MYplay
В кінці грудня мережа MYplay запустила формат MINI Shop. Новий простір працює без кас. Чеки формує мобільний пристрій.
Крамничка міні-формату має 2 входи – з фасаду та з середини торгово-розважального центру NEO Plaza та займає площу орієнтовно 50 кв. м.
В асортименті: представлені лише хіти продажу MYplay: гаджети, смарт-годинник, роботи, портативні колонки, навушники, іграшки для дітей, товари для активного відпочинку, одяг, взуття.
Місце розташування: ТРЦ NEO Plaza (Дніпро)
Епіцентр з drive ареною і новими shop–in–shop проектами
В листопаді минулого року Епіцентр відчинив у місті Лева на вул. Городоцькій торговельний центр з drive ареною та продуктовим супермаркетом. Об’єкт збудований у 2006 році.
У ньому провели капітальну реконструкцію, наповнили інноваціями мережі. В оновленому Епіцентрі з’явився хаб доставки та drive арена – відкритий простір із будівельними матеріалами.
Це окрема торгова територія площею 11 100 кв. м, на неї можна приїхати на авто, завантажити потрібний товар.
Схожий формат торгівлі у вигляді drive арени поширений у Німеччині. В українській мережі Епіцентр — це перший досвід будівництва подібного майданчика.
Загальна кількість відділів у такому форматі ТЦ збільшена майже до 30-ти, так. В ньому додався великий продовольчий FOOD Market площею 850 кв. м із обширним асортиментом харчових продуктів та напоїв і власним виробництвом.
Багато відділів працюють в форматі shop-in-shop (магазин у магазині): Центр меблів — 2800 кв. м, Галерея ДЕКО — 2700 кв. м, Intersport — 1800 кв. м, E.PIC (товари для дітей) — 1400 кв. м, ЦЕ ТЕ (Центр техніки) — 1100 кв. м.
В оновленому форматі працює Центр онлайн-замовлень epicentrk.ua з адресною системою зберігання, комфортні простори очікування з дитячим майданчиком, онлайн-вітрини, що допомагають швидше знайти товар, порівняти різні моделі, переглянути відгуки та замовити те, чого немає в крамниці.
Місце розташування: Львів, вул. Городоцька
Ашан Pick Up Point. Міні–формат
Міні-формат точок продуктової мережі Ашан – Pick Up Point – стартував напочатку 2020 року. Площа міні майданчика – 50 кв. Пропонується 2000 найменувань товару.
На кінець року в Києві працювало три Ашан в форматі Pick Up Point: поруч з метро Почайна, у ЖК Комформ Таун та у житловому комплексі Ліко-Град.
У компанії акцентували на швидкості обслуговування та можливості отримання замовлення з сайтів рітейлера.
Інновації та сервіси Ашан Pick Up Point: планшети для Інтернет-замовлень товарів з крамниць Ашан, pick up територія для отримання інтернет-замовлень, простір для кави-брейку, каса самообслуговування, гнучкість і ротація асортименту відповідно до запитів клієнтів.
Місце розташування: Київ
Мі Маркет від Novus. Міні-формат
Експеримент зменшеної площі започаткував минулоріч і Novus. Пілот проекту під назвою Мі Маркет стартував у серпні в передмісті Києва (Петропавлівська Борщагівка, вул. Львівська, 1А). Займає площу 65 кв. м.
Місце розташування: Петропавлівська Борщагівка
Varus to go. Формат міні–маркетів
Влітку пілотний проект міні-маркетів ззапропонував і Varus. Перший концепції To Go розпочав працювати у Києві на вул. Жилянська, 59, другий – в Дніпрі на вул. Акінфієва, 9.
Торгові зали до 150 кв. м та асортимент до 3500 SKU. Це не маленький урізаний Varus. Розрахований на клієнтів, які бажають швидко купити, придбати готові страви, взяти хот-доги і напої з собою, а також – поїсти, випити чаю, кави або соку-фреш у крамниці.
Основний фокус на просторах кулінарії, випічки, перекусу, салат-барі з оьширним асортиментом упакованих fresh-салатів.
Швидкість і зручність. Клієнтів осблуговують одночасно до трьох касирів. Або можливість самостійно здійснити покупку – на касах самообслуговування.
Місце розташування: Дніпро, Київ
City market від Пчелка маркет. Великий простір
City market – експериментальний формат крамниці локальної мережі Пчелка маркет. Це найбільший супермаркет під новим брендом, відчинений у Гостомелі в червні минулоріч.
Площа City market – 4465 кв. м. Концепція: комфортний торговий зал у стилістиці сучасного міста, тематичні відкриті фуд-зони, зокрема, піцерія, гриль-бар, пивний паб і кав’ярня з ароматною випічкою власної пекарні. Працюють кулінарія, рибний і м’ясний цехи, заморожених напівфабрикатів. Нові рішення кас самообслуговування, електронні скриньки для зберігання сумок.
Кожна “вуличка міста” відповідає певному відділу товарів: Milk Street – молочні продукти, Drinks Street – напої, Coffee Street – кава. Вибираючи сорти кави або чаю, можна спробувати обраний напій у кафе.
Місце розташування: Гостомель
Foody від Fozzy Group
Перші 5 гастромаркетів нового проекту Fozzy Group почали роботу в Києві та передмісті в кінці року: в районі станцій метро Лівобережна, Теремки, Васильківська, Славутич, а також у Броварах.
Площа міні-маркетів Foody – 50-100 кв. м.
Пропозиція: асортимент для щоденних покупок. Маркети розташовуються в місцях, де багато пішоходів.
Це абсолютно новий напрямок для Fozzy Group, серед яких відомі всім супермаркети Сільпо.
За розрахунками опитаних НВ експертів, інвестиції у відкриття однієї такої торговельної точки можуть сягати $100 000 – 150 000.
Місце розташування: Київ
Три нових формата від МХП
У 2020 році найбільший в Україні та Європі виробник м’яса птиці – компанія Миронівський хлібопродукт (МХП) – відкрив роздрібні крамниці креативні:
- Гастростудію «Секрети шефа» – м’ясна крамниця з інтегрованим рестораном всередині. Пропонує готову їжу додому, продукти для приготування або перекус на місці.
- М’ясомаркет – мережа крамниць біля будинку (convenient store). До кінця 2020 року компанія встигла відкрити 50 торгових одиниць по всій країні.
- 3.Стріт-фуд Döner Market – мережа ресторанів швидкого харчування, яка пропонує якісний, здоровий продукт.
Місце розташування: Україна
За матеріалами Асоціації рітейлерів України