Днями у Києві нагородили переможців V фестивалю соціальної реклами Molodiya Festival. Із 390 отриманих заявок до фіналу потрапило близько 20 робіт, переможцями стали 3. Демократичні цінності, права і свободи людини, гендерна рівність, толерантність, етичне ставлення до тварин — ці та інші теми заявили молоді українські рекламісти. Які роботи і чому перемогли у фестивалі, розказали журі та організатори Molodiya Festival.
Переможцем стала робота львівського режисера Омеляна Ощудляка, котра закликає брати тварин з притулків.
«Кліше-підхід, але є те, що важливо у креативі — подив і переворот», — коментує роботу один із журі фестивалю, креативний директор Tabasco Олександр Смірнов.
ВІДЕО: http://bit.ly/2dLanU5
Друге місце — іранська робота «Impressions of life», автор Егсан Масум.
«Констатація факту, але є естетичний підхід і демонстрація того, що можна робити не треш убогий, а красу», — пояснює Смірнов. Ця ж робота була фаворитом і чеського рекламіста Яна Латала, спеціального журі фестивалю.
ВІДЕО: http://bit.ly/2eh9pQh
Третє місце посіла вже відома робота Анастасії Максимчук «120$» про насильство над жінками.
«Це не робоча соціальна реклама, тому що лише заявляє проблему, але не веде до її вирішення. Однак тут є креативна ідея і підхід», — пояснюють журі.
ВІДЕО: http://bit.ly/2egxHKK
«Дуже порадувала велика кількість робіт у номінації від ініціативи UAnimals «За цирк без тварин». Наш фестиваль прагне посприяти багатовекторному розвитку суспільства. Тому популяризацію гуманістичних ідей і пропаганду конструктивних змін вважаємо за свій обов’язок. Варто зазначити, що подібна заборона діє у багатьох європейських країнах через жорстокість дресури, жахливі умови утримання тварин, а також у зв’язку з поганим впливом на психіку дітей. Тож час такої кампанії давно настав», — каже співорганізатор фестивалю Ігор Мельник.
У цій номінації переміг ролик режисерки Каріни Оринянської із Запоріжжя.
ВІДЕО: http://bit.ly/2domyVX
Художня та технічна якість робіт — мастхев для фестивалю. Про це від імені журі не стомлюється говорити Олександр Смірнов: «Реклама без ідеї і нелінійного, нешаблонного підходу — примітивна. Особливо у форматі фестивалю, який передбачає нагородження творчості. Підхід — це краса ідеї або виконання. Ідеї «в лоб», тиск на жалість і тужливі історії з повчальним сопливим текстом, бажано у віршах, можна приберегти для старперів-менторів з кафедри «Нікому не потрібних документальних фільмів» або для бабусі — вона обов’язково похвалить».
Гарна картинка — необхідність. «У 2016 році «молодіжний» не означає «убогий». Словом «молодіжний» не можна пояснити відсутність світла в кадрі, бездарну гру акторів, 0 ідеї, графіки та прийоми з 90-х років», — коментує Смірнов.
Цього року на фестивалі з’явився новий напрям — соціальні постери. Найкращі з них отримали грошові винагороди і будуть розміщенні на сітілайтах та білбордах. Найкращі ж відеороботи, крім грошових винагород, отримали ротацію у найбільшій мережі кінотеатрів в Україні Планета Кіно (7 кінотеатрів, більше 40 залів, фойє кінотеатрів, соціальні мережі — це більше 300 тисяч гарантованих контактів із глядачем для кожного ролика).