«Розумні» рішення покликані покращити якість повітря та підвищити рівень безпеки та зручності
Міське населення зростає: згідно з даними Організації Об’єднаних Націй, до 2050 року приблизно дві третини населення світу житиме в агломераціях. У 2014 році ця кількість становила лише половину. Урбанізація зростає, і разом з цим збільшується кількість проблем, які міста повинні вирішувати. Тому навіть сьогодні є велика потреба в «розумних» рішеннях. Виступаючи на виставці CES у Лас-Вегасі, член правління Bosch пан Стефан Хартунг сказав: «Нам потрібна нова концепція міста. Одним із ключових факторів тут є технології, які роблять міста “розумними”. У довгостроковій перспективі міста без інтелекту не зможуть вижити та підпадуть під загрозу колапсу».
Bosch працює над тим, щоб обладнати міста та прилеглі території з огляду на майбутнє, пропонуючи «розумну» мобільність, кращу якість повітря, більшу зручність і безпеку, а також багато нових послуг. Одним словом, метою є суттєво поліпшена якість життя в містах і районах. «Коли справа доходить до “розумних” міст, мало хто серед інших компаній може відповідати комплексному портфоліо Bosch, міждоменним знанням, винятково великому досвіду застосування сенсорів, програмному забезпеченню та сервісам Bosch – і все це з одного джерела», – зазначив пан Хартунг. З 9 по 12 січня на найбільшій в світі виставці електроніки CES 2018 постачальник технологій і послуг представить багато нових рішень, які роблять міста «розумними». Вони варіюються від нового компактного блоку, який вимірює та аналізує якість повітря в режимі реального часу, до системи, яка цифровим методом контролює рівень річкової води і заздалегідь надає попередження про ризики виникнення повені, чи ж до повністю автоматичної служби паркування, що суттєво полегшує життя водіїв.
Нові можливості бізнесу: ринок «розумних» міст бурхливо розвивається
Деякі найбільші метрополіси світу вже є синонімами терміну «розумні» міста. Серед них Барселона, Сеул та Лондон. По всьому світу великі та малі міста інвестують у технології «розумних» міст. Відсьогодні до 2020 року ринок «розумних» міст зростатиме щороку на 19 відсотків, досягнувши 800 мільярдів доларів (680 мільярдів євро). Bosch вважає, що це чудова бізнес-можливість: «Довгий час “розумне” місто було мрією. Ми допомагаємо зробити мрію реальністю. Bosch має прекрасні можливості, щоб перетворити “підключене” місто у технологічний та комерційний успіх», – заявив пан Хартунг. В даний час компанія задіяна у 14 масштабних проектах смарт-міст у Сан-Франциско, Сінгапурі, Тяньцзіні, Берліні та Штутгарті. Інші планують невдовзі приєднатися. Протягом останніх двох років компанія збільшила обсяг продажів від міждоменних проектів майже до одного мільярда євро, і надалі ця цифра буде збільшуватися.
Наприклад, в районі затоки міста Сан-Леандро компанія обладнала приблизно 5 000 вуличних ліхтарів світлодіодними лампами і надала систему дистанційного керування вуличним освітленням міста. Таким чином, ліхтарі включаються тільки тоді, коли вони дійсно потрібні. Завдяки цьому рішенню Сан-Леандро зможе заощадити приблизно вісім мільйонів доларів протягом наступних 15 років. На прес-конференції Bosch CES Майк Мансуетті, президент Bosch в Північній Америці, заявив: «Незалежно від того, великими чи малими є міста, наші “розумні” рішення допоможуть їм заощадити енергію та гроші». Що стосується Сан-Леандро з його 100 000 мешканців, датчики можуть бути використані для вимірювання та аналізу якості повітря, а камери можуть автоматично змінювати маршрут транспорту у разі заторів.
