Вчора, на засіданні Комітету з питань економічного розвитку було розглянуто нову редакцію законопроекту про установу бізнес-омбудсмена в Україні. У лютому 2021 року Верховна Рада прийняла відповідне рішення про відправку документу на доопрацювання. Наразі документ вже доопрацьовано і схвалено профільним комітетом парламенту.

Про це у своєму виступі підкреслив автор законопроекту Дмитро Кисилевський: “Нещодавно в Раді ми прийняли рішення про направлення попередньої редакції на доопрацювання через ряд зауважень, які були висловлені нашими колегами – конституціоналістами, а також ГНЕУ і Головним юридичним управлінням. Після цього члени комітету разом з бізнес-омбудсменом і за участю народних депутатів, які висловлювали зауваження, розробили нову редакцію”.

Рада бізнес-омбудсмена – це діючий орган, який з 2014 року допомагає бізнесу в досудовому порядку оскаржувати неправомірні претензії контролюючих органів. Користувачами послуг бізнес-омбудсмена є переважно малий і середній бізнес. За статистикою понад 80% звернень до бізнес омбудсмена надходить саме від українських компаній.

«Прийняття закону буде гарним сигналом як для українських, так і іноземних інвесторів, про те, що Україна використовує всі інструменти для покращення інвестиційного клімату. Це також важливий сигнал для донорів, що Україна зацікавлена у продовженні роботи Інституту бізнес-омбудсмена. Закон гарантує, що Установа бізнес-омбудсмена буде неполітичною, незалежною організацією, яка служитиме однаково всім підприємцям без преференцій та дискримінації», – коментує  бізнес-омбудсмен Марчін Свенчіцький.

Профільний комітет підтримав доопрацьований законопроект  більшістю голосів.

Нова редакція знімає надані зауваження та прибирає ряд прав і особливостей роботи бізнес-омбудсмена, які викликали несприйняття. Зокрема:

  • Виключені норми про адміністративну відповідальність за неналежну співпрацю із Установою бізнес-омбудсмена. Тепер у бізнес-омбудсмена немає прав складати будь-які протоколи про адміністративні правопорушення;
  • Виключені норми про кримінальну відповідальність за втручання у діяльність бізнес-омбудсмена;
  • Визначено виключно добровільний характер надання скаржниками конфіденційної інформації, необхідної для розгляду їхньої скарги;
  • Визначено, що бізнес-омбудсмен під час розгляду скарг матиме доступ лише до того обсягу службової інформації, яка безпосередньо стосується обставин скарги.

You may also like

Законодавство

Управління відходами видобувної промисловості гармонізують із законодавством ЄС

Кабінет Міністрів схвалив проект Закону «Про управління відходами видобувної промисловості», яким: – приводиться національна термінологія у відповідність ...

Leave a reply