Автомобільні кондиціонери асоціюються в першу чергу з літом і спекою. Проте, настання холодів – не привід забувати про них до наступного літа. Навпаки, необхідно періодично вмикати кондиціонер, щоб подбати про його надійну роботу в майбутньому.
- Підготовка кондиціонера до зими;
- Особливості експлуатації кондиціонера взимку;
- Рекомендації Bosch з обслуговування кондиціонера.
Чому зимові «канікули» для автомобільного кондиціонера не тільки не потрібні, але навіть шкідливі?
Справа в тому, що вузли системи кондиціонування потребують змащування. Роль мастила виконує холодоагент, що циркулює по трубках кондиціонера. Якщо система простоює і не працює, тонка масляна плівка стікає донизу, залишаючи деталі без захисту. При наступному вмиканні кондиціонера система буде працювати «всуху» якийсь час. Це сприяє передчасному виходу з ладу деталей через підвищене тертя і забруднення частинками сміття.
Яка користь від кондиціонера взимку?
Охолоджувати повітря в морози, звичайно, немає потреби. Однак за допомогою кондиціонера можна вирішити інші актуальні сезонні проблеми, наприклад, запотівання скла. У режимі замкнутої циркуляції (тобто без забору повітря зовні) він швидко осушує повітря в салоні, а разом із зайвою вологою зникає і непотрібний конденсат.
З якою періодичністю кондиціонер необхідно вмикати взимку?
Фахівці рекомендують робити це принаймні раз на місяць, а ще краще – кожні 2-3 тижні. Необов’язково надовго, достатньо кількох хвилин, щоб відновився шар мастила на деталях системи кондиціонування. Але головне – не забудьте перед вмиканням кондиціонера добре прогріти повітря в салоні за допомогою грубки, інакше він просто не запуститься.
Чому кондиціонер відмовляється вмикатися на морозі?
Така ситуація може статися, якщо температура в салоні опускається нижче нуля. Правда, відбувається це не стільки з вини «мінуса» за бортом, скільки через падіння тиску фреону в системі, яка відповідно до законів фізики дає про себе знати саме в холодну погоду та «лікується» дозаправленням кондиціонера. Навіть повністю справна система втрачає за рік в середньому 10% свого об’єму. Якщо ж її герметичність з якоїсь причини порушена, ці втрати будуть ще відчутнішими. І якщо в спеку тиск підтримується на достатньому рівні через високу температуру навколишнього середовища, то в холодну погоду нестача рівня фреону стає очевидною.
Заправляти автомобільний кондиціонер холодоагентом потрібно раз на 1-2 роки, причому в умовах СТО, оскільки для цього застосовується спеціалізоване обладнання. Крім дрібних сервісів, що спеціалізуються саме на обслуговуванні кондиціонерів, ці послуги надають і багато великих автомайстерень. Як приклад можна привести мережу Бош Авто Сервіс. Головна її перевага – можливість виконати всі види сезонного обслуговування автомобіля в одному місці і на якісному обладнанні від відомого світового виробника.
Як готувати кондиціонер до зими?
Пізня осінь – найкращий час, щоб влаштувати системі кондиціонування «генеральне прибирання». Якщо цього не зробити, в смітті, частинках бруду, пилу, що потрапляють у радіатори та фільтри системи очищення повітря разом з повітрям з вулиці, почнуть розмножуватися бактерії та грибки. У результаті, перше ж весняне ввімкнення кондиціонера замість приємної свіжості принесе зовсім інші відчуття.
Деякі автолюбителі намагаються розв’язати проблему неприємного запаху в салоні шляхом використання спеціальних антисептичних засобів. Проте це лише профілактичний метод, який не рятує від проблеми, а лише прибирає симптоматику. Зокрема, якщо дренажний отвір випарника засмічений – простим спреєм його не прочистити. Тому один-два рази на рік кондиціонер потрібно обов’язково чистити, а салонні фільтри — змінювати, адже це ще один бар’єр на шляху неприємних запахів і шкідливих часток до вашого авто та легень.
Дотримання цих елементарних правил, дозволить вам не тільки бути впевненими в тому, що ваш кондиціонер успішно перезимує, але й дасть змогу зустріти весну із задоволенням.
Група компаній Bosch є провідним світовим постачальником технологій і послуг. У компанії працює близько 403 000 співробітників по всьому світу (дані на 31 грудня 2019 р.). У 2019 році оборот компанії становив 77,9 млрд євро. Діяльність Групи компаній Bosch ведеться з чотирьох бізнес-напрямків: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари, Будівельні технології та Енергетика. Як лідер у сфері Інтернету речей, Bosch пропонує інноваційні рішення для розумного будинку, розумного міста, автомобілів з Інтернет-підключенням і промисловості 4.0. Компанія використовує свій досвід і знання в сфері сенсорних технологій, програмного забезпечення та послуг, а також власний хмарний сервіс, щоб стати для клієнтів єдиним постачальником мережевих і багатопрофільних рішень. Стратегічною метою Групи компаній Bosch є створення інноваційних продуктів і послуг у сфері Інтернету речей для поліпшення рівня життя по всьому світу. Компанія Bosch підвищує якість життя завдяки розробці передових технологій з широким спектром можливостей і надихаючих рішень, «розроблених для життя».
До Групи компаній Bosch входять Robert Bosch GmbH і більше 440 дочірніх підприємств і регіональних компаній приблизно в 60 країнах. Разом з партнерами в сфері продажів і обслуговування, інженерами, виробничими майданчиками, а також розгалуженою мережею продажів компанія Bosch представлена майже в кожній країні світу. Інноваційна сила компанії є основою її процвітання в майбутньому. У 125 філіях компанії Bosch по всьому світу працюють близько 72 000 співробітників, які займаються науковими дослідженнями і розробками.
Компанія була заснована в Штутгарті в 1886 р. Робертом Бошем (1861-1942) як «Майстерня точної механіки та електротехніки». Особлива структура власності Robert Bosch GmbH гарантує Групі компаній Bosch підприємницьку свободу, що дозволяє здійснювати довгострокове планування та використовувати значну частину коштів для інвестування, забезпечуючи їй надійне майбутнє. Дев’яносто два відсотки акціонерного капіталу Robert Bosch GmbH належить благодійному фонду Robert Bosch Stiftung GmbH. Контрольним пакетом голосуючих акцій володіє Robert Bosch Industrietreuhand KG і виконує функції власника на підставі довірчого управління. Інша частина акцій належить родині Бош і Robert Bosch GmbH.
Додаткову інформацію можна отримати на сайтах: www.bosch.com, www.bosch.ua, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse