За підрахунками експертів групи EVO, у цьому році український сегмент електронної комерції досяг 65 млрд грн, збільшившись за рік на 30%. Локомотивом розвитку, як і у 2017-му, виявилися маркетплейси.

Як вказав у своєму виступі під час підбивання підсумків року та презентації прогнозів на 2019-й директор з розвитку EVO Денис Горовий, цього разу була трохи змінена методика підрахунку: оцінювали не лише обіг товарів і послуг, а й вартість супутніх сервісів: реклами, просування, онлайн-оплати та доставки.

Підсумки року, що минає

Обіг фізичних товарів і послуг, придбаних онлайн у 2018 році, сягає 65 млрд грн. Виручка від їхньої реклами в соцмережах, на маркетплейсах та онлайн-ресурсах гравців ринку — 9,5  млрд грн. На доставці товарів, придбаних онлайн, оператори заробили 2,6 млрд грн, на онлайн-оплатах — 0,8  млрд грн.

Актуальні тренди 2019-го

«Ми очікуємо, що у 2019 році e-commerce збільшиться щонайменше на чверть», – підкреслив топ-менеджер.

Серед інших важливих тенденцій Денис відмітив, що зростає конкуренція між маркетплейсами та соцмережами й пошуковикамиЗдебільшого рітейлери заробляють на продажах, а маркетплейси — на просуванні товарів і послуг. Це робить їх схожими саме із соцмережами та пошуковиками. Навіть більше: маркетплейси стали  серйозним конкурентом пошуковиків. У США 55% покупців відразу шукають товар на Amazon, Etsy чи E-bay, оминаючи Google. В Україні частка прямого трафіку на Prom — 19%, Rozetka — 30%, ОLX — 44%, Aliexpress — 50%, і з початку 2017 року вона зросла в середньому на 5%.

Ще одна примітна тенденція: потужні гравці більше не діляться на офлайн- і онлайн-продавців, а створюють екосистеми довкола покупців. Клієнт не хоче обирати між шопінгом в інтернеті та фізичними магазинами. Йому одночасно важливі переваги офлайну та онлайну. Зокрема усюди товар має бути в наявності, оплата – зручною та безпечною, отримання та повернення – швидкими, а обслуговування – якісним. Також потрібні відгуки, які допоможуть обрати товар або перевірити сумлінність продавця. На часі й технологічні рішення, що спрощують вибір: доповнена реальність, костюм для вимірювання параметрів тіла тощо.

Рік для EVO

Також спеціалісти компанії вказують, що довіра до інтернет-покупок зростає. За рік на маркетплейсах EVO (Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua) українці придбали товарів на 9,5 млрд грн та на 10,5 млрд гривень — на сайтах компаній на Prom.ua.

Загалом на маркетплейсах у 2018-му витратили на 54% більше, ніж за минулий рік. Водночас кількість замовлень зросла на 47%.

Зростає попит на товари повсякденного вжитку й дитячі товари. Найчастіше у 2018 році купували одяг, взуття, аксесуари, техніку, електроніку, товари повсякденного вжитку, товари для дому та саду, косметику й парфумерію.

Найбільш активно зростають такі категорії: товари для дітей, авто- і мото-, а також техніка й електроніка. «Ми очікуємо, що у 2019 році також зросте попит онлан-покупки на продуктів харчування», – завершив свій виступ директор з розвитку групи компаній EVO.

 

Джерело: Асоціація Рітейлерів України

You may also like

Аналітика

Механізми та статистика працевлаштування випускників вищих учбових закладів України та країн Вишеградської групи (або куди діваються випускники українських вишів)

На, здавалось би, просте питання: куди працевлаштовуються випускники вузів України, не так легко знайти відповідь, ...

Leave a reply