Для більшої «підключеності»: IoT та штучний інтелект
Інтернет речей (IoT) заклав одну із найважливіших основ «підключеного» міста. IoT знаходить свій шлях у всіх сферах життя: дослідження фірми «Gartner» передбачають, що приблизно 230 мільйонів будинків у всьому світі (а це приблизно 15% усіх будинків) до 2020 року стануть «підключеними». Передбачається, що до 2020 року обсяг ринку щороку сягатиме 250 мільярдів доларів. До цього ж 2020 року понад 20 мільярдів пристроїв по всьому світу будуть підключені один до одного. Це – детектори задимленості, системи охоронної сигналізації, лічильники електричної енергії, побутова техніка та багато іншого. «Bosch розпізнав цей потенціал на ранньому етапі, – сказав пан Хартунг. – Навіть зараз більше половини класів наших електронних продуктів є доступними через Інтернет, і нашою метою є зробити 100% продуктів доступними до 2020 року. Це стосується не тільки кожного з наших продуктів: ми хочемо запропонувати також супутні послуги».
Іншою рушійною силою швидкого розвитку «розумних» міст є штучний інтелект (AI). Bosch має намір ще більше розширити свої дослідження в цій галузі. Минулого року компанія відкрила Науково-дослідницький центр штучного інтелекту, в якому зараз працює близько 100 співробітників у Реннінгені (Німеччина), Пало-Альто (Каліфорнія) та Бенгалуру (Індія). До 2021 року Bosch інвестує близько 300 мільйонів євро на розширення Центру. Компанія передбачає, що через десять років важко буде уявити якийсь з продуктів без AI.
Для покращення якості повітря: Climo створює основу для цілеспрямованих дій
Якість повітря є однією з найбільших проблем, з якими стикаються міста. Завдяки розумним технологіям міста можуть вживати більш швидких та цілеспрямованих заходів для його поліпшення. Однак це залежить від точності вимірювань. На виставці CES 2018 компанія Bosch представляє нове рішення, розроблене разом з Intel – систему моніторингу мікроклімату Climo. Вона вимірює та аналізує 12 параметрів, важливих для якості повітря, включаючи двоокис вуглецю, оксид азоту, температуру та відносну вологість повітря. Розмір цього пристрою становить одну соту розміру звичайних систем, а вартість – одну десяту їх вартості. Система Climo отримала нагороду CES Honoree Innovation в категорії «розумних» міст.
Для вчасного попередження: цифровий моніторинг річок
У багатьох регіонах кліматичні зміни призводять до непередбачуваної погоди. Дослідники очікують, що сильніші опади призведуть до частіших раптових повеней. До цього часу для вимірювання рівня річкової води використовувалися механічні пристрої. Можуть пройти години, поки ці виміри стануть доступними для інших. Проте система моніторингу повені, яка вперше буде представлена Bosch на виставці CES 2018, змінює цю ситуацію. У реальному часі це цифрове рішення контролює рівень води в річках та інших водоймах поблизу міст і попереджає про наближення паводку. В рамках пілотного проекту Bosch випробовує нову систему на річці Неккар біля Людвігсбурга, Німеччина. Ультразвукові сенсорні датчики та камери відстежують зміни рівня води, швидкості та пропускної спроможності. Дані надсилаються до Bosch IoT Cloud для обробки. Якщо критичні пороги будуть перевищені, міста, жителі та власники бізнесу будуть заздалегідь попереджені про це за допомогою текстового повідомлення. Це дасть їм достатньо часу, щоб запобігти затопленню та пов’язаним з цим збиткам.
Для заощадження часу: «підключене» паркування
Кількість міського транспорту збільшиться приблизно на одну третину до 2050 року. Bosch працює, щоб у мобільності майбутнього не було нещасних випадків, стресів та шкідливих викидів. На виставці CES 2018 компанія представить багато рішень, які ведуть до досягнення цієї мети. Міський транспорт фігурує приблизно в половині проектів «розумних» міст, в яких задіяна компанія Bosch. Паркування є окремим і особливим напрямком. Американські водії зараз проводять понад 40 годин на рік в заторах, втрачаючи при цьому близько 160 мільярдів доларів. Приблизно одна третина цього часу витрачається лише на пошук автостоянки. Саме тут Bosch може допомогти: з використанням системи «Сommunity-based parking» спрощується пошук відповідного паркувального місця. Машини автоматично розпізнають і вимірюють розмір зазорів між припаркованими авто та передають дані в режимі реального часу на цифрову карту. Таким чином автомобіль сам визначає необхідне паркувальне місце і направляє туди водія. Bosch вже випробовує цю послугу у деяких містах Німеччини, включно зі Штутгартом. Цього року в 20 містах США, в тому числі в Лос-Анджелесі, Майамі та Бостоні, буде використовуватися ця система.
Крім того, на початку 2018 року Bosch і Daimler впроваджують нову послугу автоматизованої системи паркування. Машини на парковці музею Mercedes-Benz в Штутгарті самі шукатимуть паркувальне місце і будуть паркуватися без участі водія. Це знижує стрес, а також робить більш ефективним використання автомобільних стоянок – така ж кількість паркувальних місць може вмістити на 20 відсотків більше транспортних засобів. Одним з факторів створення повністю автоматизованої паркувальної стоянки є «розумна» інфраструктура, яка підключається до бортового програмного забезпечення автомобіля. Нещодавно компанія Bosch отримала нагороду Frost & Sullivan’s 2017 Technology Innovation за рішення для безпілотного паркування.
Для енергозбереження та заощадження коштів: мікроенергосистеми постійного струму (DC) Bosch
Згідно з даними Міжурядової групи експертів з питань змін клімату (МГЕЗК) (International Panel on Climate Change, IPCC), приблизно 75% загального споживання енергії в усьому світі належить містам. 40% з них споживають лише будівлі. А прогноз BP Energy Outlook 2035 передбачає, що до 2035 року глобальне споживання енергії зросте на 30%. Bosch має багато «розумних» рішень з управління, які можуть зменшити обсяг енергоспоживання. Одним з них є мікроенергосистема постійного струму (DC) Bosch, яка може використовуватися для постачання енергії до великих будинків або будівельних комплексів. Оскільки мікроенергосистеми, як правило, живляться з відновлюваних джерел, вони є особливо екологічними. Мікроенергосистеми DC споживають на 10% менше енергії, ніж звичайні електростанції. Ще однією важливою перевагою є незалежність, яка робить їх надійним джерелом енергії, коли збій в роботі через погоду або порушення безпеки впливає на загальну мережу.
Група компаній Bosch є провідним світовим постачальником технологій і послуг. У 2016 році приблизно 390 000 співробітників (дані на 31 грудня 2016) забезпечили продаж на суму понад 73,1 млрд євро. Діяльність Групи компаній Bosch ведеться за чотирма бізнес-напрямками: Рішення для мобільності, Промислові технології, Споживчі товари, Будівельні технології та Енергетика. До Групи компаній Bosch входять Robert Bosch GmbH і більше 440 дочірніх підприємств і регіональних компаній приблизно в 60 країнах. Разом з партнерами в сфері продажів і обслуговування компанія Bosch представлена майже в 150 країнах. Інноваційна сила компанії є основою її процвітання в майбутньому. У секторі наукових досліджень і розробок зайнято 59 000 працівників майже у 120 містах по всьому світу. Компанія Bosch підвищує якість життя завдяки розробці інноваційних технологій з широким спектром можливостей і надихаючих рішень, розроблених для життя.
Компанія була заснована в Штутгарті у 1886 р. Робертом Бошем (1861-1942) як «Майстерня точної механіки і електротехніки». Особлива структура власності Robert Bosch GmbH гарантує Групі компаній Bosch підприємницьку свободу, що дозволяє здійснювати довгострокове планування і використовувати значну частку коштів для інвестування, забезпечуючи їй надійне майбутнє. Дев’яносто два відсотки акціонерного капіталу Robert Bosch GmbH належить благодійному фонду Robert Bosch Stiftung GmbH. Контрольним пакетом голосуючих акцій володіє Robert Bosch Industrietreuhand KG і виконує функції власника на підставі довірчого управління. Інша частина акцій належить родині Бош і Robert Bosch GmbH.
Додаткову інформацію можна отримати на сайтах: www.bosch.ua, www.bosch.com і www.bosch-press.com